Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@08:47:59 GMT

انجام ۱۸۲ مورد جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان شفای سقز

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۶۰۹۵

انجام ۱۸۲ مورد جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان شفای سقز

دکتر پروین خسروپور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۱۳ آذر سال ۱۳۹۹ واحد «نوروسرجری» در بیمارستان شفا با حضور دکتر صالح رضایی و با تأمین تجهیزات و امکانات لازم، راه اندازی و شروع به ارائه خدمات به بیماران کرده است.

وی افزود: از اول دی ماه ۱۴۰۰ با اضافه شدن دکتر سیامند نوبخت، این واحد در بیمارستان شفا با ۲ نفر متخصص «نورسرجری» به کار خود ادامه داد و هم اکنون بیماری‌هایی از قبیل ستون فقرات، «دیسکوپاتی»، تومور مغزی و تروما در این بخش مورد مداوا و درمان قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز با اشاره به اینکه، از ابتدای راه اندازی این واحد، در مجموع ۱۸۲ مورد عمل جراحی مغز و اعصاب توسط تیم درمانی مذکور به انجام رسیده است، ادامه داد: خوشبختانه اکثر جراحی‌های صورت گرفته در این واحد موفقیت آمیز بوده و همین امر موجب مراجعه بیماران دیگر شهرستان‌ها شده است.

خسروپور از پذیرش بیماران از شهرهای همجوار از جمله بانه، دیواندره و بوکان در واحد «نوروسرجری» بیمارستان شفای سقز خبر داد و گفت: اعزام بیماران سقزی به بیمارستان‌های شهرهای دیگر به جز موارد محدودی از قبیل جراحی‌های مغز و اعصاب کودکان که امکانات لازم هنوز تأمین نشده است، انجام نگرفته و تمام بیماران سقزی دارای بیماری‌های مغز و اعصاب در بیمارستان شفا مورد مداوا قرار گرفته اند که این امر موجب کاهش محسوس مشکلات بیماران و خانواده‌های آنان شده است.

وی با اشاره به نحوه پذیرش و روند درمان این قبیل بیماران گفت: در حال حاضر بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) با ۱۲ تخت فعال به پذیرش بیماران اورژانسی و نیز بخش‌های جراحی زنان و مردان به پذیرش بیماران «الکتیو» می‌پردازند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: بیماری که کاندید عمل جراحی «الکتیو» باشد از مطب یا درمانگاه دستور بستری را دریافت و پس از مراجعه در بخش بستری می‌شود و سپس اقدامات قبل از جراحی از جمله MRI انجام و آماده عمل برای روز بعد می‌شود.

خسروپور اظهار کرد: میانگین مدت زمان جراحی بیمار مغز و اعصاب در اتاق عمل ۳ تا ۷ ساعت طول می‌کشد و پس از خاتمه به ICU منتقل و در این بخش نیز یک یا دو روز با توجه به شرایط بستری و سپس به بخش‌های عمومی منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه، در این واحد تمامی امورات بیماران حتی امور شخصی از قبیل استحمام و شستشو توسط کادر بخش انجام و دیگر نیازی به همراه بیمار وجود ندارد.

خسروپور افزود: غیر از این ۲ نفر پزشک متخصص، ۲۰ نفر پرستار، ۳ کمک پرستار و ۴ نفر خدمات در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۶ نفر پرستار و ۳ خدمات در بخش زنان و ۱۷ پرستار و ۳ کمک پرستار در بخش مردان به همراه یک نفر کادر درمانگر به ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به بیماران این بخش در ۳ شیفت مشغول هستند.

کد خبر 5570211

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان سقز فرمانداری سقز دانشگاه علوم پزشکی کردستان عمل جراحی بوشهر ویروس کرونا هفته دولت اربعین حسینی کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین 1401 شیوع کرونا روز خبرنگار اردبیل بیرجند دولت سیزدهم مغز و اعصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد

اختلال و قطعی در سامانه بیمه سلامت موجب شده تا روند خدمات رسانی به بیماران دچار مشکل شود و همین موضوع موجب گلایه مندی بیماران شده است. یکی از شهروندان تهرانی که برای انجام سونوگرافی به درمانگاهی در محله تهرانپارس مراجعه کرده است با قطعی سامانه مواجه شد، به گفته ایشان حدود یک هفته این مشکل همچنان ادامه دارد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام وقت بخیر، الان یک هفته هست که به درمانگاه در تهرانپارس برای انجام سونوگرافی مراجعه می‌کنیم، اما پذیرش اعلام می‌کند که سایت بیمه خدمات درمانی (بیمه سلامت) قطع است. خواهش میکنم رسیدگی کنید.

منبع: داود موسی - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF