Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی از احصاء ۸۳ عنوان مجوز و پروانه صنفی صنوف مختلف برای نخستین بار از آغاز فعالیت هیات مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه نشست هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار اعلام کرد: طبق گزارش عملکرد پنج ماهه درگاه ملی مجوزها برای بیش از یک سوم از ۲۳۴ هزار درخواستِ واصله جهت کسب و کار، (حدود ۷۳ هزار درخواست) مجوز صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مجوزهای باقیمانده نیز بیش از ۶۰ درصد به علت نقص مدارک بوده و ۴۰ درصد هم توسط دستگاه‌های اجرایی، همچنان در مهلت های تعیین شده، در حال بررسی است.

وزیر اقتصاد گفت: همچنین در جلسه امروز، برای دستگاه هایی که کم کاری کرده و شرایط صدور ۲۵ عنوان مجوز را هنوز اعلام نکرده بودند، از سوی هیئت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار اخطار صادر و آنها مکلف به جبران این عقب ماندگی شدند.

وی برخی از این دستگاه های متخلف را شامل وزارت کشور در حوزه "مجوز های دفاتر پیشخوان"، وزارت راه و شهرسازی در حوزه "مجتمع های خدمات بین راهی"، وزارت آموزش و پرورش در خصوص مجوز "تأسیس مهد کودک"، بانک مرکزی در خصوص مجوز "تأسیس مؤسسه اعتبار سنجی" و وزارت نفت در خصوص مجوز "فروش سیار فرآورده های نفتی" اعلام کرد و گفت: همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار، وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و سازمان برنامه و بودجه هم بخاطر عدم اعلام برخی از مجوز های دیگر، تخلف کرده اند که حتما از طرف اعضای هیات مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار از جمله دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد ادامه داد: یک اتفاق بسیار مهم هم برای اولین بار در شصت و هفتمین جلسه هیئت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار رخ داد و آن اینکه برای اولین بار موضوع مجوزهای صنفی صادره توسط اصناف با همکاری بسیار خوب فراجا و اتاق اصناف در این جلسه مطرح و ۸۳ عنوان مجوز و پروانه صنفی که نزدیک به سه هزار رسته مختلف شغلی را متأثر می کند، بطور کامل احصاء شد.

وی گفت: امیدوارم با تصویب نهایی این مجوزها در شورای عالی نظارت بر اصناف بتوانیم یک گام بلند را در خصوص این ۸۳ عنوان مجوز برداریم که خوشبختانه وزارت صمت هم در جلسه این وعده را داد، که این امر را به سرعت پیگی

ری کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سید احسان خاندوزی ، وزارت امور اقتصادی و دارایی ، بانک مرکزی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سید احسان خاندوزی وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار عنوان مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت مجوز فعالیت زنان در این رشته صادر نشده است.

طرفداری | مهرعلی باران‌چشمه، رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، در خصوص حضور زنان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، گفت:

ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و زنان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی طی گفت‌وگویی با ایرنا، در خصوص فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد:

پیش تر اعلام شد که فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است