Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:09:11 GMT

خرید تضمینی ۷۰ هزار تن گندم در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۵۲۵۰

خرید تضمینی ۷۰ هزار تن گندم در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی گفت: در سال جاری تاکنون ۷۰ هزار تن گندم در ۱۷ مرکز و ۲ سیلو خریداری شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۳ برابری داشته است.

سیدحسین هاشمی روز دوشنبه ۳۱ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی استان مرکزی شامل دو بخش غیردولتی و دولتی است که بخش غیردولتی آن شامل شرکت هایی تعاونی است که هویت و جایگاه خصوصی دارند و شرکت های تعاونی تولید، تعاونی روستایی، تعاونی زنان و تعاونی کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی را شامل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان مرکزی ۹۱ شرکت تعاون روستایی با بیش از ۸۰ هزار سهامدار فعالیت دارند که قدیمی ترین تشکل های غیردولتی در کشور هستند، همچنین ۴۵ شرکت تعاونی کشاورزی با حدود ۳۰ هزار عضو نیز وجود دارد که در حوزه های مختلف کشاورزی فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی بیان کرد: در حوزه تعاونی های تولید روستایی نیز ۲۵ شرکت و حدود ۲۵ هزار سهامدار در بخش کمک به فرآیند تولید محصولات کشاورزی و تامین نهاده ها فعالیت دارند. تعاونی های زنان روستایی نیز در سطح استان ۱۰ شرکت هستند که با ۹۳۰ عضو فعالیت دارند.

هاشمی بیان کرد: ۸ اتحادیه تعاون روستایی شهرستانی، یک اتحادیه تعاون روستایی استانی، یک اتحادیه تعاونی های تولید روستایی استانی و ۵ اتحادیه تعاونی کشاورزی استانی و مجموعه های نظام صنفی در سطح استان مرکزی فعالیت دارند.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش شبکه تعاون روستایی اضافه کرد: در سطح استان مرکزی ۷۹ باب انبار محصولات کشاورزی با ظرفیت حدود ۷۰ هزار تن و ۳۹ باب انبارهای دولتی وجود دارد که مالکیت آنها با دولت است که شرکت ها از آن استفاده می کنند.

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی با اشاره به اینکه ۵ سایت تولید بذر گواهی شده در استان فعالیت دارند، بیان کرد: این سایت ها تقریبا ۸۵ درصد کل بذر اصلاح شده گندم و جو و دانه های روغنی را تامین و توزیع می کنند، ظرفیت این سایت ها ۳۰ هزار تن در سال است.

هاشمی سیلوهای تحت مالکیت تعاون روستایی را ۳ باب با ظرفیت ۴۵ هزارتن عنوان کرد و گفت: کارخانه تولید کنسانتره به ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال، ۳ باب شهرک گلخانه ای، میدان تره بار اراک، ۱۲۰ واحد تولید گوساله پرواری در تلخاب، ۲۵ غرفه دائمی عرضه محصولات کشاورزی، ۴ جایگاه سوخت و ۳۶ فروشگاه مواد سوختی در مجموعه تعاون روستایی استان فعالیت دارند، سال گذشته ۵۰ میلیون لیتر سوخت از سوی تعاونی های استان توزیع شده است.

وی در خصوص عملکرد تعاون روستایی استان در سال ۱۴۰۰ ادامه داد: حدود ۹۷ هزار تن خرید توافقی محصولات زراعی و باغی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در استان صورت گرفته است، همچنین توریع ۳ هزار تن انواع کالای اساسی به ارزش ۴۹ میلیارد تومان نیز در بازه زمانی مذکور انجام شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی در خصوص توزیع میوه شب عید در نوروز ۱۴۰۱ نیز افزود: ۹۰۰ تن میوه در سطح استان مرکزی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان در این زمان توزیع شده است.

هاشمی اضافه کرد: تهیه و توزیع ۴۲ هزار تن انواع کود شیمیایی، آلی و گیاهی، توزیع ۳۲ هزار لیتر انواع سموم شیمیایی، ۳۶ هزارتن انواع نهاده های دامی، توزیع ۳۵۰۰ تن انواع بذور اصلاح شده از دیگر اقدامات در سطح استان بوده است.

وی بیان کرد: در راستای طرح خرید و جمع آوری شیر تولیدی مازاد دامداران، سال گذشته ۶۵۰۰ تن شیر خریداری و به کارخانه های محصولات لبنی تحویل شد. در سال گذشته ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مشخص در اختیار شرکت های تعاونی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح کشاورزی قراردادی در ۱۰ استان کشور از جمله استان مرکزی گفت: این طرح در ۱۰ هزار هکتار از مزارع استان در نیمه دوم سال انجام شده و استان در این رابطه رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

هاشمی اضافه کرد: افتتاح فاز دوم سردخانه ساوه به ظرفیت ۳ هزارتن، ساخت مجتمع اداری تجاری در اراک، ساخت مجتمع خدمات رفاهی در میدان میوه و تره بار اراک، مرمت و نوسازی و بازسازی ۴ باب فروشگاه مصرف در اراک و ساوه و شازند و خمین، راه اندازی ۴ باب کارگاه خوراک دام به ظرفیت اسمی ۲۵ هزارتن، تهیه و توزیع ۷۰ هزار اصله نهال زیتون و توزیع اینترنتی ۲۰۰ تن کالا از جمله اقدامات زیربنایی در استان بوده است.

وی نبود نقدینگی و اعتبار و سرمایه گذار را از جمله مشکلات در این حوزه عنوان کرد.

هاشمی تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ۷۰ هزارتن گندم در ۱۷ مرکز و ۲ سیلو خرید تضمینی شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۳ برابری داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گندم استان مرکزی کشاورزی اتحادیه تعاون فعالیت دارند سطح استان سال گذشته تن انواع شرکت ها هزار تن ۷۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته با ایجاد ۵۶ شرکت تعاونی، ۱۸۵۰ فرصت شغلی توسط این تعاونی‌ها در استان ایجاد شده و امروز تعداد شاغلان در تعاونی‌های استان به بیش ۵۰ هزار فرصت شغلی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران ستون فقرات توسعه پایدار جامعه و در واقع محور اصلی جهش تولید هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای ۷۵ کارگاه اقتصادی در استان، افزود: این موضوع در راستای برقراری عدالت فردی و منتج‌شدن اکثر کارگران از مزد و مزایای طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل در استان اجرا شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در راستای بالا بردن ضریب ایمنی و بهداشت کار و با انجام بیش از ۹ هزار مورد بازرسی کار در سطح کارگاه‌های مشمول قانون کار، ۲۳ درصد از حوادث ناشی از کار استان کاهش یافته است.

احمدی با بیان اینکه نرخ بروز حوادث شغلی نیروی کار در دولت سیزدهم در کشور ۱۴ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: با انجام ۹ هزار مورد بازرسی ادواری، موردی و بررسی حادثه، توسط بازرسین کار استان، در استان کرمانشاه ۲۳ درصد از حوادث ناشی از کار، کاهش داشته است.

وی با اشاره به استقرار نظام‌های حقوقی و قضائی در قالب هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی با تأکید بر حاکمیت بخشیدن به رویه‌سازی در حل اختلاف اشاره کرد و گفت: با استقرار ۳۲ مرجع رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی و با صدور ۷ هزار رأی توسط مراجع حل اختلاف، خوشبختانه ۳۰ درصد از آرا صادره به صورت سازشی بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به طراحی و استقرار سامانه جامع روابط کار و الکترونیکی کردن خدمات مربوطه در راستای تسریع خدمت به جامعه کار و تولید، تاکید کرد: تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری به صورت الکترونیکی است و در سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ درخواست در استان کاملاً الکترونیکی وصول شد.

احمدی با اشاره به رشد ۳.۵ درصدی تعداد شاغلان در تعاونی‌ها، ادامه داد: در سال گذشته با ایجاد ۵۶ شرکت تعاونی، تعداد ۱ هزار و ۸۵۰ فرصت شغلی توسط این تعاونی‌ها در استان ایجاد شده و امروز تعداد شاغلین در تعاونی‌های استان به بیش ۵۰ هزار فرصت شغلی رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای توسعه تعاون در سال گذشته به ریاست استاندار عنوان کرد: تعاونی‌های استان در سال گذشته توانستند ۶۳ میلیون دلار صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه داشته باشند که علاوه بر فروش محصولات خود، توانستند باعث ارزآوری به کشور را داشته باشند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با تاکید بر پیاده‌سازی نظام جامع اطلاعات بازار کار و ایجاد سامانه جست‌وجوی شغلی در کشور، گفت: با ایجاد سامانه جست‌وجوی شغلی در سال گذشته، ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت نام شده در سامانه، توسط واحدهای اقتصادی استان به‌کارگماری شدند.

احمدی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ هزار مجوز مشاغل خانگی به صورت آنلاین در بستر درگاه ملی مجوزها در استان صادر شد، افزود: در حمایت از این مجوزها ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان با پیش بینی ۱۵۰۰ فرصت شغلی جذب شد.

وی با اشاره به جذب هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا در استان، افزود: این تسهیلات از منابع مختلف اعتباری از قبیل، بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه، بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، تسهیلات ویژه سفر ریاست جمهوری، تسهیلات مشاغل خانگی و دیگر منابع اعتباری اشتغال‌زا در استان بوده است.

کد خبر 748370

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی