Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت آب کشور از حل مشکل آب شهر همدان تا هفته آینده خبر داد و گفت: همکارانم در شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفا با تلاشی شبانه‌روزی در حال اجرای مرحله اول طرحی هستند که سال‌ها متوقف مانده بود و با بهره‌برداری از آن در هفته‌های آتی، مشکل قدیمی آب شهر همدان به‌صورت دائمی رفع خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، "فیروز قاسم‌زاده" با بیان اینکه به علت کم‌آبی، شرایط اقلیمی و کاهش بارش‌ها حجم مخزن سد اکباتان به شدت کاهش یافته است افزود: در روزهای گذشته موجودی مخزن این سد به یک میلیون و ششصد هزار مترمکعب رسیده و بر اثر کاهش تراز آب مخزن سد، تصفیه‌خانه شهید بهشتی شهر همدان از مدار خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: با وجود کاهش حجم مخزن اکباتان با همین میزان موجودی مخزن سد، بخشی از آب مورد نیاز شهر همدان از طریق تصفیه‌خانه اکباتان تا یک ماه آینده قابل تأمین است.

سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر تأمین بخشی از آب شهر از سد اکباتان، با این تلاش بی‌وقفه در حال جایگزینی منابع جدید برای جبران کمبود آب این سد هستیم به‌گونه‌ای که در روزهای آینده شرایط تأمین آب به‌تدریج بهبود می‌یابد و تا هفته بعد به وضع عادی بازخواهد گشت.

قاسم‌زاده با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم از ابتدای کار خود درک صحیحی از کمبود منابع آب استان همدان به‌ویژه شهر همدان داشته است ادامه داد: بر این اساس بلافاصله پس از استقرار دولت آیت‌الله رئیسی با دستور وزیر نیرو اجرای طرح سال‌ها متوقف مانده آب‌رسانی به شهر همدان به‌سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تأمین مالی مورد نیاز، خوشبختانه این طرح با پیشرفت قابل توجهی در مراحل پایانی خود قرار دارد و در هفته‌های آتی مرحله اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

 سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح مهم و راهبردی مشکل آب شهر همدان به‌صورت اساسی رفع خواهد شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سد اکباتان ، همدان ، آیت‌الله رئیسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سد اکباتان همدان آیت الله رئیسی سد اکباتان شهر همدان مخزن سد آب شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد باهوش افزود: با کاهش دوره تعمیرات اساسی از معادل ۱۵ روز توقف کامل مجتمع به حدود ۹ روز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، که همسو با برداشت حداکثری از مخزن مشترک پارس جنوبی انجام شد، بیش از ۴ میلیارد مترمکعب به خوراک مجتمع و تولید گاز افزوده شد.

وی اظهار داشت: تولید و تزریق گاز شیرین سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به خطوط سراسری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۳ درصد افزایش تولید داشت که این موضوع با انجام اقدام‌های نوآورانه، استفاده ۹۰ درصدی از کالا‌های ایرانی و تلاش و مجاهدت کارکنان و متخصصان ثبت شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: تولید گوگرد مرغوب دانه‌بندی‌شده پارسال در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه بیش از ۶۴۰ هزار تن بود که این مقدار، افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت. 

پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکو‌های سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت شد که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی، بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب در مجتمع پارس جنوبی شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

دیگر خبرها

  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی