Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@05:33:30 GMT

فرصت دو ماهه ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت رو به اتمام است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۸۹۳۹

فرصت دو ماهه ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت رو به اتمام است

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه شنبه (اول شهریورماه) در صحن علنی مجلس در تذکری شفاهی اظهار داشت: بیست و چهارم مهلت مقرر معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. کارگران و واحدهای تولیدی کشور این روزها اوضاع خوبی ندارند. به عنوان رئیس فراکسیون کارگری می گویم در برخی از موارد شرایط خوبی در بخش تولید نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی هستند که باید وزیری مقتدر به سراغ رفع مشکلات مردم در آنها برود و برای آنها تعیین تکلیف کند. از رئیس جمهور می‌خواهم هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در ادامه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای قالیباف! برای استیضاح وزیر صمت، شما گفتید ظرف دو ماه دیگر تکلیف تفکیک این وزارتخانه مشخص خواهد شد و ما به احترام شما کوتاه آمدیم و حرفی نزدیم.

بابایی کارنامی گفت: مهلت دوماهه برای تعیین تکلیف در مورد وزارت صمت چند روز دیگر تمام می‌شود و هنوز خبری از لایحه تفکیک این وزارتخانه نیست.

وی با تأکید بر ضرورت رسیدگی هرچه سریع‌تر به موضوع تفکیک وزارت صمت، خاطرنشان کرد: امید است با تدبیر شما و در مسیر همراهی رؤسای قوای مقننه و مجریه بتوانیم کشور را به خوبی اداره کنیم.

کد خبر 5570479 زينب رجائی

منبع: مهر

کلیدواژه: فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی علی بابایی کارنامی صحن مجلس تفکیک وزارت صنعت مجلس شورای اسلامی صحن مجلس ناصر کنعانی محمد مخبر محمد باقر قالیباف سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم روز صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت علی بهادری جهرمی ایالات متحده امریکا حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه  اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، گفت: هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روابط دولت با مجلس جدید فراگیرتر و خوب خواهد بود افزود:  از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مطالبه دولت برای بررسی برخی لوایح مهم در دو سه هفته پایانی مجلس جاری با اشاره به اینکه فرصت از دست رفت و مجلس درگیر لایحه بودجه بود، گفت: گمان نمی‌کنیم در دو هفته باقی مانده مجلس بتواند کار زیادی بکند و به این لوایح مورد نظر دولت رسیدگی کند هر چند هنوز هم امیوداریم  یکی دو مورد از آنها مثل قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت قابل بررسی و تصویب و تبدیل شدن به قانون باشند.

انتاهی پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند