Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان لرستانی که گندم خود را به سیلو تحویل داده‌اند سبب شده تا گندمکاران برای تامین معیشت خود روزهای سختی را سپری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیرافلاک، در سال زراعی جاری ۴۱ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی استان لرستان زیر کشت گندم آبی و ۱۹۶ هزار و ۱۱۲ هکتار زیر کشت گندم دیم رفت تا بار دیگر این استان که قطب تولید غلات است سهمی در تولید محصول استراتژیک گندم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال بسیاری از کشاورزان لرستانی به جهت «سیل» و «خشکسالی» سال پر مشقتی را سپری کردند و بیم آن را داشتند که حاصل چند ماه زحمتشان بر باد رود و چیزی عایدشان نشود، اما بسیاری از آنها به هر سختی که بود به وقت درو کردن خوشه‌های طلایی خود رسیدند و دسترنج چندین ماهه خود را روانه سیلوهای گندم کردند.

اما آنچه اکنون کام این کشاورزان را تلخ کرده تاخیر در پرداخت مطالبه آنهاست به طوری که بخشی از آنها هنوز به مزد خود نرسیده‌اند و بیش از یک ماه است که چشم انتظار پول گندم خود هستند.

از آنجا که برخی از کشاورزان مقروض بودند و با مشکلات مالی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کردند از طریق این پایگاه خبری خواستار پرداخت طلب خود شدند و ما نیز بر آن شدیم تا در قالب گزارشی به این موضوع بپردازیم تا این گندمکاران هرچه سریعتر به مزدشان برسند و طلب آنها پرداخت شود.

یکی از گندمکاران شهرستان سلسله در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهارداشت: بیش از یک ماه است که کشاورزان سلسله محصول گندم خود را تحویل سیلو داده‌اند اما هنوز یک ریالی بابت فروش گندم خود از دولت دریافت نکرده‌اند.

کشاورزان لرستانی چشم انتظار دریافت طلب گندم

وی افزود: اواخر تیر ماه امسال گندم خود را تحویل داده‌ایم و هنوز خبری از دریافت پول نیست و این در حالی است که ما به جهت استفاده از ابزار آلات کشاورزی در مرحله کاشت و برداشت بدهکار هستیم و توان پرداخت آن را نداریم.

این کشاورز لرستانی عنوان کرد: معیشت ما از طریق کشاورزی تامین می‌شود و اکنون از تامین مخارج زندگی خود درمانده‌ایم و انتظار داریم که این مطالبه کشاورزان هرچه زودتر به نتیجه برسد و ما کشاورزان مزد چند ماه زحمت خود را دریافت کنیم.

دیگر کشاورز لرستانی که چندین تن گندم تحویل سیلو داده است در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک گفت: بیش از یک ماه از تحویل گندم‌هایمان به سیلو می‌گذرد اما هنوز وجهی پرداخت نشده است در حالی که قرار بود طلب گندمکاران پس از چهار روز پرداخت شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بدهکار هستیم و تنها پنج میلیون تومن باید بابت هزینه کمباین پرداخت کنیم، چون درآمد دیگری غیر از کشاورزی نداریم برای تامین مخارج زندگی نیز با مشکل مواجه شده‌ایم.

توان پرداخت بدهی مزارع خود را نداریم

این گندمکار لرستانی تصریح کرد: این روزها کاه گندم نیز فروش ندارد و کشاورزان کاه‌ها را آتش می‌زنند تا بتوانند زمین خود را شخم بزنند، اگر کاه هم بازار فروشی داشت حداقل با فروش کاه می‌توانستیم بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کنیم.

وی اظهارداشت: کشاورزانی که قبل از ۲۰ تیرماه گندم خود را تحویل سیلو داده‌اند پول خود را دریافت کرده‌اند اما از این تاریخ به بعد هر کسی گندم تحویل داده هنوز طلبش پرداخت نشده است.

این کشاورز افزود: بنا شد هرکیلو گندم به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری شود اما کسانی که پول خود را دریافت کرده‌اند با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ با آنها حساب شده است در حالی که اعلام کردند که هزار تومان به عنوان پاداش به آن اضافه می‌شود.

وی عنوان کرد: ما از مسئولان مربوطه درخواست داریم نسبت به پرداخت مطالبه کشاورزان هرچه سریعتر اقدام کنند تا این قشر زحمت کش بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند.

مطالبه گندمکاران لرستانی به زودی پرداخت می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: تاکنون ۶۰ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است و مابقی آن نیز تا یک هفته آینده به تدریج پرداخت می‌شود.

حجت الله بیرانوند در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک در رابطه با پرداخت مطالبات گندمکاران لرستانی اظهارداشت: تاکنون ۶۰ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است و مابقی آن نیز تا یک هفته آینده به تدریج پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۳ هزار و ۷۹ میلیارد تومان پول گندم است که تاکنون هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه پرداخت تمامی مطالبه گندمکاران منابع زیادی می‌خواهد تاکنون بخشی از آن پرداخت شده است اما برای پرداخت مابقی آن در سازمان برنامه و بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومان دارد تزریق می‌شود تا پول کشاورزان پرداخت شود.

وی بیان کرد: از ابتدای فصل برداشت محصول گندم تاکنون ۲۶۷ هزار و ۷۱۳ تن از کشاورزان استان لرستان خریداری شده است، سال قبل در این مقطع ۱۲۱ هزار ۵۹۸ تن خرید داشته‌ایم که امسال رشد ۱۲۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پرداخت شده گندم خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

کد خبر 849119 منبع: تسنیم برچسب‌ها گندم خبر مهم طوفان کشاورزی استان خوزستان

دیگر خبرها

  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • خریدار بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان