Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبارات راهداری برای بهسازی و مناسب‌سازی محور‌های مواصلاتی منتهی به مرز‌های خروجی اختصاص یافت، از سال ۱۴۰۰ طبق مصوبات ستاد اربعین عملیات عمرانی مذکور آغاز شد و امیدواریم تا پیش از اربعین به پایان برسد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نشست تخصصی رؤسای پلیس راه و مدیران کل راهداری کشور صبح امروز در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مراسم، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: طی پیش‌بینی‌های ستاد اربعین امسال حدود ۵ میلیون زائر اباعبدالله (ع) خواهیم داشت و هماهنگی‌ها در این باره در سطح کلان انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال حدود ۶۰ هزار زائر از طریق حمل و نقل هوایی، ۳۰۰ هزار زائر از طریق حمل و نقل ریلی و بیش ا‌ز ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شود؛ بنابراین سهم بخش جاده‌ای در جابجایی زوار اربعین بیش از ۹۰ درصد است.

وی با اشاره به ظرفیت ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای، بیان کرد: سال ۹۸ که حدود ۳.۵ میلیون زائر اربعین داشتیم ۳۳ درصد زائران توسط ناوگان مسافری جاده‌ای جابه‌جا شد و امسال شاید بتوانیم حداکثر ۳۵ درصد زائران را از طریق ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای جابه‌جا کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این مورد هم قابل ذکر است که در آن سال ما ابزار تشویقی ارائه لاستیک دولتی به رانندگان داشتیم، اما امسال ابزار تشویقی نداریم، اما تلاش می‌کنیم مشوق‌هایی برای جذب ناوگان داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده است حدود ۸ هزار دستگاه ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای برای انتقال زوار اربعین اختصاص یابد، همچنین بین ۲ هزار دستگاه تا ۳ هزار دستگاه اتوبوس هم طی هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و صنایع بزرگ که ناوگان در اختیار دارند نظیر پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، ذوب‌آهن و ... تأمین می‌کنیم.

امانی تأکید کرد: البته تأمین این اتوبوس‌ها با تأیید فنی پلیس راه انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبارات راهداری برای بهسازی و مناسب‌سازی محور‌های مواصلاتی منتهی به مرز‌های خروجی اختصاص یافت، از سال ۱۴۰۰ طبق مصوبات ستاد اربعین عملیات عمرانی مذکور آغاز شد و امیدواریم تا پیش از اربعین به پایان برسد.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به آنکه اربعین حسینی در فصل تابستان است، پیش‌بینی شده است در پایانه‌های مرزی خصوصاً چزابه، شملچه و مهران برای مقابله با گرما تمهیداتی انجام شود، در این راستا ایجاد سایبان و مه‌پاش برای زوار در دستورکار قرار گرفت.

امانی افزود: همچنین بازسازی پایانه‌ها، افزایش گیت‌های خروجی و افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: گشت‌های راهداری از یک هفته پیش از آغاز طرح سفر‌های زیارتی اربعین در جاده‌های منتهی به مرز مستقر خواهند بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گشت های راهداری اربعین پایانه های مرزی معاون وزیر راه و شهرسازی مسافری جاده ای پایانه ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با جدیت بکار گرفته شده ۲۰ نقطه از ۳۷ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار مصوب سال ۱۴۰۲، طی سال گذشته ایمن سازی و رفع شده است. - اخبار استانها -

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تلاش حداکثری برای رفع نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار در شبکه راه‌های استان اظهار داشت: 37 نقطه حادثه‌خیز در سال 1401 در استان مرکزی شناسایی و نقاط احصاء شده توسط کارگروه استانی، برای بررسی به کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ارسال گردید که پس از بررسی‌های بعمل آمده، رفع این 37 نقطه ابتدای سال گذشته به این اداره کل ابلاغ شد.

وی افزود: پس از ابلاغ این 37 نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار، اقدامات لازم برای رفع این نقاط در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که با جدیت بکار گرفته شده، 20 مورد از این نقاط با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال رفع خطر و ایمن سازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: بر اساس تأکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، امسال هم در نظر داریم با به‌کارگیری تمام توان اجرایی و ظرفیت لجستیکی، 17 نقطه باقیمانده را تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم تا گامی ارزشمند در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن در استان برداشته شود.

وی بیان کرد: برای ایمن سازی این 17 نقطه حادثه‌خیز باقیمانده حدود 85 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم با تأمین منابع مالی مورد نیاز، شاهد تسریع در روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی طرح ها باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، رفع 100 تقاطع هم‌سطح راه‌های روستایی با راه‌های فرعی و اصلی را از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل برشمرد و گفت: براساس تأکید معاون اول ریاست جمهوری و پیگیری استاندار مرکزی و هم افزایی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، در اقدامی جهادی با احداث روشنایی نقطه‌ای طی سال گذشته راه‌های استان مرکزی ایمن سازی شده است.

جهانی بیان کرد: علاوه بر فعالیت‌های یاد شده، اقدامات مختلف دیگری نیز با استفاده از توان اجرایی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها و ماشین آلات در اختیار انجام شده که از آن جمله می‌توان به اصلاح قوس، ترانشه برداری، اجرای شیب شیروانی، اجرای طرح راهداری محوری، احداث واریانت، تعریض پل‌ها، احداث روشنایی، نصب حفاظ های میانی و غیره شاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل