Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:39:47 GMT

چين 15 فروند جنگنده به اطراف تايوان اعزام کرد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۸۰۹۷

خبرگزاری آریا- ارتش چین پنج فروند کشتی جنگی و 15 فروند جنگنده خود را به اطراف جزیره تایوان اعزام کرد.

ارتش چین روز دوشنبه پنج فروند کشتی جنگی و 15 فروند جنگنده خود را به اطراف تایوان اعزام کرد.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع تایوان از شناسایی پنج فروند کشتی جنگی و 15 هواپیمای نظامی ارتش چین در روز دوشنبه خبر داد و مدعی شد که نیروهای مسلح تایوان وضعیت را زیرنظر گرفته و با هواپیماها، شناورهای دریایی و سامانه‌های موشکی آماده هرگونه حمله احتمالی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و استقبال مقامات ارشد تایوان از او در این جزیره، مسئولان ارشد چین که بارها به آمریکا و جدایی طلبان تایوانی درباره نادیده گرفتن اصل «چین واحد» هشدار داده‌اند، اقداماتی از قبیل برگزاری رزمایش‌های نظامی را در پیش گرفته‌اند.

پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

این گزارش حاکیست، نیروهای مسلح تایوان به تازگی بازبینی رزمایش‌های دریایی و هوایی بی‌سابقه چین در اطراف تایوان را آغاز کرده‌اند. یک منبع نظامی تایوان گفت که این بررسی بازخورد ضروری را برای تجزیه و تحلیل چگونگی عملکرد نیروهای چینی در یک حمله واقعی ارائه خواهد کرد.

این در حالی است که یک رسانه چینی نیز در گزارشی تحلیلی نوشت که توانمندی تسلیحاتی و تجهیزات نظامی چین به قدری در یک دهه گذشته تقویت شده که ارتش این کشور را به یکی از مجهزترین ارتش‌های جهان تبدیل کرده است.

در بزرگداشت نود وپنجمین سالگرد بنیانگذاری «ارتش آزادیبخش خلق» چین،‌ روزنامه «چاینا دیلی» مجموعه‌ای از در مورد تفکر «شی جین پینگ» در مورد تقویت ارتش و بیان ایده‌های اصلی آن از زوایای مختلف منتشر می‌کند.

در این گزارش آمده است که در جریان رزمایش‌های اخیر ارتش آزادیبخش خلق چین، انواع گوناگونی از سخت‌افزارهایپیشرفته همچون موشک بالستیک فراصوت «دی اف-17» و هواپیمای سوخت‌گیری هوایی «وای -20» مستقر کرد.

برآوردهای جدید نیز گسترش نظامی مداوم چین را نشان می‌دهد به طوریکه نیروی دریایی ارتش چین دارای منابعی است که تا سال 2030 می‌تواند تا پنج فروند ناو هواپیمابر و 10 زیردریایی موشک انداز اتمی را به کار گیرد.

به نوشته وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» به نقل از اندیشکده «مرکز ارزیابی راهبردی آمریکا» ارتش چین منابع لازم برای ادامه نوین‌سازی خود در دهه 2020 را دارد. برای نیروی دریایی ارتش چین، این می‌تواند به ناوچه‌ها، قایق‌های موشکی و زیردریایی‌های برقی دیزلی تبدیل شود که می‌توانند برای دفاع منطقه‌ای و همچنین فشار بر تایوان مورد استفاده قرار گیرند، زیرا چین قصد دارد این جزیره را با سرزمین اصلی متحد کند.

فارس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چین تایوان پنج فروند ارتش چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان مدعی شد که پس از خروج آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از چین و بازگشت به واشنگتن، پکن تحرکات نظامی خود را حوالی جزیره تایوان از سر گرفته است.

وزارت دفاع تایوان مدعی شد که چین امروز با ۲۲ هواپیمای نظامی از جمله جنگنده‌های سوخو-۳۰ حوالی تنگه تایوان تردد داشته و ۱۲ فروند از این جنگنده‌ها نیز از «خط میانه» عبور کرده‌اند.

این خط فرضی زمانی مرز غیررسمی بین چین و تایوان محسوب می‌شد که هیچکدام از طرفین حق عبور از آن را نداشتند اما نیروی هوایی چین با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز جدایی‌طلبان تایوان، تردد نظامی از این منطقه را تشدید کرده است. چین تاکید کرده است که این خط فرضی را به رسمیت نمی‌شناسد.

آمریکا به‌رغم اینکه با جزیره تایوان روابط دیپلماتیک رسمی ندارد اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حامی بین‌المللی این جزیره محسوب می‌شود. بلینکن در سفر به چین بدون اشاره به تبادل تسلیحاتی بین واشنگتن و تایوان، مدعی شد که حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان، «اهمیت حیاتی» دارد!

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و هرگونه روابط سیاسی سطح بالای سایر کشورها با این جزیره خودمختار به ویژه فروش سلاح از واشنگتن به آن را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند. «لای چینگ‌ته» رییس تازه‌منتخب جزیره تایوان، ۲۰ ماه مه در انتخابات پیروز شد. پکن این فرد را عنصری جدایی‌طلب و خطرناک توصیف کرده است.

کد خبر 6089788

دیگر خبرها

  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن