Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران- بالاخره اولین نشانه های احیای برجام و موفقیت مذاکرات وین آشکار شد. ساعتی پیش لورا لوزن خبرنگار آمریکایی در توئیتر نوشت: آمریکا تصمیم خود را در مورد برجام گرفته است.

بدین ترتیب می توان امیدوار بود که طی روزهای آینده اخبار خوب رسما از سوی طرف های برجام و پیش از همه از سوی آمریکا اعلام شود و روند اجرایی احیای برجام کلید بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که به سرعت خود را در افزایش قدرت برابری ریال در برابر دلار و پدید آمدن صف های خرید دلار و یورو در بازار ارز نشان خواهد داد.

بنا به گزارش ها در این میان تنها اسرائیل است که از سرگرفتن این توافق راضی نیست و چه بسا در آخرین روزها و ساعات و در پی بی نتیجه ماندن لابی های دیپلماتیک اش در کاخ سفید شاهد اقدامات ایذایی با هدف تاثیر مخرب گذاشتن بر روند توافق باشیم.

در داخل کشور اما مخالفان برجام به خوبی دریافته اند که این بار با وجود دولت"انقلاب" رئیسی و واگذار شدن مسئولیت توافق هسته ای از سوی رهبری به رئیس جمهور، امکان چندانی برای ابراز مخالفت جدی ندارند.

مقالات و یادداشت های روزهای اخیر رسانه هایی چون کیهان و جوان و نیز خبرگزاری و روزنامه دولت در حمایت های مشروط از توافق هسته ای و سعی در متمایز نشان دادن این توافق با توافق سال 94 دولت روحانی دلالت بر این موضوع دارد.

در ادامه مهمترین تحولات توافق هسته ای ایران با 1+4 را در ساعت گذشته مرور می کنیم:

آمریکا تصمیم خودش را در خصوص برجام گرفته است
لورا روزن خبرنگار آمریکایی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

"آمریکا تصمیم خودش را در خصوص برجام گرفته است".

این خبرنگار آمریکایی که تحولات برجام را از نزدیک دنبال می کرد افزود: "منبع من می‌گوید که می‌داند ایالات متحده احتمالاً تصمیم خود را در مورد پیشنهاد ایران گرفته است، اما در حال مشورت با متحدانش هست و با تروئیکا و احتمالاً اسرائیل و غیره هم قبل از ارسال پاسخ گفتگو خواهد کرد."

بورل: پاسخ ایران "معقول" بود

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پاسخ ایران به آخرین متن پیشنهادی اروپا برای احیای برجام را «معقول» توصیف کرده است.

بی بی سی نوشت: بورل گفت: «پیشنهادی از طرف من به عنوان هماهنگ‌کننده (مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا) ارائه شد… و پاسخی از ایران دریافت شد که از نظر من معقول بود.»

به گزارش رویترز او گفت که این پاسخ برای آمریکا فرستاده شده اما آنها «هنوز پاسخ رسمی» نداده‌اند.

آقای بورل همچنین گفته است که احتمال دارد که در همین رابطه «جلسه‌ای در همین هفته» برگزارشود. به گفته این دیپلمات ارشد اروپایی قرار بود که که چنین نشستی هفته گذشته برگزارشود که امکانش فراهم نیامد.

پیشتر و پس از ارسال پاسخ ایران، وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت مذاکرات هسته‌ای در آستانه «بن‌بستی دیگر» است.

این روزنامه آمریکایی روز چهارشنبه در گزارشی نوشت که درخواست ایران برای «تضمین» از طرف آمریکایی، بار دیگر تلاش‌ها برای احیای برجام را با مشکل روبه‌رو کرده است.

«رایزنی» آمریکا با متحدان
بنا به گزارش بی بی سی؛  یک رسانه آمریکایی گزارش داده که دولت آمریکا در روزهای اخیر به دنبال جلب اطمینان اسرائیل در ارتباط با توافق احتمالی برای احیای برجام بوده است.

 به گزارش سایت خبری اکسیوس، آمریکایی‌ها به دولت اسرائیل گفته‌اند که با وجود گزارش رسانه‌ها درباره عقب‌نشینی واشنگتن در برابر جمهوری اسلامی، دولت جو بایدن با دادن هیچ‌گونه امتیاز جدیدی به ایران موافقت نکرده‌ و توافق هسته‌ای به زودی به دست نمی‌آید.

بنابر این گزارش، مقام‌های اسرائیلی از این پیام‌های آمریکایی‌ها «قانع نشده‌اند.»

در همین خصوص نیز امروز گزارش شده است که یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل در تماس با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که با بازگشت به توافق هسته‌ای ایران مخالف است.

یائیر لاپید هشدار داد که اسرائیل مقید و متعهد به توافق احتمالی با جمهوری اسلامی نخواهد بود. آقای لاپید گفت که اسرائیل هر چه لازم باشد برای بازداشتن ایران از کسب توانایی هسته‌ای انجام خواهد داد.

ایران: منتظر پاسخ آمریکا هستیم

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز در نشست خبری خود با اشاره به پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا گفت : هنوز از سوی طرف مقابل مشخصا آمریکایی ها پاسخی به پیشنهاد طرف اروپایی دریافت نشده است و زمانی می‌توانیم از نتیجه بخش بودن مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کرده است.

کنعانی گفت: اگر ایران نیازمند توافق است حتما طرف اروپایی و آمریکایی بیش از ایران نیازمند توافق است.

وی افزود: موضوعات باقی مانده هرچند ممکن است به نسبت اندک باشند ولی موضوعات مهمی هستند و باید در مورد آنها تصمیم‌گیری و توافق شود.

کنعانی گفت: تا این جا در مورد مذاکرات پیشرفت‌های نسبتا خوبی داشته‌ایم، اما مذاکرات یک مجموعه است و باید روی هم موضوعات مرتبط با مذاکرات توافق شود و تا زمانی که روی همه موضوعات توافق نشود، نمی‌توانیم بگوییم به توافق رسیده‌ایم.

 

تماشاخانه ببینید| مراسم تاج‌گذاری پادشاه قبیله زولو در آفریقای جنوبی/آن‌ها ثروت فراوانی دارند ببینید| رابطه عجیب انسان و کفتار در شهر حرار اتیوپی/ به کفتارها غذا می‌دهند تا روح‌های سرگردان را بخورند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا تصمیم خود توافق هسته ای احیای برجام پاسخ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عمیق غیبت سه ستاره روی نمایش مس

به گزارش "ورزش سه"، فرشید باقری هافبک مرکزی و تاثیرگذار مس در بازی برابر گل‌گهر چهار کارته شد و شانس حضور در این مسابقه را از دست داد. منتظر محمد در بازگشت از اردوی تیم المپیک عراق به دلیل مصدومیت نتوانست مس را همراهی کند و مهدی ترکمان هم که در سه بازی گذشته عملکرد خوبی در غیاب منتظر داشت به دلیل مصدومیت بازی مقابل صنعت نفت را از دست داد.

نویدکیا که فهرست محدودی برای ادامه بازی‌های لیگ و جام حذفی در اختیار دارد در بازی مقابل صنعت نفت، مهدی‌زاده را در مرکز زمین جانشین فرشید باقری کرد و عرفان شهریاری بازیکن جوانی که در نیم‌فصل از گلگهر به مس پیوست به عنوان وینگر راست در پست منتظر و ترکمان به بازی گرفته شد.

رضا دهقانی سومین وینگر مصدوم هفته‌های گذشته مس بود که به تازگی به تمرینات این تیم بازگشته و در این مسابقه پس از مدت‌ها در نیمه دوم وارد زمین شد.

در نهایت مس در غیاب سه بازیکن تاثیرگذار و شاخص خودش  اولین شکست در دوران حضور محرم را تجربه کرد. نویدکیا در این مسابقه گزینه‌های زیادی برای تعویض نداشت و با میدان دادن به رضا دهقانی و محمدحسین کریم‌زاده تنها توانست از دو شانس تعویض خودش استفاده کند.

اين در حالى است كه على عدنان عراقى هم به تازگى به دليل بى‌انضباطى از تيم كنار گذاشته شده است.

مس در بازی هفته بیست و هفتم برابر سپاهان نیز محمدرضا مهدی‌زاده را به دلیل اخراج در آبادان در اختیار ندارد.

دیگر خبرها

  • تاثیر عمیق غیبت سه ستاره روی نمایش مس
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد