Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه زنده صفحه آزاد دانشجو اظهار کرد: فضای مجازی و ارتباطات اینترنتی زمینه انواع کلاهبرداری‌ها در کشور را در سال‌های اخیر به وجود آورده است. جعل مدرک تحصیلی از ابتدای تاسیس آموزش عالی سابقه دارد، اما امروز به واسطه فضای سایبر منافع بیشتری برای سودجویان ایجاد شده که می‌توانند با اعتمادسازی‌های کاذب پول هنگفتی را از قربانیان این موضوع اخاذی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مدارک در دانشگاه آزاد اسلامی در یک فرآیند مستمر از ابتدای تحصیل تا پس از آن تولید می‌شود. کلیه مدارک تحصیلی دانشجویان از زمان ثبت‌نام که سند پذیرش دریافت می‌کنند تا فارغ‌التحصیلی، ابتدا در ادارات فارغ التحصیلی واحدها و سپس در اداره فارغ التحصیلی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت فیزیکی و دیجیتال مورد بررسی و تایید قرار می‌گیرند. 

فرهنگ ادامه داد: در مدت ۶ ماه گذشته که بنده مسئولیت حراست دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده گرفته‌ام، مدرکی که جعلی باشد و استعلام مثبت دریافت کند، نداشته‌ایم. 

او عنوان کرد: در سامانه جدید آموزشیار امکان جعل مدرک به صفر رسیده‌است؛ زیرا حتی اگر تخلفی در رابطه با دیتاسازی و ثبت نمرات در گوشه‌ای صورت گیرد، امکان رصد و شناسایی تاریخ، ساعت و سیستم متخلف وجود دارد. 

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد: در یک سال اخیر سه باند بزرگ جعل مدارک دانشگاه آزاد اسلامی با اطلاعاتی که در اختیار مراجع انتظامی و قضایی قرار دادیم، شناسایی و منهدم شده‌است. 

محمدجواد فرهنگ تشریح کرد: متخلفان با شیوه‌های قابل توجهی سعی در اعتمادسازی بین مردم و داوطلبین دارند. مثلا اقدام به ساخت سایت‌هایی جعلی با نام، آدرس‌ و پوسته‌هایی مشابه سامانه‌های دانشگاه می‌کنند که حتی کد جعلی دانشجویی به افراد می‌دهند. البته نکته حائز اهمیت و شایان توجه داوطلبین و دانشجویان گرامی آن است که این سایت‌های جعلی فاقد زیردامنه iau دانشگاه آزاد اسلامی هستند و صرفا آدرسی مشابه دارند. 

وی گفت: از طریق مکاتبه با فتا و پلیس آگاهی این سایت‌های جعلی را شناسایی کرده‌ایم که البته تعدادی از آن‌ها در خارج از کشور ساخته می‌شوند و از طریق ارتباط‌گیری با عوامل داخلی خود دست به جعل مدرک و کلاهبرداری می‌زنند. 

به گفته این مقام مسئول دانشگاه آزاد اسلامی، اخیرا با راه‌اندازی سامانه آنلاین استعلام مدرک دانشگاه آزاد اسلامی امکان صحت سنجی مدارک بوسیله کد سریال دانشنامه وجود دارد.

فرهنگ توصیه کرد: اصلا وارد فضای اخذ مدارک جعلی نشوید؛ زیرا کسانی هم که درخواست گرفتن مدارک جعلی می‌کنند نیز به لحاظ قانونی عمل مجرمانه‌ای مرتکب شده‌اند و مجرم شناخته می‌شوند که قابل پیگرد قانونی است. 

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: استانداردهای امنیتی مانند آنچه در رابطه با چاپ اسکناس ملی انجام می‌شود، در تولید مدارک دانشگاهی نیز رعایت می‌شود و سه دستگاه امنیتی بر این روند نظارت دارند که امکان جعل مدرک را به شدت کاهش داده و به نزدیک صفر می‌رساند و احتمال جعل مهر و برگه‌های دانشنامه بسیار بسیار ضعیف است و اغلب سودجویان از طریق ساخت مهر و برگه‌های مشابه اقلام اصلی، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به اعتقاد او، احتمال جعل مدرک از سوی بدنه دانشگاه با تدابیر امنیتی شدیدی که اتخاذ شده، خیلی ضعیف است و شیادان معمولا برای اعتمادسازی، قرار ملاقات با قربانیان جعل مدرک، در محیط واحدهای دانشگاهی و گاها حتی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد و افراد با پیاده شدن از آسانسور ساختمان‌ها اعتماد کاذبی را به داوطلبین القا می‌کنند. 

محمدجواد فرهنگ بیان کرد: شئون رفتاری و آراستگی تنها یک متولی در دانشگاه ندارد؛ بلکه مجموعه‌ای از اجزای دانشگاه مثل معاونت فرهنگی، معاونت آموزشی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حراست مسئول آن هستند. اما چون همکاران ما در بخش حفاظت فیزیکی در ارتباط و تعامل چهره به چهره با دانشجویان هستند، این‌طور بنظر می‌رسد که حراست مسئول این موضوع است. 

وی مطرح کرد: عفاف و آراستگی به صورت بخشنامه و قانون متحدالشکلی به منظور ایجاد امنیت روانی و محیطی آرام و امن برای تحصیل، به همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کسور ابلاغ شده که جلوی برخورد سلیقه‌ای در این خصوص را گرفته اما حجاب در واحدهای دانشگاهی استان‌های مختلف متناسب با شرایط بومی و فرهنگی هر منطقه، به صورت‌های مختلفی دنبال می‌شود؛ مثلا در یک شهر مذهبی چادر به عنوان پوشش رسمی انتخاب شده ولی در استان دیگری پوشش رسمی متفاوت است. 

فرهنگ تاکید به همکاران خود در سراسر کشور تاکید کرد: اگرچه اجرای قوانین در دانشگاه ضروری است اما همکاران من در حراست و حفاظت فیزیکی حق ندارند به دانشجو بابت سهل‌انگاری در پوشش بی‌احترامی کنند. 

او به دانشجویان نوید داد: اگر دانشجویان شکایتی از حفاظت فیزیکی دانشگاه خود دارند می‌توانند با مراجعه به مدیران حراست واحدها آن را مطرح کند. همچنین در سامانه مرکز حراست دانشکاه آزاد اسلامی ایمیلی تعبیه شده که امکان ارتباط مستقیم دانشجویان با ما در مرکز حراست سازمان مرکزی را فراهم کرده و دانشجویان می‌توانند مشکلات و شکایات خود را به ما اعلام کنند. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که در طرح موضوع جزئیات را نیز بنویسند تا امکان پیگیری دقیق ایجاد شود.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درحال برنامه‌ریزی با بخش‌های مختلف دانشگاه مانند معاونت فرهنگی هستیم تا با تبدیل مسئله عفاف و حجاب به یک موضوع عقلانی و تربیتی در دانشگاه بخشی از فشار ورودی دانشگاه‌ها را بکاهیم.

انتهای خبر/

حسن دانش کد خبر: 1151505 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی جعل مدرک تحصیلی حجاب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی جعل مدرک تحصیلی حجاب مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی جعل مدرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت

ایسنا/بوشهر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با حمایت مدیران ارشد سازمانی و همت همکاران در استان‌ها، برخی از واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها، برندی معتبر در کشور شده‌اند که پیشنهاد می‌شود صنایع حتماً از این واحدها استفاده نمایند.

به گزارش ایسنا، سروری‌مجد روز شنبه ۸ اردیبهشت در جریان بازدید از پتروشیمی های مستقر در عسلویه  با اشاره به برخی طرح‌های دانشجویی و دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: یکی از طرح‌هایی که با استقبال از سوی دانشجو و صنعت روبرو بوده، طرح پویش است که دانشجویان به‌عنوان نیروی کار، برای تجربه‌اندوزی و با حداقل هزینه به صنایع معرفی خواهند شد و پس از اتمام تحصیل، صنایع به انتخاب خود می‌توانند مستعدترین‌ها را جذب کنند. همچنین مدارس عالی مهارتی به‌عنوان طرح راهگشا با توجه به نیاز صنایع و رفع این نیازها در مناطق تأسیس می‌شوند.

وی اضافه کرد: مزیت مهم دانشگاه آزاد اسلامی، وجود آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پیشرفته و مجهز است که با توجه به یکپارچگی دانشگاه، این ظرفیت‌ها در خدمت هر واحد دانشگاهی در هر استان به‌عنوان پشتیبان برای انعقاد قرارداد با صنایع قرار می‌گیرد. این اقدامات نشان‌دهنده تحولاتی است که در دانشگاه به وجود آمده تا آینده‌ای روشن برای دانشگاه، کشور و نسل جوان ترسیم شود.
دانشگاه آزاد کریدر واسطه‌ای برای ورود توانمندی‌ها به استان‌هاست
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با بیان اینکه در مدیریت جدید دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مجموعه یکپارچه و ید واحد در مسائل دانشگاهی و کشوری ایفای نقش می‌کند، گفت: آن چیزی که در استان بوشهر به‌عنوان چالش یا مزیت وجود دارد در حقیقت دغدغه یا فرصتی برای کل دانشگاه آزاد اسلامی است.
سعید رازقی ادامه داد: در کل استان‌ها با توجه به فرصت‌های موجود، ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از طریق دانشگاه آن استان پای‌کار آورده می‌شود و در حقیقت این دانشگاه در هر استان، مدخل و کریدر واسطه‌ای برای ورود توانمندی‌های پژوهشی، آموزشی و مهارتی دانشگاه به استان‌هاست.
وی با اشاره به وجود نفت، گاز، پتروشیمی، دریا و نخیلات در استان بوشهر بیان کرد: امید است با این حس همکاری و علاقه‌مندی موجود در دانشگاه و صنایع مستقر در عسلویه با انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری، آنچه به‌عنوان مأموریت در حوزه‌های ذکر شده برای دانشگاه در نظر گرفته و در استان بوشهر عملیاتی و به منصه ظهور رسانده شود.
دانشگاه‌ها راهگشای صنایع هستند
مدیر فنی مجتمع شرکت دماوند انرژی عسلویه نیز با ابراز علاقه‌مندی ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: بستر همکاری فراهم است و از چند جهت می‌توان این ارتباط را پیش برد.
غلامرضا یعقوب‌زاده با بیان اینکه می‌توان تلفیق صنعت و دانشگاه را پیش برد، افزود: این پتروشیمی می‌تواند پذیرای دوره‌های کارآموزی دانشجویان دانشگاه باشد که امکانات رفاهی نظیر خوابگاه نیز مهیاست و قطعاً در طرح‌های توسعه‌ای از این گروه از دانشجویان می‌توان بهره برد.
وی با بیان اینکه در بخش R&D نیز می‌توان از ظرفیت دانشگاه بهره گرفت، مطرح کرد: در بخش فنی چالش‌هایی وجود دارد که با توجه به اینکه دانشگاه و دانشجویان به دانش روز مسلط هستند، به‌ویژه در بحث افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی و نیز افزایش ایمنی و کارایی تجهیزات می‌توانند راهگشای صنایع باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت