Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه چین به اظهارات سفیر آمریکا در پکن واکنش نشان داد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از اسپوتنیک، نیکولاس برنز، سفیر آمریکا در پکن در اولین مصاحبه تلویزیونی خود از زمان تصدی این منصب از شش ماه قبل در گفتگو با سی ان ان گفت: چین نیاز دارد که سایر کشورهای جهان را قانع کند که عامل بی ثباتی نیست و با صلح در تنگه تایوان فعالیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما بر این باور نیستیم که باید بحرانی در روابط آمریکا و چین به دلیل سفر مسالمت آمیز نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان وجود داشته باشد. یک بحران ساختگی از سوی دولت پکن و یک واکنش مبالغه آمیز صورت گرفت.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: من بر این باورم که نگرانی بسیاری در اقصی نقاط جهان نسبت به این امر وجود دارد که چین در حال حاضر عامل بی ثباتی در تنگه تایوان شده است و این به نفع هیچ کس نیست.

در مقابل، سخنگوی وزارت خارجه چین در توییتر در واکنش به این سخنان سفیر آمریکا گفت: چه کسی در واکنش مبالغه می‌کند؟ چه کسی عامل بی ثباتی است؟ قطعا آن طرف چین نیست. ما کشتی‌های جنگی و هواپیماهای جنگی را در آن سوی جهان در نزدیکی آمریکا نفرستاده‌ایم. هر بحرانی برعهده واشنگتن و نه پکن است.

سخنگوی چین افزود: آمریکا کلید راه حل را می‌داند که همان بازگشت به تعهد خود به سیاست چین واحد است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: چین واحد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: چین واحد سفیر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه

به گزارش قدس آنلاین، «ریموند مور» قاضی منطقه‌ای آمریکا گفت، می‌توانسته این کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا را که «جرد سباستین دالکی» ۳۲ ساله است، بیش از این محکوم کند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی ادامه داد: «این یک رسوایی است. به نظر من این اقدامی عمدی بوده است. این خیانتی آشکار و افشار اسرار دولتی است.»

وکلای این کارمند سابق اما خواسته بودند که حکم موکلشان ۱۴ سال حبس باشد چون بر اساس ادله موجود، فروش این اسناد در سال ۲۰۲۲ بوده اما به دست کسی که گمان می‌کردند «دشمن» باشد، نیفتاده است.

دستیار مدافع عمومی فدرال نیز خواستار حکمی کمتر برای این کارمند سابق آژانس امنیت ملی شد و گفت که او به دلیل چهار بار تلاش برای خودکشی دچار ترومای مغزی شده و در کودکی هم تروما داشته است.

دالکی بعدا به قاضی پرونده گفت از اختلال اضطراب پس از سانحه، اختلال دو قطبی و اختلال وسواس رنج می‌برد. او همچنین انگیزه ایدئولوژیکی یا کسب درآمد از طریق موافقت با فروش اسرار را انکار کرد. البته قاضی پرونده گفت بابت ادعاهای دالکی مشکوک است چون هیچ سوابق پزشکی برای اثبات صحت این ادعاها وجود ندارد.

بر اساس اسناد دادگاه، دالکی که فقط برای یک ماه در آژانس امنیت ملی آمریکا کار کرده بود به مامور مخفی اف.بی.آی که گمان کرده بود یک مامور روس باشد، گفته بود که به دنبال ایجاد تغییر است. او همچنین گفته بود که ۲۳۷ هزار دلار هم بدهی دارد. دالکی همچنین گفته بود که تصمیم دارد تا با روسیه کار کند چون اصالتش به این کشور برمی‌گردد. این مرد در ابتدا ۱۶ هزار و ۴۹۹ دلار به صورت رمز ارز دریافت کرد تا نشان دهد که چه اسنادی در اختیار دارد و بعد مبلغ ۸۵ هزار دلار بابت بقیه اسناد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند