Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:38:51 GMT

آموزش مهارت‌های اجتماعی زیستن در یک‌کتاب

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۷۵۲۰

آموزش مهارت‌های اجتماعی زیستن در یک‌کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، نشر هنوز کتاب «مهارت‌های اجتماعی زیستن» با ترجمه فائزه نوری را با شمارگان هزار نسخه، ۹۶ صفحه و بهای ۳۳ هزار تومان منتشر کرد. این کتاب که از جمله تولیدات مدرسه زندگی آلن دو باتن در مجموعه «جستارهایی برای زندگی» است، ۲۰ بخش به ترتیب با این عناوین دارد:

چگونه بپذیریم گاهی کسالت آور هستیم؟

چگونه نامه سپاس بنویسیم؟

چگونه هدیه مناسبی انتخاب کنیم؟

چگونه در مهمانی با غریبه‌ها ارتباط برقرار کنیم؟

چه کنیم اگر از گپ زدن‌های کوتاه در مهمانی‌ها متنفریم؟

چگونه در مهمانی از دست کسی خلاص شویم؟

چگونه محبت دیگران را جلب کنیم؟

چگونه و چرا دیگران را تحسین کنیم؟

چگونه مؤدبانه به دیگران «نه» بگوییم؟

چگونه در اجتماع تنها باشیم و راحت بمانیم؟

چگونه نارضایتی خود را از خدماتی که گرفتیم اعلام کنیم؟

چگونه مورد اعتماد و محرم اسرار دیگران باشیم؟

چگونه تسلیت بگوییم؟

چگونه وقتی شربت را روی لباس‌مان ریختیم از خجالت نمیریم؟

با احساسات فروخورده و افکار پنهانی خود چه کنیم؟

چگونه نگران دوست داشتنی بودن یا نبودن‌مان نباشیم؟

چگونه مهمان خوبی باشیم؟

چگونه به طرف مقابل‌مان بگوییـم بیـن دندان‌هایش سبزی گیر کرده است؟

چه کنیم که دیگران احساس خوبی به خودشان داشته باشند؟

چگونه با آبروریزی‌های‌مان کنار بیاییم؟

زندگی اجتماعی پر از تنگناهای کوچک اما جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مسائل کاملا ساده ممکن است تا مدت‌ها ما را درگیر خود. به عنوان مثال اگر در مهمانی گیر کسی می‌افتیم که حسابی حوصله‌مان را سر می‌برد، تمام مـدت به این فکر می‌کنیم چه طوری خودمان را خلاص کنیم بدون اینکه او را ناراحت شود.

تصور کنید داریم دوستی را به دوست دیگری معرفی می‌کنیم و متوجه می‌شـویـم نام یکی از آنها را فراموش کرده‌ایم. یا در مهمانی لیوان شربت آلبالو از دست‌مان سـر می‌خورد و تمام آن خالی می‌شود روی مبل روشـن و پارچه‌ای میزبان. این تنگناها در ظاهر به قدری بی‌اهمیت‌اند که اصلا ارزش ندارد به آنها توجه کنیم، اما در واقع بر مهم‌ترین و جدی‌ترین موضوع‌های زیست اجتماعی ما اثر می‌گذارند: بر خود را برای رسیدن به خوشبختی دنبال کنیم و همزمان به حساسیت‌ها و خواسته‌های دیگران احترام بگذاریم؛ چگونه خیرخواهی خود را صمیمانه ابزار کنیم؛ چگونه زخم‌هایی را که با خودخواهی و بی توجهی بر جای گذاشته‌ایم التیام بخشیم؛ چگونه مهربان بمانیم، اما منفعلانه و هیجانی رفتار نکنیم.

گذر از این تنگناها در گذشته آداب خاصی داشت. دوران مدرن نیز آداب و رفتارهای خاص خود را دارد. این رفتارها گاهـی بـه قـدری پیچیده و زیادند که این دوران را به تکلف دوران اشراف سالاری شبیه می‌کنند. از این رو بهتر است در این دوران با احساس‌های خود همراه شویم و آنها را همان طور که هستند ابراز کنیم. البته حتی وقتی این موضوع را می‌دانیم، زمان عمل کردن که فرا می‌رسد باز هم گیج می‌شویم، نمی‌دانیم چه طور با دیگران رفتار کنیم و چگونه مسئولیت خودمان را در برابر آنها بپذیریم.

در این کتاب بیست مطالعه موردی ارائه شده است که بر تنگناهای اجتماعی رایج و واکنش‌های احتمالی ما به آنها تمرکز می‌کند و فلسفه‌ای برای رفتار شایسته و صمیمانه ارائه می‌دهد. رفتارها خیالی نیستند که بتوان از آنها چشم پوشی کرد، بلکه واقعی و نتیجه تلاش‌های هر روزه ما برای تحقق رسالتی بزرگ و ارزشمندند: یعنی ساختن دنیایی پر مهر.

کد خبر 5569840 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلن دوباتن تازه های نشر نشر هنوز کیومرث عباسی قصری کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب حوزه هنری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران انتشارات کتاب نیستان تازه های نشر خبر درگذشت انتشارات راه یار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس محرم 1401 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلات سروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، سید کاظم حسینی امروز، ۱۷ اردیبهشت در آئین افتتاحیه طرح ملی ماهر که با حضور معاون جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان در دبستان پسرانه دکتر حسابی شیراز برگزار شد، گفت: پس از برگزاری دوره آموزشی استانی تربیت مدرس ماهر با هدف توانمندسازی مراقبین سلامت و مربیان هلال احمر برای آموزش دانش‌آموزان و والدین ایشان در مدارس، مقرر شد که آموزش دو ساعته سرفصل‌های طرح ماهر ویژه گروه هدف انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: دانش‌آموزان با مهارت‌آموزی می‌توانند به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر گامی موثر بردارند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، با این مهارت‌ها آشنا خواهند شد و با اشاره به طرح دادرس در دوره متوسطه اول به مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متناسب با سن دانش آموزان تاکید کرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر شامل آموزش شماره‌های اضطراری و نحوه انتقال اطلاعات به امدادگران در شرایط بحرانی و بروز حوادث، مدیریت بحران و کنترل استرس، شناسایی نقاط امن و ناامن، پناه‌گیری ایمن و کمک‌های اولیه ویژه والدین و دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی است.

فاطمه قاسمی افزود: طرح ماهر با هدف افزایش آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان و والدین با مهارت‌آموزی، ارتقای کیفیت سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان والدین و فرهنگیان، افزایش سطح ایمنی، کاهش آسیب‌پذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس، اجرا خواهد شد.

وی در تشریح دیگر اهداف افزود: توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی و دگر امدادی مبنی بر مهارت‌ورزی دانش‌آموزان والدین و مربیان، استفاده از ظرفیت آموزش همسالان و سفیران سلامت در گسترش مهارت‌های امدادرسانی، ایجاد همدلی با آموزش مهارت‌های امداد و نجات بر پایه ارزش‌های هم نوع دوستی از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان با قرائت سوگندنامه متعهد شدند که نسبت به حفظ جان خود و هم نوعان شان مسئولانه و با کسب مهارت‌های لازم رفتار کنند و برای مهارت‌آموزی هلال احمری تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی