Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما چندین ماهواره و ماهواره‌بر دیگر را در دست ساماندهی داریم که تا آخر سال پرتاب‌های دیگری داشته باشیم.

امیر محمدرضا آشتیانی با حضور در شبکه خبر سیما به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: ما در وزارت دفاع قرارگاه اقتصادی و نفت و مسکن را تشکیل دادیم و هفت شورای راهبردی برای هم افزایی فعالیت‌های وزارت دفاع تشکیل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه صنعتی ساماندهی کردیم از جمله در صنعت هوایی و صنعتی و حوزه موشکی.

وی افزود: در حوزه موشکی ما در زمینه کروز و بالستیک کار کرده‌ایم که اقدامات بزرگی هم انجام شده است. همچنین پهپادهای رزمی را داشته‌ایم و قابلیت‌ها را افزایش داده‌ایم.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه در مجموعه نیروهای مسلح به دنبال کار ترکیبی هستیم، اظهار کرد: ما ابتدا امکانات دشمن را شناسایی می‌کنیم و بعد در وزارت دفاع وظیفه تسلیح انجام و نیازمندی‌ها در آن تعریف و الگوی سلاح و تجهیزات ترسیم و نقشه راه آن تدوین می‌شود. ما در حوزه پدافند هوایی متناسب با موشک‌های پدافند هوایی و تجهیزات راداری پاسخگوی تهدیدات دشمن هستیم.

آشتیانی تاکید کرد: در حوزه فرماندهی و کنترل، کارهای بزرگی انجام شد که می‌تواند عملیات بزرگی اجرا کند. در بخش دریایی در حوزه سطح و زیرسطح کارهای بزرگی دنبال کردیم و در حوزه صنعت الکترونیک از توان بالایی برخورداریم که در سطح منطقه نمونه نداریم و در جهان هم جزو کشورهای مطرح در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که علیه دشمن، غافلگیری راهبردی ایجاد کنیم، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که در این زمینه اولویت‌هایی داشته باشیم که تعیین‌کننده باشد. دشمن واقف به این است که سطح علمی و تجهیزاتی وزارت دفاع چیست و مأیوس از حرکت علیه آن است.

آشتیانی یادآور شد: تلاش می‌کنیم که طی چند سال آتی به تجهیزات و تسلیحاتی دست‌یابی پیدا کنیم تا اطمینان کاملی به کشور بدهیم که کسی نمی‌تواند کشور را تهدید و تهدید خود را عملی کند.

وزیر دفاع با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در زمینه دیپلماسی دفاعی تاکید کرد: ما ضمن ملاقات با مسئولان کشورها اعم از رییس‌جمهوری و وزرای مختلف و گروههایی که به ایران می‌آیند و درخواست ملاقات دارند، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم مواضع مقتدرانه خود را به آنان نشان دهیم و آنان را هدایت کنیم که هم شرایط بین‌المللی را درک کنند و هم ایران را یک بازیگر جدی در منطقه بدانند.

وی افزود: ما خیلی از نیازمندیهای کشورها در حوزه‌های مختلف را می‌توانیم تامین کنیم و تلاش می‌کنیم به گونه‌ای عمل کنیم که همه بدانند که ما در مسیر صلح، امنیت و ثبات منطقه عمل می‌کنیم.

آشتیانی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم در رزمایش‌های مشترک به ارتباط با همسایگان کمک کنیم. ما با همه همسایگان تقریباً ارتباط داریم و باید به برخی این اطمینان را بدهیم که ما واقعاً می‌توانیم کمک‌شان کنیم و در مواردی هم باید هدایت‌گری داشته باشیم تا اگر مواضع ناصحیحی دارند و به آنان تذکر دهیم و نیز اگر لازم باشد برای حفظ امنیت و صلح منطقه در جایی که نیاز است،  مداخله کنیم.

وزیر دفاع گفت: ما الان ۹۰ درصد نیازمندیهای نیروهای مسلح را تامین می‌کنیم. ما البته صرفاً حرکت در سطح برنامه را قبول نداریم و فراتر از آن را هم می‌بینیم و حرکت جهشی در وزارت دفاع را پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن سعی می‌کند در حوزه‌های فضایی و نظایر آن محدودیتهای سختی را ایجاد کند، اظهار کرد: اما به همت دانشمندانمان در سطوح ماهواره‌ای، ایستگاه‌های فضایی و پرتاب‌گرها کارهای بزرگی انجام دادیم. ما با وجود تحریم‌ها و موانعی که دشمن ایجاد کرده است می‌توانیم ماهواره‌ها را به مدار ژئو برسانیم. ضمن اینکه برخی از پرتاب‌های ما کاملاً آزمایشی است و ما خودمان هم انتظار موفقیت از آن نداریم بلکه محک‌ می‌زنیم و ارزیابی و نواقص را برطرف می‌کنیم.

آشتیانی تصریح کرد: ما چندین ماهواره و ماهواره‌بر دیگر را هم داریم ساماندهی می‌کنیم که تا آخر سال پرتاب‌های دیگری هم داشته باشیم و سعی می‌کنیم به آن چیزی که اصل است و همان رسیدن به مدار ژئو است، برسیم.

وزیر دفاع یادآور شد: ما با یک سوم شرکتهای دانش‌بنیان کشور کار می‌کنیم و در حوزه راه و ریلی و خودروسازی و سلامت کارهای بزرگی انجام شده است. حوزه‌ای نیست که وزارت دفاع در آن فعالیت نکرده باشد. ۱۵ هزار میلیارد با شرکتهای مختلف قرارداد داریم و ۱۲ هزار میلیارد با شرکتهای دانش‌بنیان که هم نیازها را برطرف می‌کند هم اشتغالزایی می‌کند.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر دفاع آشتیانی پرتاب ماهواره وزارت دفاع کارهای بزرگی تلاش می کنیم داشته باشیم وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ فجرانه را عنوان کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو(ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه منحصر به فرد در کشور است و در حوزه تولیدات و صادرات فعال است.

وی افزود: وزارت کار یکی از مجموعه‌های بزرگ در حوزه صنعت و اقتصاد است و در زمینه‌های صنعتی مختلف فعالیت دارد.

عسگریان گفت: ما در حوزه دارویی، حمل و نقل و گردشگری و ... شرکت‌هایی داریم و فعال هستیم.

وی درباره میزان فعالیت وزارت کار در حوزه دارویی اظهار کرد: ما در صنعت دارویی در بحث تولید مواد اولیه و سایر داروهایی تخصصی و عمومی بسیار مؤثر عمل کرده است.

وی افزود: وزارت کار نیز دارای زیر مجموعه‌های اقتصادی و صنعتی گسترده است‌. در حوزه پتروشیمی متعددی از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید درون خانواده وزارت کار فعال هستند. همچنین بزرگترین هلدینگ‌های حمل ‌و نقل کشور درون وزارت کار است. همچنین در صنعت دارویی، ریلی و ساختمان و سیمان ما حرف اول را در کشور ایران می‌زنیم.

عسگریان ادامه داد: در مجموع 5 صندوق بزرگ کشور در وزارت کار قرار دارند که تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری مهمترین آنها هستند و شرکت های بزرگی هستند.

وی افزود: مهمترین وظیفه ما تحلیل بازار جهانی است و بازار 30 کشور درحال تحلیل است. کشورهای اوراسیا، آفریقا و به ویژه همسایگان خودمان هستیم. البته در حوزه آفریقا حضور کمرنگی داریم که باید گسترش جدی داشته باشیم. امسال با آفریقا وارد تفاهم‌نامه‌های بزرگی را درحال انعقاد هستیم. برای مثال نخست وزیر زیمباوه در ایران است و وارد مذاکره شدیم. چرا که دشت‌هایی برای کشت وسیع برون مرزی توتون است.

معاون رفاه وزیر رفاه تاکید کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم تاثیر منطقه ای در حوزه دارو داشته باشیم در حوزه دارویی با عراق، لبنان و ارمنستان کار جدی کردیم. سفر اخیر تجار ارمنستان نشان داد که ما به زودی در این کشور حضور جدی خواهیم داشت و علاوه بر دارو و محصولات پتروشیمی، محصولات ساختمانی و سیمان و مصالح نیز به آنها صادر خواهیم کرد.

وی افزود: اگر ما یک و نیم میلیارد دلار صادرات دارو داشته باشیم، پایگاه خود را در بازار جهانی بطور کامل حفظ خواهیم کرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر رفاه تأکید کرد: ما طرح فجرانه را داشتیم، طرحی اثرگذار در مدت 3 ماه که به طور متوسط بالای 86 درصد از این طرح در کشور استقبال کردند. هجدهم این ماه فجرانه تمام می‌شود و و ما‌ امیدواریم این طرح تمدید شود.

وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود، عنوان کرد: چون این طرح منابع بسیاری این می‌خواهد و باید در بالاترین سطح کشور تصمیم‌گیری شود، از این رو طی 10 روز آینده تصمیم‌گیری می‌شود که‌ آیا ایا تغییر خواهد کرد یا تمدید می‌شود اما میزان استقبال و عدد‌های این طرح فوق‌العاده است، بزرگترین خرید قرن در این طرح صورت گرفت و امروز یک میلیون و 700 هزار تن محصول خریداری شده از 11 قلم شده است و 140 میلیون بسته غذایی در یک مدت کوتاه توزیع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان