Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز دوشنبه در نشست مجازی با فرماندهان ارتش و یگان های داخلی و خارجی این کشور اعلام کرد که از اول آگوست تاکنون ۷۲۱ هزار و ۴۴۹ تن غلات از بنادر اوکراین منتقل شده است.

وزیر دفاع ترکیه با ابراز امیدواری از افزایش این میزان در روزهای آینده اضافه کرد: ما به تلاش خود ادامه می‌ دهیم تا شاهد توقف یا کند شدن انتقال امن غلات اوکراین نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلوصی آکار همچنین با بیان اینکه مبارزه با تروریسم بدون وقفه ادامه دارد، اظهار داشت: مصمم هستیم که ملت خود را از بلای تروریسم که ۴۰ سال با آن درگیر بوده‌ ایم نجات دهیم.

به ادعای وی، در نتیجه عملیات‌ های انجام شده از ۲۴ جولای ۲۰۱۵ تا کنون در مجموع ۳۵ هزار و ۷۸۶ تروریست از پای درآمده و از اول ژانویه امسال نیز در مجموع ۲۵۱۷ تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمده‌ اند.

آکار با بیان اینکه آنکارا به مرزها، حقوق حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها به ویژه همسایگان خود احترام می‌ گذارد ادعا کرد که مبارزه با تروریسم با وجود شرایط سخت آب و هوایی با قاطعیت و موفقیت ادامه دارد!

وی همچنین ادعا کرد که در عملیات پنجه قفل در شمال عراق تاکنون ۳۳۳ تروریست از پای درآمده‌ اند.

ادعای امروز وزیر دفاع ترکیه در خصوص مبارزه این کشور با تروریسم درحالی مطرح می شود که آنکارا با نقض قوانین بین المللی نیروهای خود را به خاک عراق و سوریه گسیل داشته است؛ این درحالیست که دولت های مستقل بغداد و دمشق هیچگونه در خواستی را در این خصوص از ترکیه نداشته و در مکررا به این اقدام آنکارا رد نقض تمامیت ارضی خود اعتراض نیز کرده اند.

کد خبر 5570121

منبع: مهر

کلیدواژه: خلوصی آکار اوکراین ترکیه غلات روسیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی اوکراین فلسطین جنگ اوکراین عراق ترکیه سوریه ایران افغانستان تایوان رجب طیب اردوغان آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در دیدار با وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با اشاره به اینکه بسیاری از توافقات گذشته میان دو کشور هنوز اجرایی نشده است افزود: در همکاری دو جانبه میان دو کشور بخش بنادر مورد تاکید ایران است تا برای دپوی کالا یک مرکز لجستیک و یا انبار از بنادر ایران در اختیار کوبا قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بنادر ایران برای تردد دریایی از ظرفیت مناسبی برخوردار است که می‌تواند یک پیوند خواهر خواندگی میان دو کشور ایجاد شود و می‌توانیم کمیسیون مشترک نیز برای این مقوله داشته باشیم.
بذرپاش افزود: در حوزه هوایی نیز ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات هواپیما همکاری‌های لازم را با این کشور داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به مقام کوبایی پیشنهاد کرد در بخش ریلی از ظرفیت شرکت‌های ایرانی همانند واگن پارس و مپنا برای ساخت و تعمیرات لوکوموتیو استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک