Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان گفت در این بازدید تعرض یکی از معادن به مرز منطقه حفاظت شده مورد بررسی قرار گرفت و تعیین مرز و برآورد خسارت وارده به محیط زیست مورد ارزیابی قرار گرفت. علی سالاروند گفت: در استان لرستان چهار معدن در مناطق حفاظت شده وجود دارد( مابقی معادن در عرصه های منابع طبیعی قرار دارند) که همه این معادن به دلیل اتمام پروانه بهره برداری و سایر مشکلات تعطیل هستند و فقط یک معدن در مرز منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد طی سال گذشته فعال بوده است که با تعرض به مرز منطقه موجب خسارت به محیط‌زیست منطقه شده است که پرونده این تخلف در مراجع قضایی مفتوح و در حال پیگیری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سالاروند عدم پرداخت حقوق دولتی و عدم احیاء این معادن پس از اتمام پروانه های اکتشاف و بهره‌برداری و گاها برداشت‌های بیش از میران تعیین شده در مجوزهای مربوطه را اصلی‌ترین مشکلات معادن شهرستان چگنی نام برد.

وی با اشاره به لزوم نظارت مستمر بر فعالیت معادن، از پایش پهبادی معادن استان با همکاری و پیگیری سازمان صمت خبر داد و گفت: کنترل هوشمند فعالیت‌های معدنی و کنترل میزان برداشت آن‌ها توسط ارگان‌های متولی در دستور کار قرار دارد.

در این بازدید حیدری معاون دادستان مرکز استان ضمن درخواست بررسی عکس‌های هوایی و نقشه های موجود خواستار توجه همه معدن داران به مباحث محیط زیستی و حقوق عامه شد. کد خبر 1664992

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: معدن محیط زیست سازمان محیط زیست استان لرستان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کد خبر 6089533

دیگر خبرها

  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس