Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر استراتژیک نفت خام این کشور ۸.۱ میلیون بشکه طی یک هفته کاهش‌یافته و به ۴۵۳.۱ میلیون بشکه رسیده است، یعنی پایین‌ترین رقم طی ۳۵ سال گذشته. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر استراتژیک نفت خام این کشور 8.1 میلیون بشکه طی یک هفته کاهش‌یافته و به پایین‌ترین رقم طی 35 سال گذشته رسیده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ذخایر در هفته منتهی به نوزدهم ماه اوت تا 453.1 میلیون بشکه پایین آمده‌ بود. 8.1 میلیون بشکه کاهش ذخایر استراتژیک نفت آمریکا بالاترین رقم از پایان ماه آوریل را نشان می‌دهد که سطح این ذخایر را به پایین‌ترین رقم از ژانویه 1985 رسانده‌است.

 جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در ماه مارس تصمیم گرفت طی 6 ماه روزانه 1 میلیون بشکه از این ذخایر را برای مقابله با افزایش قیمت سوخت برداشت کند. بالا رفتن قیمت سوخت در آمریکا تورم در این کشور را به اوج رسانده‌ بود.

بلومبرگ: پالایشگاه‌های اروپا در انتظار 100میلیون بشکه نفت ایران به‌جای روسیهروسیه بزرگ‌ترین عرضه‌کننده نفت به چین شد

از طرف دیگر آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی پاسخی است به اختلال در بازارهای جهانی نفت درنتیجه‌ حمله‌ روسیه به اوکراین و تحریم‌های غربی علیه این کشور که قیمت نفت و گاز را بالا برده‌است.

ذخایر نفت خام آمریکا غیر از ذخایر استراتژیک نفتی، در هفته منتهی به نوزدهم ماه اوت تنها 425 میلیون بشکه گزارش‌شده است، یعنی 60 درصد پائین‌تر از متوسط پنج‌ساله.

طبق گزارش مؤسسه تحقیقات انرژی آمریکا، انتظار می‌رود سطح ذخایر استراتژیک این کشور در پایان ماه اکتبر به 358 میلیون بشکه برسد، یعنی پایین‌ترین رقم طی چهل‌ساله گذشته. ذخایر استراتژیک نفت آمریکا در زمان مشابه در سال گذشته میلادی برابر با 621 میلیون بشکه بود.

انتهای پیام 58

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ذخایر استراتژیک نفت پایین ترین رقم طی میلیون بشکه سال گذشته نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود

مهدی عقیل، استاد دانشگاه و نویسنده لبنانی با بیان اینکه آنچه در شب ۱۳ و ۱۴ آوریل رخ داد، یک نقطه عطف استراتژیک در سطح قواعد بازدارندگی یا قواعد درگیری در خاورمیانه بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران از صبر استراتژیکی که از سال ۲۰۱۰ پیشه کرده بود به بازدارندگی استراتژیک یا بازدارندگی فعال منتقل شد.

دریافت 52 MB

خبرنگار: منصوره حسنی / تدوینگر: حمیدرضا برزگر 

دیگر خبرها

  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • هشدار معنادار رشیدی کوچی درباره خطاهای استراتژیک و لجبازی عده ای خاص با مردم /دلم می سوزد...