Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم عدم اجرایی آیین‌نامه سرویس مدارس را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ۸۰ درصد دانش‌آموزان قمی توسط افراد فاقد صلاحیت از نظر آیین‌نامه سرویس مدارس جابه‌جا می‌شوند.

علی نیک سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم در پنجاه و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم  که امروز ۳۱ مردادماه در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، تعیین تکلیف نرخ پیشنهادی خدمات مربوط به حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس شهر قم را مورد توجه قرارداد و اظهار کرد: نرخ سرویس مدارس در قم از سال‌های گذشته همیشه پایین بوده است و این مسئله سبب مشکلاتی در سیستم حمل‌ونقل شهری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از عدم اجرای کامل آیین‌نامه سرویس مدارس، گفت: ۸۰ درصد دانش‌آموزان قمی توسط افراد فاقد صلاحیت ازنظر آیین‌نامه سرویس مدارس جابه‌جا می‌شوند و سهم تاکسیرانی قم از این محل ۲۰ درصد است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه طی دو سال گذشته سرویس مدارس عملاً تعطیل بوده است اضافه کرد: نرخ ۲۵۰ هزارتومانی سرویس مدارس به ازای هرماه، رقمی نیست که رانندگان تاکسی قم بتوانند از آن استقبال کنند.

وی تصریح کرد: در حالت جابه‌جایی دانش‌آموزان توسط رانندگان شخصی گاهی شاهد سوار کردن بیش از ۶ دانش‌آموز در خودروها هستیم که سبب مشکلات ایمنی و سلامت می‌شود.

همچنین مسعود طبیبی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه تعیین تکلیف نرخ پیشنهادی خدمات مربوط به حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس شهر قم را موردتوجه قرارداد و گفت: آیین‌نامه سرویس مدارس در شهر قم به‌صورت ناقص اجرا می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: در شرایط کنونی ایمنی و سلامت دانش‌آموزان به خاطر عدم ساماندهی سرویس مدارس در دست برخی رانندگان فاقد صلاحیت و پرخطر قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه در سرویس مدارس برخی رانندگانی مشغول فعالیت بوده که دارای نمرات منفی بالایی هستند، عنوان کرد: سبک رانندگی آن‌ها می‌تواند تبدیل به چالشی برای مدارس و خانواده‌ها شود.

طبیبی در پایان تصریح کرد: با تصویب نرخ پایین ۲۵۰ هزارتومانی سرویس مدارس، عملاً فرصت شهرداری قم برای ساماندهی سرویس مدارس بار دیگر از دست می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم سرویس مدارس آیین نامه سرویس مدارس فاقد صلاحیت دانش آموزان شهرداری قم حمل ونقل شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: تاکید ما به مدیران مدارس این است که هیچ هزینه‌ای از این دانش‌آموزان دریافت نکنند، تلاش می‌شود هرچه سریع‌تر این هزینه را به مدارس برسانیم، اما اگر مدرسه‌ای هزینه‌ای دریافت می‌کند اطلاع داده شود تا بررسی لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، الهام یاوری در نشست دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد با بیان اینکه این نمایشگاه در سال‌های دور در سمپاد برگزار شده، اما ۱۰ سال به وقفه افتاده و اکنون دوباره برگزار شده است، اظهار کرد: دانش‌آموزان خوب سمپاد اعم از دانش‌آموزان مدارس سمپاد و دیگر مدارس که دارای رتبه هستند در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: هدف اول نمایشگاه این است که همه این دانش‌آموزان توانمندی‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند و ظرفیت‌های نهفته خود را آشکار و صاحبان صنایع و کسانی که توانایی کمک دارند این استعدادها را یاری کنند، در این نمایشگاه شبکه ارتباطی خوبی بین دانش‌آموزان سمپاد ایجاد می‌شود و دانش آموزان فرصتی پیدا می‌کنند که با دانش‌آموزان مناطق دیگر ارتباط بگیرند و شبکه‌ای از ارتباط و همکاری دوستانه شکل بگیرد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان دلیل دیگر برگزاری این نمایشگاه را در راستای شعار «هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری» اعلام و تصریح کرد: دانش‌آموزان در این نمایشگاه کاربرد کارهای خود را برای رفع نیازهای کشور بهتر درک می‌کنند.

یاوری با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۱۸ طرح از گروه دختران و ۱۱۹ طرح در گروه پسران حضور دارند، اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولان دولتی به این نمایشگاه دعوت شده‌اند و اگر کسی هم امکان حضور نداشت، دفترچه‌ای از تمام دستاوردها تهیه شده است تا در اختیار نهادهای مختلف برای تجاری‌سازی طرح‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به طور کلی ۱۵۶ دانش‌آموز دختر و ۱۸۵ دانش‌آموز پسر در نمایشگاه مشارکت دارند، افزود: در قالب اردوهای راهیان پیشرفت، دانش‌آموزان ما پیشرفت‌ها را می‌بینند و امیدآفرینی بسیار جدی در آنها ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به‌رغم رایگان بودن شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد، بعضی مدارس به دلیل پرداخت نشدن هزینه این دانش‌آموزان از سوی آموزش و پرورش خواستار پرداخت شهریه از سوی والدین دانش‌آموزان هستند، گفت: تاکید ما به مدیران مدارس این است که هیچ هزینه‌ای از این دانش‌آموزان دریافت نکنند، تلاش می‌شود هرچه سریع‌تر این هزینه را به مدارس برسانیم، اما اگر مدرسه‌ای هزینه‌ای دریافت می‌کند اطلاع داده شود تا بررسی لازم صورت گیرد.

یاوری درباره راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری ادامه داد: سال گذشته یک مدرسه دیگر بعد از استان فارس، در آذربایجان غربی ویژه عشایر دختر و پسر راه‌اندازی شد که تمام برنامه‌ها را به صورت ویژه برای آنها برگزار می‌کنیم و امیدواریم این الگوی موفق را در سایر کشور توسعه دهیم؛ جمعیت عشایری استان باید به ۳ هزار نفر برسد تا این مدرسه راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت سمپاد تا پایان دوره تربیت عمومی است و بعد از فارغ‌التحصیلی اگر شرایط نخبگی را داشته باشند به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند، گفت: ما باید کاری کنیم که دانش‌آموزان چالش‌های کشور را بشناسند و هم اینکه توانایی لازم برای حل این چالش‌ها را در خود پرورش دهند.

کد خبر 750857

دیگر خبرها

  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری