Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@19:10:57 GMT

۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ها اصلاح شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۸۶۴۵

۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ها اصلاح شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۵۹۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور داریم، گفت: بیش از ۵۰۰ نقطه آن ایمن‌سازی شده و ۲۲۴ نقطه هم در دست اصلاح است.

به گزارش ایران اکونومیست، داریوش امانی در مراسم هم اندیشی پلیس راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تصادفات در چند سال اخیر روند کاهشی در پی گرفت، اما اگر مراقبت نکنیم بار دیگر روند صعودی در پی می‌گیرد، اظهار داشت: گِله‌گی راهور از راهداری، خرابی راه، نیوجرسی، علائم ایمنی، گاردریل و دوربین‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ما ۲۲۱ هزار کیلومتر راه داریم که ۳۵ هزار کیلومتر راه شریانی و اصلی است.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد اقتصاد جاده به این ۳۵ هزار کیلومتر بستگی دارد، شاخص جهانی می‌گوید سالانه ۴ تا ۶ درصد هزینه راه را برای نگهداری آن باید کنار گذاشت.

امانی افزود: با کمیسیون عمران مجلس جلسه داشتیم و گفتیم باید ۱۶۸ هزار میلیارد تومان (۴ درصد ارزش راه‌ها) برای نگهداری راه‌ها باید اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد ۲ درصد شود که به ۷۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت، نهایتاً به ۴ هزار میلیارد تومان رسید.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه کل درآمد ما در سال گذشته به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید که ۴ هزار میلیارد تومان آن برای نگهداری راه‌ها در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال هم درآمدهای ما افزایش یافته اما هزینه‌هایمان هم افزوده شده است، به عنوان مثال هزینه روکش آسفالت امسال به کیلومتری ۲.۵ میلیارد تومان رسید.

معاون وزیر راه گفت: عوارض آزادراهی افزایش یافت اما بلافاصله آن را برگرداندند. یا باید اعتبار برای نگهداری راه‌ها بگذاریم یا اینکه عوارض را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در تفاهم اولیه ۵۹۰ نقطه حادثه خیز داشتیم که بیش از ۵۰۰ نقطه آن ایمن‌سازی شده و ۲۲۴ نقطه هم در دست اصلاح است. در نشست شورای عالی ایمنی اعلام کردیم اگر ۵ هزار میلیارد تومان به ما داده شود می‌توانیم یک ساله کل نقاط حادثه خیز را برطرف کنیم اما در ۶ ماهی که از جلسه گذشته، هنوز آن را اختصاص نداده‌اند.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: داریوش امانی ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، اصلاح نقاط حادثه خیز ، پرداخت عوارض آزادراهی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اصلاح نقاط حادثه خیز پرداخت عوارض آزادراهی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هزار میلیارد تومان برای نگهداری حادثه خیز راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ پل خرپائی بقعه آقا سید ابراهیم روستای نوخاله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا باحضور رضا اکبری معاون راهداری و حمل و نقل کشور افتتاح شد.

پل روستای نوخاله صومعه سرا به طول ۶۰ متر و عرض ۴ متر، با بیش از ۱۱۱ میلیارد ریال هزینه ساخته شد.

معاون راهداری و حمل و نقل کشور در حاشیه مراسم افتتاح این پل و در جمع مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی روستای نوخاله صومعه‌سرا گفت: با اجرای طرح نهضت آسفالت دریک سال گذشته، ۲۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشورآسفالت شده و ۳ هزار کیلومتر جاده شهری و روستایی ساخته شده است.

رضا اکبری افزود: با تلاش جهادی همکاران راهداری و حمل و نقل و پلیس راه گیلان، در مدت ۲ سال میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای استان کاهش چشمگیری یافته است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد