Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه استانهای ایرنا: یک سال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود، شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یک سال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت، اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است و در این گزارش به اقدام دولت در آبرسانی به روستاهای اردبیل می‌پردازیم.

بهره برداری از ۲۶ طرح آب و فاضلاب اجرا شده در یک سال گذشته در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اعلام کرد: در طول یک سال گذشته اقدامات وسیعی در حوزه آبرسانی و اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در استان آغاز شده که ۲۶ مورد از این طرح‌ها به مناسبت هفته دولت در هفت شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، کوثر، بیله‌سوار، نمین، گرمی و خلخال آماده بهره‌برداری شده است.

علیرضا نعمت سلطانی بیان کرد: برای اجرای این تعداد پروژه که در طول هفته دولت امسال افتتاح می شود، بالغ بر پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی تصفیه خانه پیشرفته فاضلاب شهر کوثر با ظرفیت ۴۰ لیتر در ثانیه را از جمله این طرح‌ها ذکر کرد و گفت: شهر کوثر پیش از این تصفیه خانه سنتی داشت که با اجرای این طرح، فاضلاب شهر دیگر روانه رودخانه داخل شهر نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر شهر نمین پس از ۱۲ سال را از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت امسال ذکر کرد و افزود: با اجرای تصفیه خانه و خط انتقال به ظرفیت ۶۰۰ متر مکعب در شبانه روز، مشکل فاضلاب مسکن مهر شهر نمین حل شده است.

وی احداث پکیج فاضلاب روستای جوراب در بالا دست سد یامچی نیر به عنوان تامین کننده آب اردبیل را از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری دیگر در استان اردبیل به مناسبت هفته دولت ذکر کرد و ادامه داد: با افتتاح این طرح با ظرفیت ۶۰ متر مکعب در شبانه روز، نگرانی در خصوص آلودگی آب پشت سد یامچی اردبیل رفع می شود.

نعمت سلطانی بیان کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر نیر هم با ظرفیت ۶ هزار متر مکعب در شبانه روز آماده بهره‌برداری شده که در هفته دولت افتتاح و نگرانی در خصوص آلودگی آب سد یامچی در پایین دست این شهر به طور کامل رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: به غیر از این طرح‌ها، ۱۲ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب نیز در سطح استان احداث شده که در طول هفته دولت در سطح استان اردبیل افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، بهسازی، بازسازی و نوسازی تعدادی از مخازن آب در مناطق روستایی را نیز که در نیمه نخست امسال احداث شده، از جمله طرح‌های پیش بینی شده برای بهره‌برداری در طول هفته دولت در سطح این استان اعلام کرد.

۳۳۰ هزار روستایی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، شمار جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب در سطح این استان را ۳۳۰ هزار نفر از جمعیت ۴۰۱ هزار نفری روستانشین این استان اعلام کرد.

وی گفت: استان اردبیل یک هزار و ۷۱۰ روستای دارای سکنه دارد که هم‌اکنون ۹۹۱ مورد از این روستاها تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند.

طرح‌های در دست اجرا: تداوم اجرای طرح آبرسانی به ۸۹۴ روستای استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل همچنین از تداوم اجرای طرح آبرسانی به ۸۹۴ روستای استان اردبیل در قالب مجتمع های آبرسانی روستایی و طرح محرومیت زدایی خبر داد و گفت: این طرح‌ها با قوت در حال اجراست.

وی احداث ۱۲ مجتمع آبرسانی روستایی در سطح استان اردبیل را جزو مهمترین طرح‌‎های زیربنایی استان ذکر کرد و افزود: با احداث این ۱۲ مجتمع، به ۴۴۰ روستای تحت پوشش و غیر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان از محل مطمئن و دائمی آبرسانی شده و شرایط تامین آب پایدار برای این مناطق جمعیتی فراهم می شود.

نعمت سلطانی اضافه کرد: در قالب طرح عظیم محرومیت زدایی نیز، آبرسانی به ۴۵۴ روستای دیگر استان اردبیل با چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط قرارگاه امام حسن(ع) بسیج سازندگی استان از سال جاری آغاز شده است که در مدت ۳۶ ماه به طور کامل به اجرا در می‌آید.

وی بیان کرد: فاز نخست این طرح بزرگ با یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای آبرسانی به ۲۶ روستا آغاز شده و تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اظهار کرد: عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی سبلان با هدف آبرسانی به ۲۹۰ روستا و پنج شهر با ۱۶۰ لیتر در ثانیه به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی استان اردبیل به زودی آغاز می‌شود و در فاز نخست، ۴۳ روستای استان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی از آغاز فرایند احداث خط دوم انتقال فاضلاب شهر اردبیل به محل تصفیه خانه و نیز آغاز احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر اردبیل با یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و افزود: این طرح نیز در دهه فجر امسال بهره‌برداری می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، مشکل تامین آب به خصوص در شمال این استان را جدی خواند و اضافه کرد: آب آشامیدنی شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز به همراه بخش‌ها و روستاهای تابعه با ۳۵ میلیون متر مکعب تخصیص سالانه از رود ارس با استفاده از هفت تصفیه خانه احداثی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: با کم شدن میزان آبدهی رود ارس و نبود منبع مطمئن آب در منطقه، تامین آب آشامیدنی از منابع دائمی و مطمئن در منطقه به دغدغه جدی مسئولان استان تبدیل شده است.

نعمت سلطانی همچنین با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی بارندگی در مناطق مرکزی استان اردبیل نسبت به میانگین بلندمدت و تاثیر آن در ذخایر منابع آبی جاری و زیرزمینی استان گفت: با خشک شدن چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌های مورد بهره برداری، باید چاره‌اندیشی اساسی در اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف آب انجام شود.

وی اضافه کرد: بازگردان آب تصفیه شده فاضلاب به چرخه مصرف در استان اردبیل را یکی از رهکارهای کاهش دامنه بحران آب عنوان کرد و گفت: در این زمینه ۱۴ میلیون متر مکعب آب خروجی تصفیه خانه فاضلاب برای استفاده در صنایع استان قابل تامین بوده و اقدامات بهره‌برداری آن نیز آغاز شده است.

سرمایه گذاری، نیاز جدی آب و فاضلاب استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت‌های تامین، خط انتقال و تصفیه آب و فاضلاب را نیاز جدی این حوزه در سطح استان عنوان کرد.

وی تامین آب پایدار را مشکل همه شهرهای و روستاهای استان اردبیل ذکر کرد و افزود: با میزان درآمد و سرمایه‌گذاری جاری، اجرای طرح‌ها و نوسازی شبکه آب و فاضلاب استان امکانپذیر نیست.

نعمت سلطانی اضافه کرد: سالانه هر خانوار در استان اردبیل برای خرید آب از شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، ۹۰۰ هزار ریال هزینه می کند که این میزان بسیار پایین است.

وی گفت: این آمار جدا از ۱۵ درصد از مشترکانی است که در اجرای قانون معافیت پرداخت آب بها در قبال کاش مصرف تا زیر الگوی مصرف هستند و با این روند، در پی کاهش درآمد شرکت، اجرای طرح های نوسازی و بهسازی شبکه هم مختل شده است.

برچسب‌ها هفته دولت استان اردبیل آب و فاضلاب دولت آبرسانی دولت سیزدهم دولت مردمی پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت استان اردبیل آب و فاضلاب هفته دولت استان اردبیل آب و فاضلاب دولت آبرسانی دولت سیزدهم دولت مردمی تصفیه خانه فاضلاب آماده بهره برداری استان اردبیل سرمایه گذاری میلیارد ریال سطح استان دولت سیزدهم نعمت سلطانی فاضلاب شهر طرح ها هفته دولت اجرای طرح تحت پوشش متر مکعب تامین آب آغاز شده طرح آب یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل آبفای استان ایلام، اظهار کرد: آب و فاضلاب یکی از مهم‌ترین خدمات زیرساختی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های انجام شده، هنوز فاصله زیادی با نقطه مطلوب در زمینه زیرساخت‌های آب و فاضلاب در استان داریم، گفت: شبکه آب و فاضلاب استان در حوزه زیرساختی و توزیع، دچار فرسودگی است به طوری که علاوه بر هدررفت آب، خدمات‌رسانی را در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

محمدی با اشاره به تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آب و فاضلاب استان در راستای رفع مشکلات و توسعه خدمات، افزود: پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر , طراحی و در حال اجرا است که امید می‌رود با تزریق به موقع اعتبارات، شاهد افتتاح پیش از موعد این طرح‌ها، در راستای ارائه خدمات بهتر به هم استانی‌های ایلامی باشیم.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی، گفت: این پروژه با حدود ۱۱ سال قدمت هنوز به بهره برداری نرسیده است، اقدامات خوبی از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و احداث مخازن انجام شده و با تکمیل تصفیه خانه آب و اختصاص اعتبار در سال جاری، امسال شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص پروژه‌های جهاد آبرسانی، یادآور شد: در سال جاری در قالب این پروژه، آبرسانی به ۶۹ روستا تعریف شده که از این تعداد تا کنون، آبرسانی به ۴ روستا تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و با اجرای کامل این پروژه، مشکل کم آبی یا تنش آبی روستا‌ها مرتفع خواهد شد.

 محمد سبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز در این مراسم، گفت: کارهای خوبی در حوزه تامین آب در استان انجام شده است اما مشکلاتی در شبکه های فرسوده زیرساختی شبکه‌های آب و فاضلاب در استان به ویژه در شهر ایلام وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات است.

 معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم، گفت: قبول مسئولیت در شرکت‌های آب و فاضلاب یک نوع ایثار است.

وی افزود: موفقیت جز با تلاش، کوشش، همکاری و همیاری همه نیروها حاصل نمی شود که می‌طلبد اقداماتی از قبیل هوشمندسازی شبکه. کاهش آب بدون درآمد در شهرها و مخصوصا در روستاها، پهنه بندی و زون بندی، نشت یابی شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب، سرلوحه برنامه های استان قرار گیرد.

در پایان این مراسم از خدمات پرویز ناصری مدیرعامل سابق آبفای استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • کارنامه سه ساله به روایت اعضای شورای شهر اصفهان
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح