Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت‌های فرسوده مشهد امروز تصویب شد. - اخبار استانها -

موسی الرضا حاجی بگلو در گفت‌وگو با خبرنگارتسنیم در مشهدمقدس، اظهار داشت: بر اساس مصوبه امروز شورای اسلامی شهر مشهد به شهرداری اجازه داده می‌شود با استناد به بند (د) تبصره 5 قانون بودجه سال 1401 کل کشور و به منظور تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی با تضمین بازپرداخت 100 درصد اصل و سود توسط شهرداری اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت فرسوده "حر عاملی" به مبلغ دو هزار و پانصد میلیارد ریال و انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت فرسوده آبکوه به مبلغ سه هزار میلیارد ریال و انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت فرسوده وکیل آباد به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال بخشی از مصوبات امروز بود.

حاجی بگلو افزود: اوراق مالی اسلامی باید از طریق بانک‌های مورد تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شود.

بلاتکلیفی ده‌ها ساله اراضی بزرگ مشهد/ زمین‌های دولتی و عمومی در اختیار صنعت ساختمان قرار گیردلایحه "درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها" اختیارات شورا را محدود می‌کندعضو شورای عالی استانها: در قانون جدید درآمد پایدار شهری به حاشیه شهرها توجه نشده است

وی بیان کرد: شهردار مشهد مکلف است، براساس ضوابط و مجوزهای بانک مرکزی، نسبت به انجام معاملات ثانویه اوراق در بورس و انجام ساز و کار مربوطه طبق قوانین و مقررات بورس اقدام کند.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: شهردار مشهد مکلف است، نسبت به انعقاد قراردادهای مورد لزوم (عاملیت، ضمانت و غیره) در چارچوب ضوابط بانک عامل و مجوزهای بانک مرکزی و سازمان بورس در بازار سرمایه اقدام کند.

حاجی بگلو ادامه داد: بر اساس دستورالعمل و مجوز اعطایی بانک مرکزی، شهرداری مشهد مقدس (به عنوان ناشر) مکلف است، نسبت به ارائه وثایق و تضامین مورد تایید و قبول بانک ضامن، جهت حصول اطمینان بانک در بازپرداخت اصل و سودهای علی‌الحساب، اقدام کند، همچنین شهرداری مشهد مکلف است پرداخت 100 درصد سود را در دوره‌های سه ماهه و 100 درصد اصل مبلغ را در پایان دوره مشارکت (4 سال) تعهد کند.

وی افزود: شهرداری مشهد مکلف است، جزئیات اراضی و املاکی را که به عنوان وثایق و تضامین اقدام می‌کند را در گزارشی به اطلاع اعضای شورای اسلامی شهر برساند.

انتهای پیام/282/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک مرکزی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری

مهرداد روحانی وزیری ،مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به تکمیل و بهسازی شهربازی فدک اظهار کرد: این شهربازی نوستالژی بعد از سال‌ها مذاکره و پیگیری امسال به شهرداری واگذار شد و با حمایت‌های سازمان سیما و منظر و آقای جوادیان بهسازی آن در دستور کار قرارگرفته و مراحل پایانی آن در حال انجام است و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

روحانی وزیری در ادامه به اقدامات انجام شده در بوستان ولایت اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ میلیارد تومان برای روشنایی این بوستان هزینه شد که تا اردیبهشت سال جاری به اتمام خواهد رسید، همچنین مشکلات ورودی این بوستان نیز حل‌شده و بخش زمین‌های بازی آن نیز در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: برنامه منطقه برای سال ۱۴۰۳ این است که به پروژه‌های روبنایی بپردازد و زیباسازی و نورپردازی منطقه را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد تا بتوانیم ازنظر بصری نیز منطقه را به یک حد قابل قبولی برسانیم.

وی همچنین به معضل بافت فرسوده در منطقه سه شهرداری قم اشاره و اظهار کرد: تقریباً ۱۵ درصد از مساحت منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که برای توسعه آن پروانه را به‌صورت رایگان صادر می‌کنیم که به دلیل شبکه معابر فرسوده منطقه استقبال خوبی از طرف مردم نشده است.

وی افزود: بخش دیگری از این منطقه کاربری صنعتی دارد که در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ مورد پروانه صادر شده که در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۴۰۰ پروانه رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴