Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@18:53:27 GMT

آگاه‌سازی مردم، مهمترین محور مسئولیت اجتماعی+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۷۳۲۷

آگاه‌سازی مردم، مهمترین محور مسئولیت اجتماعی+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

یک فعال رسانه‌ای گفت: اولین مسئله‌ای که در رابطه با نقش پذیری مسئولیت اجتماعی به آن اهمیت بدهیم آگاه‌سازی مردم نسبت به عرصه‌های اجتماعی و تاریخی است.

پوریا فاضل فعال رسانه‌ای در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: اگر بخواهیم بحث مسئولیت‌های اجتماعی شهروندان را به صورت پایه شروع کنیم باید کمی به گذشته یعنی جایی که مصلحین اجتماعی برای شروع نهضت اسلامی از مسئولیتهای شیعه بودن گفتند، برگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مناسباتی که در جامعه ما ایران وجود داشت توسط مصلحینی چون شهید بهشتی، شهید مطهری و ... برای شروع نهضت اسلامی از سخنرانی‌هایی مثل مرحوم علی شریعتی تحت عنوان مسئولیت شیعه بودن یاد کرده و نهضت اسلامی را شکل دادند.

این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما از مرحله نهضت عبور کرده و به مرحله دولت سازی و ملت‌سازی رسیدیم و در این مناسبت‌ها نقش‌های متفاوتی به مردم ارائه شده و هرکسی نقشی را به خودش گرفته است.

فاضل یادآور شد: در جمهوری اسلامی امروز به مسئولیت شهروندی در جامعه اسلامی نیاز داریم که به فراخور دو بال ایرانی بودن و اسلامی بودن باید شهروندان را آگاه کنیم تا شهروندان جمهوری اسلامی بتوانند با توجه تقسیم بندی‌های انجام شده مسئولیت های اجتماعی خود را بشناسند و عملکرد خود را مبتنی بر اینگونه مسائل پیش ببرند.

وی همچنین اضافه کرد: با شروع انقلاب اسلامی و گذار از مرحله اسلامی به مرحله دولت سازی و ملت سازی در جمهوری اسلامی نقشه‌ای اجتماعی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته‌اند و باید بررسی شوند.

این فعال رسانه‌ای در ادامه گفت: در جامعه اسلامی اساس تفکرات جور دیگری چیده می‌شود و بر همین اساس نقش‌ها سطح پاسخگویی متعددی دارند و در جامعه اسلامی حد پاسخگویی در حد عملکرد خود در رابطه با مناسبات قیامت هم در نظر گرفته می‌شود.

فاضل گفت: جامعه شناسی متفاوت دو شهروند متفاوت، دو انسان متفاوت و دو زیست متفاوت را ایجاد می‌کند و شما میتوانید مدیری در جامعه اسلامی یا در جامعه غیر اسلامی باشید اما این اساس نقش مشترک دو پاسخگویی جدا دارد که در مناسبات اجتماعی دو رفتار متفاوت را به انسان القا می‌کند.

وی یادآور شد: اولین مسئله‌ای که در رابطه با نقش پذیری باید به آن اهمیت بدهیم آگاه‌سازی مردم نسبت به عرصه‌های اجتماعی و تاریخی است و اینکه شهروند جمهوری اسلامی این را متوجه شود که در چه عرصه تاریخی حضور دارد و این گامهای تاریخی چه آینده سازی را با توجه به عقبه و پیشینه آن انجام می‌دهد.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: اگر یک توصیه با مردم بخواهیم بگوییم این است که نسبت به زمان و شناخت عرصه‌ای که در آن حضور دارند آگاه شوند و این به تعبیر مقام معظم رهبری داشتن بصیرت توسط خواص و عوام است و فرمان آتش به اختیار بودن در عرصه فرهنگی و مناسبات اجتماعی و همچنین جهاد تبیین که از آن سخن گفتند.

فاضل تصریح کرد: هر شهروند بنا به جایگاهی که دارد و نقطه‌ای که در جامعه اسلامی قرار دارد وظیفه‌های متعددی را در عرصه های مختلف آتش به اختیار و جهاد تبیین بر دوش دوش او می‌گذارد و اگر یک شهروند جهان آگاه نباشد، نمی‌تواند رفتار روزمره خودش را در جامعه اسلامی نقشی را که دارد بچیند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسئولیت شهروندی جهاد تبیین آتش به اختیار جامعه اسلامی جمهوری اسلامی فعال رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ویسمرادی عصر جمعه در اولین دورهمی تشکیلاتی نهضت اجتماعی جوانان این استان به‌عنوان علمداران اجتماعی که با حضور دبیر نهضت اجتماعی کشور در سالن جلسات دانشگاه پیام نور کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: نهضت اجتماعی جوانان از سال ۱۴۰۰ در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب راه اندازی شد.

وی افزود: حضرت آقا توضیح دادند که فناوری پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب از طریق حلقه‌های میانی راه‌اندازی جبهه عمومی منضبط صورت خواهد گرفت.

دبیر نهضت اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: بر همین اساس قرارگاه بقیه الله از سال ۱۴۰۰ یک بازوی اجتماعی را به نام مجموعه نهضت اجتماعی جوانان در کشور راه اندازی کرد.

ویسمرادی خاطرنشان کرد: این نهضت در همه استان‌های کشور، رابطه‌های شهرستانی دارد و فعالان اجتماعی و حلقه‌های میانی را به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه نهضت اجتماعی جوانان در هفت عرصه فعالیت دارد، افزود: این عرصه‌ها شامل حوزه‌های محیط زیست، قرض‌الحسنه، خیریه، خدمات اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، مروجین کسب و کار خُرد خانگی و کانون‌های حمایت از دامداری و کشاورزی است.

ویسمرادی تاکید کرد: نهضت اجتماعی در این عرصه‌ها به دنبال شناسایی گروه‌های مردمی و ظرفیت‌یابی آنها و سپس شبکه سازی در جهت انجام عملیات عمومی پر تعداد مردمی در جهت گره گشایی از مشکلات اجتماعی است.

وی توضیح داد: این نهضت از افرادی که در عرصه کسب و کار مشغول فعالیت هستند برای ورود افراد دیگری به عرصه اشتغال کمک می‌گیرد و با این کار تلاش دارد از مردم به خود مردم خدمت برساند.

دبیر نهضت اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر گره گشایی از کار مردم، یک جبهه عمومی منضبط برای خدمت به انقلاب نیز طراحی و اجرا شده است.

به گفته ویسمرادی، در یک افق زمانی مشخص ۱۰ درصد از مردم به صورت گروه‌های ۴ یا ۵ نفری در کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی مشارکت فعال خواهند داشت.

وی با بیان اینکه امروز اولین دورهمی تشکیلاتی علمداران اجتماعی در استان کرمانشاه برگزار شد، خاطرنشان کرد: این نهضت در کرمانشاه طی چهار ماه اخیر به صورت جدی شروع به فعالیت کرده و در همه شهرستان‌های نیز شبکه سازی انجام داده است.

کد خبر 6089365

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند