Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی شیرازی نژاد در روند بازدید محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شیراز اظهار کرد: واکسن ORT پیش از این تنها تولید خارج از کشور بوده است که اکنون با همکاری اعضای هیات علمی این موسسه و اجرای طرح های تحقیقاتی متعدد موفق به ساخت آن شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی؛ از سال 1387 تا سال 1400 در موسسه رازی روند رو به رشد تولید واکسن‌ها را داشته ایم؛ در سال‌های 1398 و 1399 شرایط کرونا باعث شد تا مقداری با کاهش در این زمینه مواجه شویم؛ در سال 1400 بالغ بر 200 میلیون دوز واکسن را تهیه کردیم.

این مسئول به تفاهم‌نامه‌های مشترک مجموعه ی خود با پژوهشکده‌ آبزی‌پروری جنوب در خوزستان اشاره داشت و اظهار کرد: در حوزه‌ آبزیان با مرکز مذکور طرح‌های مشترکی داریم که منتج به تولید واکسن جدیدی در مقیاس آزمایشگاهی شده است  که در آینده نزدیک وارد فازهای نیمه  صنعتی و صنعتی خواهیم شد. 

به گفته وی؛ در کنار طرح های تکمیلی و توسعه ای در این حوزه، با داشتن  خط تولید واکسن‌های مذکور  در شیراز با دانش صد درصد بومی ، تولید واکسن های موصوف انجام خواهد شد.

شیرازی نژاد با بیان اینکه در موسسه واکسن و سرم سازی رازی شیراز واکسن‌های باکتریایی و ویروسی دام و طیور تولید و عرضه می شود، بیان کرد: در حوزه‌ی بیماری های ویروسی واکسن های آنفولانزا، نیوکاسل و دوگانه ی نیوکاسل-آنفولانزا تولید می گردد و در حوزه‌ی بیماری های باکتریایی واکسن های آگالاکسی و آنتروتوکسمی تولید و عرضه می شود. 

وی با اشاره به پیشینه بخش تولید واکسن‌های باکتریایی خصوصا آنتروتوکسمی افزود: کارشناسان ما در تولید این واکسن مهارت خوبی داشته و تحقیقات متعدد و کاربردی بسیار سودمندی در ارتقای سطح کیفی واکسن فوق انجام داده اند؛ واکسن آگالاکسی نیز منحصرا در شعبه شیراز برای کل کشور ساخته می‌شود و یک دانش کاملا بومی برای این واکسن در این مرکز  وجود دارد. 

شیرازی نژاد؛ تولید واکسن در حوزه‌ی آبزیان که یکی از دستاوردهای جدید است، حضور دائم در پدافند غیرعامل استان و حضور مستمر در سطح استان هنگام شیوع بیماری ها و اپیدمی ها را از دیگر شاخص های برتری  موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شیراز دانست.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شیراز گفت: خیلی از شرکت های دانش بنیان می توانند به صنعت واکسن و سرم سازی کمک کنند و ما از آن استقبال می کنیم زیرا که  زمینه برای کار از تولید مواد اولیه تا واکسن های نوین بسیار زیاد است؛ همکاری با پارک علم و فناوری و استفاده از پتانسیل شرکت های دانش بنیان جهت بومی سازی تجهیزات و مواد اولیه مد نظر قرار دارد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن رونمایی موسسه رازی واکسن oRT صنعت مرغداری واکسن و سرم سازی رازی تولید واکسن شعبه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه سجاد دادفرافزود :داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی شرکت کرده آمد .

وی افزود : آزمون رشته تجربی در صبح جمعه را ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی، ۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، پنج حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، ۵ حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ۴ حوزه در دانشگاه پیام نور، و ۸ حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.

دادفر یادآور شد: ۸ حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و ۴ حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است.

رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری از صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در ۱۴ حوزه امتحانی استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

سجاد دادفر نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه  گفت: در نوبت اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب در ۱۴ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه با هم برقابت کردند که از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه