Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، امیرسرتیپ دوم جواد سلطانیان رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری چهارمین یادواره ۵۶۵ شهیدارتش استان قم با محوریت نیروی پدافند هوایی که ظهر امروز در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه‌اطهار(ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: حفظ یاد و خاطر شهدا و دین اسلام وظیفه همه ما است که باید به نسل‌های بعدی این موضوع را انتقال دهیم، فرزندان این کشور در ۸ سال دفاع مقدس در بخش‌های مختلف رشادت‌های فراوانی را خرج کردند تا امروز مردم ما در آرامش زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمان جنگ ایران با رژیم بعث بیش از ۴۸ هزار حمله هوایی دشمن توسط پدافند هوایی ارتش شناسایی شد و حدود ۲۵ هزار عملیات تاکتیکی علیه آن‌ها صورت گرفت، یکی از افتخارات پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که در زمان جنگ با توجه به اینکه آسمان کشور ملتهب بود؛ نیروی پدافند هوایی اجازه نداد تا فرودگاهی حتی برای یک روز تعطیل شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: بر اساس اخرین تحولات منطقه در این مدت تلاش کرده‌ایم تا تجهیزات هوایی خود را به‌روز کنیم و توان رزمی و ظرفیت‌های دفاعی خود را ارتقا دهیم، در حال حاضر نیروی پدافند هوایی ارتش به نقطه‌ای رسیده‌ که آماده مقابله با هر نوع تهدید از سوی دشمنان است.

وی ادامه داد: فرزندان این مرز و بوم با پشتیبانی و حمایت ملت بزرگ ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری در عرصه‌ نظامی به خودکفایی رسیده‌اند و اگر حتی خطای محاسباتی از سوی دشمنی صورت گیرد با قاطعیت جوابی سخت به آن‌ها خواهند داد.

امیر سلطانیان با اشاره به امنیت آسمان کشور بیان کرد: رشادت‌ و از خودگذشتگی شهدای عزیز ۸سال دفاع مقدس و نیروهای جان برکف ارتش باعث شده در حال حاضر ایران امن‌ترین آسمان را بین کشورهای منطقه داشته باشد، این افتخار بزرگی برای ملت شریف ایران است، امروزه نیروی پدافندهوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاری بر چشم دشمنان است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حال حاضر نه تنها فقط در آسمان ایران بلکه کیلومترها دور تر از کشورمان کوچک‌ترین جسمی پرواز کند رادارهای نیروی پدافندهوایی ارتش آن را شناسایی می‌کند و اگر کوچک‌ترین خطری امنیت این خاک را تهدید کند آن را در سریع‌ترین زمان ممکن در هوا نابود می‌کنیم.

وی افزود: قبل از شروع جنگ تحمیلی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داد که همیشه هوشیار است، برای مثال در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۵۹ پنج فروند هواپیمای متجاوز عراقی که وارد حریم هوایی ایران شده بودند به واسطه نیروی پدافند هوایی ارتش منهدم شدند.

سلطانیان در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران بدانند که فرزندانشان در تلاش هستند تا بهترین وضعیت را برای آنها رقم بزنند و استقلال و امنیت ملی که امروز در کشور حاکم است را تا آخرین قطره خونشان حفظ می‌کنند.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان قم ارتش هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی پدافند هوایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم