Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی درندی افزود: انواع خرما در بافق شامل کبکاب، پیارم، زاهدی و ارقام بومی است که پیش‌بینی می‌شود بیش از هفت هزار تن محصول از نخلستان‌های شهرستان برداشت شود.

وی ادامه داد: شهرستان بافق به عنوان قطب خرمای استان محسوب می‌شود و خرمای این شهرستان به استان‌های دیگر مانند اصفهان و تهران و بعضا به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار در این شهرستان در نخیلات مشغول به کار هستند و ۲ واحد فرآوری خرمای فعال و پنج واحد در حال دریافت پروانه بهره‌برداری در شهرستان است.

***

رییس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت:با تلاش‌های صورت گرفته یک محکوم زندانی پس از گذشت ۵ سال آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

محمدرضا حداد افزود: با همت اعضاء و کارکنان شعبه سی و یک شورای حل اختلاف ویژه زندانیان یزد و برگزاری جلسات متعدد، اختلاف مالی به ارزش ۴ میلیارد ریال منتهی به سازش شد مددجوی زندانی از بند زندان رها شد.

وی اظهار کرد: تلاش برای آزادی زندانیان نوعی جان و روح دوباره بخشیدن به زندانی و کمک خانواده‌های آنان و عامل ارتقاء سطح امنیت اجتماعی است که این مهم محقق نمی‌شود مگر با همدلی و مشارکت کارکنان افتخاری، مددکاران، خیران و صلح یاران که این انگیزه و روحیه در بین میانجی گران وجود دارد.

***

رییس‌کل دادگستری یزد گفت: تامین امنیت شهروندان و مقابله جدی با هرگونه جرم و فساد سازمان یافته مهمترین رسالت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است.

غلامعلی دهشیری افزود: پلیس، پشتیبان مردم و حامی مظلومین و صیانت کننده از امنیت شهروندان است و باید این چهره از نیروی انتظامی تبیین و تشریح گردد.

وی گفت: اهمیّت نیروی فراجا بخاطر وظیفه و ماموریت اوست و انجام این ماموریت مستلزم اقتدار و اعتماد عمومی به نیروی انتظامی است، مردم و شهروندان باید با ملاحظه اقتدار بی مثال پلیس، چهره مهربان و باعطوفت نیروی انتظامی را به یاد بیاورند.

این مسئول اظهار کرد: مردم، اولین مرجعی را که به کمک فرا می‌خوانند پلیس است و این نیروی انتظامی است که به مدد مظلومین و بزه دیدگان می‌رسد.

دهشیری با اشاره به اینکه جریان‌های معاند با تبلیغات سوء، قصد دارند بین مردم و حاکمیت فاصله بیاندازند، گفت: جریان معاند هرگز کمک‌های نیروی انتظامی به مردم را نشان نمی‌دهد و تنها با انتشار برخی از موضوعات، قصد تخریب و تضعیف قدرت و خدمت حافظان نظم و امنیت را دارد.

***

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خاتم از اهدا ٢٩ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خبرداد.

علی هاشمی‌پور گفت: از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و به همت خیران ٢٩ سری جهیزیه تهیه و به طور رایگان به زوج‌های جوان تحت پوشش کمیته امداد اهدا شد.

وی افزود: هر سری جهیزیه به ارزش ٢۴ میلیون تومان و شامل کالاهای اساسی از قبیل یخچال، گاز، جارو برقی، تلویزیون و لباسشویی است.

***

دانشجو معلمان جهادگر یزدی در مناطق محروم شهرستان یزد برای تدریس رایگان به دانش آموزان مناطق کم برخوردار در تابستان مشغول به فعالیت هستند.

مسئول گروه جهادی پسران دانشگاه فرهنگیان گفت: ده نفر از دانشجویان جهادی دانشگاه فرهنگیان یزد از ابتدای تابستان در چهار نقطه از محلات و مناطق کم برخوردار شهر یزد حضور داشتند که فعالیت اصلی دانشجویان تشکیل کلاس تقویتی برای کودکان و دانش آموزان محروم به شمار می‌رود.

مهدی لازمی در ادامه افزود:در منطقه آزادشهر، حسن آباد و حسین آباد ریسمانی بیشترین حضور را داشتیم و همه کلاس‌ها در یکی از مدارس این مناطق با حضور میانگین ۲۵ دانش آموز برگزار شد.

مسئول گروه جهادی پسران دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: گروه ما امسال یک اردوی جهادی، تربیتی به سیستان و بلوچستان نیز داشت که فعالیت‌ها حول محور آموزشی، عمرانی، بهداشتی بود.

لازمی گفت: در مدت ده روز اردوی ما در روستای دور افتاده این استان دانش آموزان با استعدادی راهم نیز شناسایی کردیم که پس از اردوی جهادی نیز از طریق تلفن پیگیر درسهایشان هستیم. البته تعدادی بسته بهداشتی و آموزشی را نیز به کودکان این منطقه از طرف گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان هدیه داده ایم.

***

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز در نشست هماهنگی بین بخشی ستاد اربعین گفت: با توجه به پیش بینی جمعیت بالای زائرین امسال در اربعین و همچنین پیش بینی گرمای هوا  و شیوع برخی بیماری‌های واگیر در کشور عراق حفظ سلامت زائران ضروری است.

دکتر سید علیرضا پورمازار افزود: امسال علاوه بر جمعیت بالا با گرمای هوا مواجه هستیم که این می‌تواند مشکل ساز باشد.

وی ادامه داد: اشتیاق زائران به گونه‌ای است که این مشکلات را مانع سفر خود نمی‌دانند و باید با آمادگی کامل این دو مسئله مهم مدیریت شود و برای مهیا شدن شرایط مطلوب باید لحظه‌ای را از دست ندهیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز تصریح کرد: آموزش موکب داران و همایش آموزشی زائرین اربعین، تهیه محتوای آموزشی و بارگذاری در گروه‌های مجازی، تهیه و تدارک کیف کمک‌های اولیه و دارو جهت موکب داران توسط هلال احمر و بیمارستان با حمایت خیرین و استقرار تیم سیار واکسیناسیون در مکان‌های مورد تقاضای موکب داران و سازماندهی زائرین اتباع عبوری از مسیر مهریز از مهمترین مصوبات این نشست بود.

***

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مهریز با حضور مسئولان اجرایی این شهرستان غبارروبی و عطرافشانی شد

فرماندار مهریز در آئین تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا ضمن گرامیداشت هفته دولت، این هفته را فرصتی ارزنده برای بیان خدمات و دستاوردهای نظام و دولت دانست و یادآور شد: رمز غلبه بر مشکلات و تهدیدهای دشمنان و توسعه و اعتلای کشور، وفاداری به آرمان‌های شهداء، بینانگذار جمهوری اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و وحدت و همدلی است.

محمد دهقان بنادکی افزود: همه ما توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور را مدیون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و مقاومت مردم این سرزمین هستیم و همواره خود را وامدار شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس می‌دانیم. 

***

همزمان با هفته بسیج، اصناف و بازاریان روز دوشنبه اعضای این تشکل در یزد به نیت شهدا  یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کردند. 

این رزمایش معیشتی و غذایی به همت خیران بازار دارالعباده یزد تهیه و با همکاری اعضای بسیج اصناف بین نیازمندان استان توزیع شد.

این بسته‌ها شامل، برنج، روغن، حبوبات، رب گوجه فرنگی، ماکارونی و سایر کالاهای ضروری بود که طبق یک برنامه کار توزیع آنها در مناطق مختلف صورت گرفت.

رییس بسیج اصناف و بازاریان استان یزد گفت: یکی از برنامه های مهم این تشکل در طول سال به خصوص به دلیل کرونا کمک به نیازمندان جامعه با همکاری اعضا است.

سرهنگ علی اسلامی به ایرنا افزود: همکاری بازاریان و اصناف با این تشکل در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ضروری است و باید همچنان در استان ادامه داشته باشد.

به گفته وی همزمان با هفته بسیج اصناف در یزد و شهرستان‌های تابعه در سطح با همکاری و حضور مردم و مسئولان به خصوص اعضا برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

۶۰ هزار نفر عضو بسیج اصناف استان یزد هستند.

***

 فرماندار مهریز گفت: در هفته دولت امسال از ۳۰ طرح آماده بهره‌برداری ۱۲ مورد شاخص آن در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی، عمرانی و تولیدی با صرف ۲ هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.  

محمد دهقان بنادکی روز دوشنبه در آستانه هفته دولت در دیدار جمعی از مسئولان با امام جمعه مهریز افزود: با افتتاح این طرح‌ها با همکاری خیران و بخش خصوصی در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی زمینه اشتغال حدود ۲۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مهریز رتبه دار در تکمیل طرح اقدام ملی مسکن در کشور است ادامه داد: طی یکسال گذشته ۱۷۴ واحد منازل این طرح تحویل متقاضیان داده شد و تاکنون فاز دوم و سوم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

این مسئول به پیگیری متعدد جهت صدور مجوز و تکمیل ساختمان دانشکده فنی حرفه ای شهرستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با کمک خیرین و اخذ مجوز دو رشته در مهرماه سال جاری پذیرای دانشجو در این دانشکده باشیم که نقش آفرین است.

دهقان با اشاره به افتتاح مرکز خونگیری مهریز پس از سال‌ها بلاتکلیفی در سال اول خدمت دولت سیزدهم افزود: پس از پیگیری های متعدد این پروژه روز هفتم شهریور ماه همزمان باسالروز شهادت شهید طباطبایی  و با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهد شد.

وی پیشرفت قابل توجه درمانگاه تامین اجتماعی و راه اندازی کد ۲ اورژانس را از دیگر پروژه‌های روبه تکمیل شهرستان عنوان کرد و افزود: دو مدرسه خیری و سالن‌های ورزشی در اوایل مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار مهریز برگزاری سه جشنواره فرهنگی و گردشگری در سطح شهرستان و اولین همایش تجلیل از نخبگان مهریزی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: حمایت از ورزش‌های مدال آور شهرستان اعم از کشتی، دوچرخه سواری و هاکی در اولویت برنامه‌ها است.

دهقان مهریز را رتبه دار اقامتگاه های بومگردی در سطح استان دانست و گفت: در هفته دولت سال جاری ۲ واحد بومگردی افتتاح خواهد شد و همچنین طی برگزاری جلسات متعدد و بامدیریت و برنامه ریزی های انجام شده دغدغه قطعی آب و برق در تابستان امسال را نداشتیم.

این مسئول، مدیریت بحران طوفان شدید و سیل اخیر در مهریز را قابل تحسین دانست و بیان کرد : حضور میدانی و به موقع مدیران ادارات در صحنه و ارتباط مستقیم با مردم از اولویت مهم خدمتی آنها می باشد و از همکاری مردم و مسئولان قدردانی کرد.

همچنین حجت الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه مهریز با گرامیداشت هفته دولت به اهمیت مشارکت مردم در کنار دولت در طرح های مختلف اشاره کرد و از همه افرادی که برای خدمت به مردم در بخش های مختلف در شهرستان تلاش دارند قدردانی کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر مهریزی در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها جهیزیه عروسی یزد بافق خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهیزیه عروسی یزد بافق جهیزیه عروسی یزد بافق خرما دانشگاه فرهنگیان نیروی انتظامی کمیته امداد بسیج اصناف هفته دولت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اهدا جهیزیه به نوعروسان کهگیلویه
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی