Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس شورای شهر اراک گفت: برای اطلاع از وضعیت املاک شهرداری، باید آنها را پرونده به پرونده مورد بررسی قرار داد.

پیمان عین القضاتی ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ در صحن رسمی شورای شهر اراک در خصوص جمع بندی و ثبت اموال شهرداری اظهار کرد: برای اینکه شهرداری از املاک و قدر و سهم خود مطلع باشد، تاکید بر این بود که موارد پرونده به پرونده بررسی شوند که تا امروز انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلما در بازخوانی پرونده ها می توان ارقام هنگفتی از املاک شهرداری را زنده کرد.

وی تاکید کرد: بنا بر این است که از شهرداری و شورای شهر یک صدا خارج شود و به جهت تحقق وحدت نظر، بابت همه موضوعات گفت و گو می شود. مسلما پیش از برگزاری جلسات با مدیریت ارشد استان، قطعا در موضوعات مختلف از جمله پروژه ساخت مسکن ملی، اعضای شورا با تیم شهرداری مذاکره و تبادل نظر خواهند داشت.

عین القضاتی گفت: در بحث مسکن ملی به دنبال خانه دار شدن شهروندان هستیم و شورا هیچ مخالفتی با این موضوع ندارد، ما مسئله این است که باید حقوق ساکنین منطقه پروژه ۸۱۰۰ واحدی از جمله سرانه ها، امکانات رفاهی و ... رعایت شود، از طرفی حق ورود شهر از حریم به محدوده نیز باید لحاظ شود چراکه نمی خواهیم شاهد رشد یک باغ خلج دیگر در این منطقه از شهر باشیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه رییس کمیسیون املاک و سرمایه گذاری شورای شهر اراک گفت: برخی املاک متعلق به شهرداری دست غیر است و گاهی ممکن است که این املاک از پرونده ها خارج شود، حتی در یک مورد نتیجه این شد که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان ملک از پرونده خارج شده است.

حامد آجرلو تصریح کرد: بر همین اساس تصمیم شد که قدر و سهم شهرداری از املاک در نقاط مختلف شهر توسط اداره املاک، جمع آوری و ثبت و ساماندهی شود تا شهرداری بداند چه میزان ملک در اختیار دارد و براساس آن هدفگذاری و استفاده داشته باشد.

وی گفت: ظاهرا این املاک از سال ۱۳۶۹ ثبت نشده است که باید برای ثبت آنها اقدام کرد و به نظر می رسد که با این ثبت شاید هزار میلیارد تومان از املاک شهرداری شناسایی و ثبت شود.

در این جلسه علی جعفر محصولی عضو شورای شهر اراک نیز گفت: شاید امروز اصلاح پیچ کوی ولیعصر لازم باشد، اما در اولویت نیست، آنچه باید در اولویت قرار گیرد زیرگذر انقلاب است چراکه با اولین بارش و لغزندگی در این زیرگذر، تریلرها قیچی می کنند.

وحید میرنظامی عضو شورا در این جلسه گفت: توجه به ورزش همگانی و عمومی برای شهری مانند اراک که صنعتی و کارگری است بسیار اهمیت دارد، اما اینکه برخی با رایزنی به دنبال جذب منابع مالی باشند مورد تایید نیست، باید رویه را اصلاح کرد تا حقوق سایر افرادی که دستشان کوتاه است، تضییع نشود.

وی در خصوص عدم همکاری راه و شهرسازی استان با شهرداری اراک بیان کرد: برخی از معاونین این اداره کل ظاهرا نمی دانند که با آمدن دولت سیزدهم رویکردها تغییر کرده است، شورا در راستای استیفای حق مردم حرکت و مسئله دره گردو را جدی دنبال می کند. نباید بازیچه دست برخی افراد شد، فرضا قیمت کارشناسی برای اراضی دره گردو پایین بوده است این قضیه جز برای مردم برای چه کسی نفع داشته است؟ باید این موضوع و عدم همکاری های این اداره کل حتما مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر اراک با قدردانی از شهرداری اراک بابت پافشاری جهت تحقق حقوق مردم، گفت: نباید با زیر پا گذاشتن قوانین و برخی از اعمال فشارها به دنبال ارائه خدمت به مردم باشیم، معتقدیم که حقوق ۶۰۰ نفر جمعیت شهر اراک نباید پای ۸۱۰۰ واحد مسکونی پایمال شود. حق مردم باید احصا شود، این پروژه برای افتتاح نیازمند هزاران خدمت است و باید این خدمات از سوی شهرداری باید انجام گیرد، چرا نباید هزینه های این خدمات به شهرداری پرداخت شود؟

عباس خسروانی با تاکید بر اینکه باید با مردم شفاف بود، گفت: به دنبال جلوگیری از اجرای این پروژه نیستیم، بلکه به دنبال تحقق حقوق مردم هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر اراك طرح مسکن ملی شورای شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حقوق قشر کارگر توجه شود

امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است