Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:14:38 GMT

شناسایی ۲ مورد ابتلا به وبا در مرز مهران

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۶۰۱۲

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یک یا دو مورد ابتلا به وبا در مرز مهران مشاهده شده، که از نوع شدید آن نبوده است.توصیه این است که از آب‌ آشامیدنی پاک خصوصا آب معدنی استفاده شود. پیشگیری مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلا است.

دکتر《جاسم محمدی》در نشست خبری با اشاره تحصیل  بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی ایلام ، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شامل ۷ معاونت، ۱۰ بیمارستان و ۱۲ شبکه بهداشت درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۶۷ مرکز بهداشت، ۴۵ مرکز فوریت‌های پزشکی و ۶ هزار و ۵۰۰ نیروی بهداشتی در حال ارائه خدمت هستند.

محمدی با اشاره به اینکه خواسته‌های مردم بسیار زیاد است، تصریح کرد: وزارت بهداشت یک‌سری محدودیت‌هایی اعمال کرده است و باید بر اساس آن‌ها تصمیم گیری‌های لازم اتفاق بیفتند. دانشگاه باید به سمتی برود که نیازهای مردم را تامین کند. برای مثال باید به سمتی برویم که بتوانیم نیازهای سالمندان را که تعدادشان روبه افزایش است را تامین کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه برنامه وزارت بهداشت اجرای عدالت در سلامت است، افزود: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت، جوانی جمعیت است که البته مرتبط به یک نهاد خاص نیست. نرخ رشد جمعیت در ایلام ۱.۳ است که این پایین تر از میانگین کشوری است به طوری که رشد جمعیت در ایلام منفی شده است.

محمدی تصریح کرد: زیرساخت بیمارستان رازی ایلام تقریبا آماده است ولی گام به گام مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. بخش های مختلف بیمارستان آماده است ولی در تامین آب با مشکل مواجه هستیم. اگر آب تامین شود برای افتتاح فاز اول آماده هستیم.

وی با اشاره به اینکه وبا یک بیماری عفونی است و با چندین شکل مختلف بروز پیدا می‌کند، گفت: یک یا دو مورد ابتلا به وبا در مرز مهران مشاهده شده است که از نوع شدید آن نبوده است. اسهال وبا، که حالت اپیدمی دارد را به آن شکل نداشته‌ایم. توصیه این است که از آب‌ آشامیدنی پاک خصوصا آب معدنی استفاده شود. پیشگیری مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص تزریق واکسن کرونا گفت: در دوز اول و دوم پوشش ۹۰ درصدی داریم. و همچنین ۳۸ درصد از جمعیت دوز سوم و ۲.۶ درصد دوز چهارم را تزریق کرده‌اند. بیش‌تر مرگ و میرها شامل افرادی می‌شود که دو دوز را تزریق کرده‌اند. ۲ دوز واکسن دیگر مصونیت خود را از دست داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره علت مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: «علت فوت «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.»

او ادامه داد: «فرزانه اکبری، پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، چهارم اردیبهشت ماه، در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت مرگ او را محرمانه، به اطلاع خانواده‌اش خواهد رساند.»

«فرزانه اکبری»، همسر دکتر «فرید شهریور» فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر، خبر‌هایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم، در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده‌اند و چند پزشک هم در کما هستند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر داده‌اند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه