Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@23:36:58 GMT

ریزش شدید قیمت خودرو / این خودرو 20 میلیون ارزان شد!

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۷۳۳۲

فعالان بازار خودرو، مهم‌ترین دلیل افت قیمت خودرو در بازار را اثر روانی ناشی از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای عنوان می‌کنند و معتقدند: متقاضیان، خرید خود را تا دریافت نتیجه مشخص از مذاکرات به تاخیر انداخته‌اند.

بازار خودرو کشور تحت‌تاثیر مذاکرات وین و ‌کاهش قیمت دلار در بازار، به شدت ریزشی شده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در صورت توافق، شاهد ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرها درباره نهایی شدن آیین‌نامه واردات خودرو نیز بر شدت ریزش قیمت خودرو افزوده است، تا جایی که فقط دیروز در بازار خودروهای داخلی شاهد کاهش ۲ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت‌ها بودیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته پژوپارس مدل ۱۴۰۰ در حدود ۴ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز ۲ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. پژو ۲۰۰۸ نیز ۲۰ میلیون تومان ارزان شده است.

از سوی دیگر، در بین خودروهای کوییک نیز کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ در حدود ۱۰ میلیون تومان افت قیمت پیدا کرده و مدل ۱۴۰۰ این خودرو ۳ میلیون تومان ارزان شده است.

در این بین، دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ و دنا توربو پلاس دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ ریزش ۳ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است.

در این شرایط، به نظر می‌رسد به حدی خرید و فروش در بازار خودرو به حالت ایست رفته است که فعالان بازار خودرو عنوان می‌کنند بازار در حالت تعلیق قرار گرفته است. به باور آنها، در روزهای اخیر به قدری مشتری در بازار خودرو کم شده که بعضی نمایشگاه‌داران خودرو در طول روز هیچ تماس و مراجعه‌ای برای خرید و استعلام قیمت ندارند.

فعالان بازار خودرو، مهم‌ترین دلیل افت قیمت خودرو در بازار را اثر روانی ناشی از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای عنوان می‌کنند و معتقدند: متقاضیان، خرید خود را تا دریافت نتیجه مشخص از مذاکرات به تاخیر انداخته‌اند، چون اگر این مذاکرات به توافق بینجامد، قطعا شاهد کاهش قیمت بیشتری در بازار خواهیم بود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت خودرو داخلی قیمت خودرو ایرانی قیمت خودرو 1401 میلیون تومان بازار خودرو قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، از ابتدا تا نیمه بهار ۱۴۰۳، قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در حدود ۷ میلیون تومان گران شده و به قیمت ۳۴۲ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت کارخانه این خودرو، ۳۰۹ میلیون و ۷۷۴ هزار تومان است.

همچنین پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ از ابتدای سال تاکنون در حدود ۱۹ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و ۳۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. قیمت کارخانه این خودرو هم ۲۳۶ میلیون و ۳۴ هزار تومان است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902819

دیگر خبرها

  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید
  • معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)
  • 12 محصول ایران خودرو و سایپا ارزان شد + جدول قیمت
  • قیمت خودرو امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول