Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن فیروز آبادی بعد از ظهر دوشنبه در نشست ارزیابی امنیت سایبری پارس جنوبی اظهار داشت: فضای سایبر دارای تهدیدها و فرصت‌های فراوانی است که باید به خوبی پایش و ارزیابی شود.

وی امنیت کشور را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: دشمن برای ضربه به اقتصاد کشور تمرکز خود را بر فضای سایبر گذاشته است زیرا علی رغم پیچیدگی این حوزه، فناوری و فضای مجازی امنیت در این حوزه را برای همه کشورها به یک چالش تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تصریح کرد: ارزیابی ما از امنیت فضای سایبر و زیرساخت‌های موجود در منطقه مطلوب است و امیدواریم با مجموعه اقدامات و پیشنهادهایی که در این نشست ارائه شد بتوانیم گام‌های اساسی برای تقویت این مهم برداریم.

فیروزآبادی افزود: امنیت امری اجتماعی است و این وظیفه در چارچوب وظایف مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها است و امری نظامی و یا اطلاعاتی نیست و لازم است رویکرد به این حوزه اصلاح شود.

وی ادامه داد: هیچ معماری سایبری مستقل از امنیت نیست و همکاری، هماهنگی و هم آوایی لازمه تشکیل ساختار امنیتی شبکه است و باید در حوزه امنیت هم آوایی بین تمامی دستگاه‌ها وجود داشته باشد زیرا این حوزه وابسته به سایر بخش‌ها است.

رئیس مرکز فضای مجازی کشور با بیان اینکه توسعه زیرساخت امنیت فضای سایبری همسو با جایگاه HSE در شرکت‌ها دیده شود گفت: با توجه به جایگاه امنیت سایبری، مدیران دستگاه‌ها باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و در صورت نیاز ما نیز مشورت‌های لازم را ارائه خواهیم کرد.

در این نشست نمایندگان شرکت‌های مستقر در منطقه درباره اقدامات انجام شده در زمینه افزایش امنیت فضای سایبری، احداث و راه‌اندازی مرکز داده و راه‌اندازی مرکز امنیت اطلاعات در منطقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با حضور در منطقه ویژه پارس ضمن بازدید از شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی در نشست «ارزیابی امنیت سایبری» آخرین وضعیت حوزه سایبری پارس جنوبی را مورد بررسی قرار داد.

بازدید از پالایشگاه اول پارس جنوبی و مجتمع پتروشیمی آریاساسول از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه دبیرشورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور به عسلویه بود.

کد خبر 5570097

منبع: مهر

کلیدواژه: پارس جنوبی بوشهر منطقه ویژه پارس جنوبی ابوالحسن فیروزآبادی فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی امنیت سایبری عسلویه بوشهر ویروس کرونا هفته دولت اربعین حسینی کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین 1401 شیوع کرونا آزادگان جنگ تحمیلی روز خبرنگار اردبیل بیرجند فضای مجازی کشور امنیت فضای پارس جنوبی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج افزود: تا پایان دولت برای دانشجویان پنج هزار خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: خوابگاه دانشجویی متاهلی یاسوج با زیربنای دو هزار و ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته می‌شود.

زلفی گل اظهار داشت: توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شد و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است و برخی املاک متعلق به دانشگاه‌ها مولدسازی شده تا بتوانیم از این منابع برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی استفاده کنیم.

کد خبر 6089914

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است