Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از اعطای بیش از 5 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به فعالان سینمایی برای جبران بخشی از خسارت های دوران کرونا و کمک اقتصاد سینمای ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: بدنبال همه گیری ویروس کرونا اکثر مشاغل فرهنگی و هنری با توقف فعالیت دچار مشکلات مالی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغم شرایط سخت بودجه ای، صندوق اعتباری هنر طی 3 سال اخیر تلاش کرد با ارتقای کمی و کیفی تسهیلات از اعضای تحت پوشش خود در حد توان حمایت کند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از مهمترین اهداف صندوق در دولت مردمی ارتقاء جایگاه اقتصاد فرهنگ و هنر و تقویت حمایت از تولید و عرضه آثار فرهنگی و هنری است؛ از این رو پرداخت تسهیلات بلاعوض به سینماگرانی که از سوی سازمان سینمایی معرفی شدند راهکاری برای حمایت از اقتصاد سینمای ایران در زمان شیوع ویروس کرونا از سوی صندوق اعتباری هنر و از بسته حمایتی ایام کرونا بوده است.
پور احمدی تصریح کرد: براین اساس به 69 سالن سینمایی، 16 فیلم سینمایی، 23 مرکز پشتیبانی فنی در آماده سازی آثار سینمایی  و 12 موسسه توزیع و پخش فیلم  تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: امروز تسهیلات 69 سالن سینمایی به حساب سینما داران واریز شد و طی روزهای آینده این تسهیلات به حساب سایر بخش ها نیز واریز می شود.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان با اشاره به کم شدن شیوع کرونا و دوران فاصله گیری ازاین ویروس منحوس، تاکید کرد: وقت آن است تمامی فعالان حوزه فرهنگ و هنر و دستگاه های فرهنگی کشور با حداکثر مساعی نقش خود را برای ایفای مسئولیت اجتماعی در توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر بکار گیرند.
وی درعین حال تاکید کرد: من با وجود تمام مشکلات پیش رو چشم انداز خوبی را برای رونق صنعت سینمای کشور پیش بینی می کنم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق صندوق اعتباری هنر تسهیلات بلاعوض فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان گفت: از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

اسماعیلی افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری بگماریم.

وی همچنین گفت: قرار شده شش خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این فضای جدید ما با تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود، کار اجرائی را آغاز می‌کنند، بحث آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی را در فضا‌های دانشگاهی و فرهنگی را پیگیری می‌کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید