Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@22:46:05 GMT

هشدار هواشناسی درباره رگبار و رعد برق در ۱۰ استان

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۵۹۷۰

سازمان هواشناسی نسبت به رشد ابرهای همرفتی در ۱۰ استان و افزایش باد و ارتفاع موج حداکثر تا ۱.۵ متر هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور نسبت به رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد گردوخاک طی روزهای دوشنبه(۳۱ مردادماه) و سه شنبه( اول شهریورماه)هشدار زرد صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط جوی روز دوشنبه در جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، غرب و شرق هرمزگان، ارتفاعات در استان‌های تهران، البرز و مازندران، دامنه و ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب فارس، بوشهر، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و سه‌شنبه در ارتفاعات در استان‌های تهران، البرز و مازندران، جنوب فارس و غرب هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و خسارات، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی همچنین از افزایش وزش باد در شمال‌غربی و افزایش ارتفاع موج حداکثر ۱/۵ متر از صبح سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه درشمال خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان خبر داد.

این مخاطره جوی خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و تاسیسات دریایی را به همراه دارد.

سازمان هواشناسی توصیه می کند که با توجه به شرایط جوی پیش‌بینی شده در مناطق مذکور محدودیت شنا و فعالیت‌های تفریحی، محدودیت در سایر فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و دیگر تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال روز پزشک هشدار هواشناسی رگبار رعد و برق محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال روز پزشک سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، فاطمه زارعی امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت، اظهار کرد: پیرو هشدار سطح زرد روز گذشته و به دلیل نفوذ و تقویت فعالیت توده‌های ناپایدار جوی، برای روز پنجشنبه و جمعه هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود.

کارشناس مسئول هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از عصر روز پنجشنبه شدت باد و گرد و خاک، رعد و برق شدید، وقوع رواناب، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، بارش تگرگ و تشکیل مه در مناطق کوهستانی متصور است.

زارعی ادامه داد: ناپایداری جوی در شهرستان‌های طبس، بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان، قائنات، زیرکوه، بشرویه، سرایان و فردوس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به همشهریان توصیه می‌شود از تردد و سفرهای غیرضروری، اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مناطق کوهپایه‌ای، کوهنوردی و چرای دام خودداری کنند و همچنین کشاورزان، گلخانه‌داران و دامداران جهت حفظ محصولات باغی و دام خود آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر 749410

دیگر خبرها

  • احتمال آبگرفتگی در معابر گیلان وجود دارد
  • هشدار؛ سامانه جدید بارشی در راه مازندران است
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق