Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@09:58:21 GMT

اسکوچیچ: می‌خواهم‌کاری کنم که هیچ کس انجام نداده

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۵۹۶۴

اسکوچیچ: می‌خواهم‌کاری کنم که هیچ کس انجام نداده

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از Vecernji"، در خیابان‌های تهران هرکسی که می‌شود اهل کرواسی هستید، با دست به شما می‌زند و نام اسکوچیچ را می‌آورد. تعداد کمی از مردم ایران انتظار داشتند که دراگان اسکوچیچ چند بازی مانده به پایان مقدماتی، موفقیتی تاریخی را به دست بیاورد و به عنوان صدرنشین راهی جام جهانی شود؛ با او در هتل المپیک گفتگویی را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه قرار شد مصاحبه یک ساعت طول بکشد اما بیش از سه ساعت باهم صحبت کردیم و دلیلش هم ساده است: او مجبور بود هر سوال را قطع کند، چون به طرفداران که درخواست عکس یا امضا داشتند، پاسخ می‌داد. باورنکردنی است؛ حتی باوجود اینکه زنان در ایران به استادیوم نمی‌روند اما بسیاری از آنها با درخواست عکس و امضا، از او حمایت کردند.

اسکوچیچ در گفتگوی اختصاصی با ما، از زندگی در ایران، انتظارات در قطر و به ویژه بازی با آمریکا می‌گوید که به دلیل تنش‌های سیاسی و خصومت بین دو تیم، همه حساسیت آن را می‌دانند.

این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* گمانه‌زنی زیادی در مورد جدایی شما از تیم ملی ایران وجود داشت اما ماندید و به زودی کار را شروع خواهید کرد.
اسکوچیچ: من کسی نیستم که زیر بار غرور بروم و بعد از انجام یک کار خوب، انتظار فرش قرمز را داشته باشم، اما انتظار احترام دارم. چون مشخص است که من شایستگی این شغل را دارم.کسانی هستند که به دلیل منافع مختلف سعی دارند هرکاری که انجام داده‌ام را بی ارزش نشان بدهند و وجه مشترک همه آنها مقاومت در برابر واقعیت اس. آنها در تمام مراحل مقدماتی سعی کردند تنش ایجاد کنند تا تیم ملی با مشکل مواجه شود. همه آنها نباید این واقعیت را نادیده بگیرند که این سریعترین راهیابی یک تیم آسیایی به جام جهانی بود که با بیشترین برد و امتیاز رقم خورد.

* اردوی تدارکاتی تیم ملی در کجا خواهد بود و با چه تیمهایی بازی تدارکاتی خواهید داشت؟
اسکوچیچ: - در صورت عدم تغییر اردوی تیم ملی باید در وین باشد و رقبای ما اروگوئه و سنگال هستند.

* شما با تیم ملی ایران به یک موفقیت تاریخی باورنکردنی دست یافتید و چند بازی مانده به پایان مسابقات مقدماتی به جام جهانی قطر راه یافتید. چگونه آن را انجام دادید؟
اسکوچیچ: موفق شدم چون اولا روی کارم متمرکز بودم، به حواشی توجه نکردم و هیچ حواس پرتی نداشتم. در ایران کار بسیار سختی است اما من مدتها پیش درسی را یاد گرفتم: یا نظرات را نادیده بگیرید یا آنها را به عنوان انگیزه در ذهن داشته باشید. من به نظرات توجه نکردم و فکر می‌کنم این نکته مهمی است. من با این واقعیت کارم را شروع کردم که نمی‌توانم همه را راضی کنم؛ همیشه خودم بودم و در کنار کار باکیفیت، این‌ها نکات مهمی هستند.

* در مرحله پیش مقدماتی، کار بسیار دشوار بود، به خاطر آن مأموریت غیرممکن چقدر فشار را احساس کردید؟
اسکوچیچ: اوایل بسیار دشوار بود و تیم تحت فشار زیادی قرار داشت. به دلیل نتایج قبلی، اجازه نداشتیم در 4 بازی پایانی امتیازی از دست بدهیم. فکر می‌کنم شناحختم از بازیکنان و روحیات آنها به ما کمک کرد و بازیکنان در یک موقعیت پراسترس، ثبات و شخصیت بالایی را از خود نشان دادند. در آن وضعیت همه با هم آرامش نشان دادیم.

* چه انتظاری از بازی با آمریکا دارید؟ با توجه به اینکه تنش سیاسی و تعصب زیادی بین دو کشور در صحنه سیاسی وجود دارد، چگونه بازیکنان را برای آن بازی آماده خواهید کرد؟
اسکوچیچ: نمی‌توانیم بخش سیاسی این مسابقه را نادیده بگیریم. مطمئنم بازیکنانم برای آن بازی انگیزه بالایی خواهند داشت زیرا برای همه در ایران اهمیت زیادی دارد. مطمئنا احساسات زیادی خواهد بود و نکته کلیدی دقیقا نحوه کنترل این احساسات و تمرکز بازیکنان روی خود بازی است.

* آیا در ایران انتظار دارند که شما و تیم ملی برای اولین بار از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنید و فشاری از این بابت احساس می‌کنید؟
اسکوچیچ: چین انتظاراتی وجود دارد و من هم انتظاراتم به این سمت می‌رود اما واضح است که در همه این موارد باید مقداری نگاه به واقعیت و فروتنی وجود داشته باشد. بعد از صعود به جام جهانی که هدفمان بود، حالا هدف را تغییر داده‌ایم و من از این بابت به خودم فشار می‌آوریم چون می‌خواهم کاری را انجام دهم که هیچکس نتوانسته انجام دهد؛ حتی باوجود اینکه می‌دانم این چقدر سخت خواهد بود.

* تقریبا ده سال در ایران بودند و هدایت چهار تیم را برعهده داشتید. ظاهرا نتایج آنقدر خوب بوده که پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را گرفتید.
اسکوچیچ: بدون اعتماد به نفس کاذب فکر می‌کنم در همه تیم‌ها خوب کار کردم. در فدراسیون فوتبال ایران افرادی بودند که این را تشخیص دادند و به من ایمان داشتند. فکر می‌کنم پاسخ این اعتماد را داده‌ام. همه انتظار یک نام بزرگ را داشتند و زمانی که من انتخاب شدم، در ابتدا مورد بی‌توجهی بخشی از مردم قرار گرفتم و سپس آنها شروع به انتقاد از من کردند که پیشرفت مشهودی است. همینطور من مدت زیادی است که در ایران هستم و افراد زیادی با من دیدار کردند و امیدوارم قدرم را بدانند.

* رابطه شما با رسانه‌ها در ایران چطور است؟
اسکوچیچ: اخیرا من یک مقدار در رابطه با رسانه‌ها محافظه‌کار شدم اما این فقط به خاطر این است که فکر می‌کنم تیمم نیاز به آرامش دارد. من به هر حال دوست ندارم دائما در رسانه‌ها و عموم باشم و من دوره سختی داشتم و مجبور بودم چیزهایی بگویم که بقیه می‌خواستند بشنوند. من زمان زیادی برای اینکه محیط را نسبت به خودم جلب کنم و تصویرم را بسازم، صرف نکردم و در عین حال از تاثیر رسانه‌ها هم آگاه هستم. شاید این یکی از نقاط ضعف من باشد.

* چیزی هست که این تیم ملی ایران بهتر از دو دوره قبلی باشد و بتواند به دور بعد برود؟
اسکوچیچ: شاید یک خرده بی احترامی باشد تیم ملی الان را با تیم ملی قبلی مقایسه کنیم. در بازیهای بزرگ بازیکنان بیشتر از سطح خودشان بازی می‌کنند و من شاهد ایرانی بودم که بازیکنان ایرانی بالاتر از سطح خود نشان می‌دهند. این ویژگی تمام نسلهای فوتبال ایران است. بعضی تیمها راحت‌تر هستند وقتی توپ را در اختیار دارند و بعضی تیمها برعکس. فکر کنم ایران باید روی این مسئله تمرکز کند چون این مثل یک کد ژنتیکی است (تیم باید سبک خودش را حفظ کند). این به معنی این است که ما خام هستیم و قرار نیست در جام جهانی فقط حمله کنیم و به تیم حریف فکر نکنیم؛ من نتیجه‌گرایی را زیر سوال نخواهم برد.

* چه چیزهای دیگری در راه آماده‌سازی تیمتان مهم خواهد بود؟ محرمی را هم از دینامو دعوت خواهید کرد؟
اسکوچیچ: تا جایی که ممکن است به همه حریفان احترام می‌گذاریم اما اعتقاد داریم که تیم ملی ما از کیفیت کافی برای مقابله با همه تیمها در جام جهانی برخوردار است. این برای ما اهمیت زیادی دارد که قبل از جام جهانی، بازیکان در باشگاه‌های خود بازی کرده باشند و همه در جام جهانی از نظر سلامتی در حد استاندارد باشند. ما بازیکنان زیادی در اروپا داریم که تجربه و دانشی که به تیم انتقال می‌دهند، مهم است. محرمی یکی از بازیکان استاندارد تیم است و او تقریبا در تمام مسابقات بازی کرده و انتظار زیادی از او دارم.

* وقتی در حال صحبت بودیم مردم عکسهای زیادی با شما گرفتند.
اسکوچیچ: ایرانی‌ها عاشق فوتبال هستند و تیم ملی برای مردم ایران مهم است. بنابراین طبیعی است که مردم با مربی تیم ایران عکس بگیرند.

* شما مدت زیادی است که در ایران هستید، زندگی در این کشور را چگونه می‌بینید؟
اسکوچیچ: قطعا می‌خواهم پیش‌داوری و افسانه‌های منفی را از بین ببرم، برعکس چیزی رسانه‌های سطحی غربی نشان می‌دهند و دنیا را از ایرانی‌ها می‌ترسانند. دوست دارم همه هرچه بیشتر مردم ایران را ببینند و با آن آشنا شوند و می‌توانم به آنها قول تجربه‌ای اصیل را بدهم. ایران کشوری است که بدون درخواست کمک، از شما می‌پرسند آیا نیاز به کمک دارید؟ مردم بهترین دلیل برای سفر به این کشور هستند.

* غذای ایرانیها را دوست دارید؟
اسکوچیچ: غذایشان را دوست دارم چون متنوع است، ادویه زیاد دارد و همچنین چون برنج و کباب زیاد می‌خورند. ایرانی‌ها دوست دارند میوه و سبزی بخورند اما با این وجود باید بدانند که رقیب بزرگی در غذاهای مدیترانه‌ای (کرواسی) دارند.

* ایرانی‌ها معتقدند کروات‌ها اصالتا ایرانی هستند. با شما در این باره صحبت کرده‌اند؟
اسکوچیچ: منظورت سرزمین اجدادی ماست که جزو ایران باستان است؟ اغلب مردم که به من نزدیک می‌شوند، سعی می‌کنند در این باره صحبت کنند. به نظر من این یک موضوع خوب برای ارتباط است و چندین بار در این باره با سفیرمان هم صحبت کردم و او هم مطمئنا از کشف اصل ماجرا خوشحال خواهد شد.

* گرما و ترافیک را چگونه مدیریت می‌کنید؟
اسکوچیچ: بعد از این همه سال دیگر مشکلی با گرما ندارم. من راننده دارم و یک بار سعی کردم در ایران رانندگی کنم اما سریع فهمیدم کار من نیست. ترافیک در ایران به من یاد داد که چگونه در شلوغی کنترل داشته باشم. شما باید صبر زیادی داشته باشید و ایرانیان در این مورد بهتر از ما هستند.

* آیا مردم ایران استانکو، بلاژوویچ، برانکو و کرانچار را در ذهن دارند؟
اسکوچیچ: قطعا مربیان کروات در هویت فوتبال ایران نقش داشته‌اند. آنها با موفقیت‌های خود در یک کشور پرجمعیت، درهای فوتبال را به روی یکدیگر باز کرده‌اند. اگر بگویم ایرانی‌ها اولین چیزی که در ارتباط با کروات‌ها به ذهن می‌آورند، مربیان فوتبال است، اغراق نکرده‌ام.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دراگان اسکوچیچ سرمربی مردم ایران فکر می کنم ایرانی ها جام جهانی رسانه ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانگنیک: باید ببینم بایرن را می‌خواهم یا نه!

به گزارش "ورزش سه"، توماس توخل در پایان فصل بایرن مونیخ را ترک خواهد کرد و این تصمیم قطعی است.

مکس ایبرل، مدیرورزشی بایرن مونیخ، اخیرا تایید کرده بود آن‌ها به انتخاب مربی جدید بسیار نزدیک هستند. در هفته گذشته نام زین الدین زیدان به عنوان گزینه جدی بایرن مطرح شده بود و به تازگی نام رالف رانگنیک هم اعلام شد.

رانگنیک در حال حاضر سرمربی تیم ملی اتریش است و پیش از این با باشگاه لایپزیش در آلمان سابقه همکاری داشت. شناخت او از فوتبال آلمان به عنوان یک فاکتور مهم برای بایرن در نظر گرفته می‌شود.

رالف رانگنیک درمورد شایعات پیرامون انتقالش به بایرن مونیخ گفت:"تماسی از بایرن وجود داشت و من آن را به فدراسیون فوتبال اتریش اطلاع دادم. ما رابطه بسیار قابل اعتمادی داریم. تمرکزم روی تیم ملی اتریش است. کاملا روی یورو متمرکز هستیم. اینجا خیلی احساس راحتی می‌کنم. در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که به طور پیچیده به آن فکر کنیم."

چه زمانی به آن فکر می‌کنید؟

لحظه‌ای که بایرن می‌گوید: ما تو را می‌خواهیم. سپس باید از خودم بپرسم: آیا من این باشگاه را می‌خواهم؟

تا سال 2026 با اتریش قرارداد دارید. آیا به آن پایبند خواهید بود؟

اگر بخواهم کاری متفاوت انجام دهم، ابتدا در مورد آن با فدراسیون فوتبال اتریش صحبت خواهم کرد.

موضوع مالی هم مطرح است؟

نه، این اصلاً برای من مهم نیست. برای  موضوعات دیگری اهمیت دارد: آیا می‌توانم تفاوتی ایجاد کنم؟ آیا می‌توانم چیزی را تغییر دهم؟ آیا شانس پیشرفت یک تیم و موفقیت آن همراه من وجود دارد؟ این چیزی است که به من انگیزه می‌دهد. وقتی این دیگر به من انگیزه ندهد یعنی زمان بازنشستگی فرا رسیده است.

دیگر خبرها

  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • آرتتا: آرسنال در کورس قهرمانی لیگ برتر حضور دارد؛ می‌دانیم که برای قهرمانی باید چه کاری انجام بدهیم
  • آرنه اسلوت: لیورپول فرصتی است که نمی‌خواهم از دست بدهم؛ می دانم فاینورد موافقت می‌کند
  • گواردیولا: منچسترسیتی و آرسنال از وضعیت لیورپول در امان نیستند
  • اعضای شبکه «چتر بیت» دستگیر شدند؛ شبکه «چتر بیت» چه کسانی هستند و چه کاری انجام می‌دادند؟!
  • رانگنیک: باید ببینم بایرن را می‌خواهم یا نه!
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • علی دایی: هر کاری بتوانم برای ترانه علیدوستی انجام می‌دهم!