Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری فارس همچنین از تشکیل شعب ویژه در دادسرا، دادگاه بدوی و تجدید نظر استان برای رسیدگی به پرونده تخلف و تصرف‌های حوزه منابع ملی و باغ‌های شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌از‌ شیراز، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس، پس از بازدید میدانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس از تعدادی از باغ‌های شیراز و مشاهده تخریب و عدم توجه به این فضاهای سبز شهری رئیس کل دادگستری استان فارس با تشکیل جلسه اضطراری ضمن‌ تذکر جدی به مسئولان، از نظارت مستقیم مدیر ارشد قضایی استان بر‌ پرونده‌های تخریب، تصرف و تغییر کاربری باغ‌ها در شیراز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اهمیت موضوع حفظ باغ‌ها و فضای سبز شیراز بر نظارت مسئولین و عمل به تکالیف قانونی آنان تأکید کرد و اظهارداشت: تشکیل پرونده قصور و ترک فعل و اخذ خسارت در دستور کار جدی دادگستری استان فارس است. 

نماینده عالی قوه قضائیه با انتقاد از اینکه طبق گزارشات مسئولین شهری شیراز از 3 هزار هکتار باغ‌های قصردشت شیراز فقط یک هزار هکتار باقی مانده است گفت: حفظ این میزان از باغ‌ها و فضای سبز شیراز باید در اولویت کاری مسئولین ذیربط باشد و دستگاه قضایی بر مبنای دفاع از حقوق عمومی ساکنان شیراز این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد.

‌موسوی با بیان اینکه تصرف و تخریب و تغییر کاربری باغ‌های شیراز ناشی از کافی نبودن نظارت‌های دستگاه‌های متولی است، تأکید کرد: در برخی موارد متولی امر و نهاد مسئول حتی شکایتی از تخریب باغ به دستگاه قضایی مطرح نکرده است.

رئیس شورای قضایی فارس‌ در ادامه به ارجاع مستقیم پرونده شکایات نهادها و دستگاه‌های مسئول در جهت حفظ باغات توسط وی و نظارت مستقیم  مدیر ارشد قضایی استان بر روند رسیدگی به این پرونده‌ها خبر داد.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین از تشکیل شعب ویژه در دادسرا، دادگاه بدوی و تجدید نظر استان برای رسیدگی به پرونده تخلف و تصرف‌های حوزه منابع ملی و باغ‌های شیراز خبر داد و افزود: نزدیک به 300  فقره پرونده ماده صد مربوط به باغ‌های شیراز وجود دارد که اجرای آن به تعویق افتاده که با تعیین برنامه زمان‌بندی با نظارت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ‌‌و معاون دادستان در امر صیانت و حفظ حقوق عامه اجرا شود.

وی در ادامه ضمن تأکید بر انجام تکالیف توسط مسئولان گفت: دستگاه قضایی مطابق قانون حامی مدیران شجاعی است که در دوران مسئولیت خود از تضییع حقوق عمومی جلوگیری کنند.

دادستان عمومی و‌انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از بازدید میدانی خود از باغ‌های شیراز از پیگیری دادستانی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در جهت ضبط باغ‌هایی که با هدف تغییر کاربری از سوی مالکان و متصرفان خشکانده و با درختان آن قطع می‌شوند، خبر داد.

سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه به شهرداری برای حفظ باغات در حال خشک شدن مجوز ورود و آبیاری صادر کرده است گفت: افرادی که با هدف تغییر کاربری اقدام به خشکاندن باغات کنند علاوه بر تشکیل پرونده کیفری و ‌اعمال مجازات پیش بینی شده در قانون که بین 6 ماه تا 3 سال حبس و جزای نقدی است؛ تشکیل پرونده حقوقی و پرداخت خسارات نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باغات در معرض خشکی پلدختر توسط سپاه لرستان آبیاری می‌شود30 هزار هکتار از باغات انگور استان قزوین در خطر نابودی هستنددستور استاندار برای رفع مشکل کم‌آبی باغات لرستان/ پمپ‌های غیرمجاز جمع‌آوری شودگام پر شتاب باغداری هرمزگان به سمت افزایش بهره‌وری/ 1000 هکتار از باغات و نخیلات استان نوسازی می‌شوند

این مقام قضایی استان همچنین بر استفاده نهادهای مسئول از ظرفیت تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری باغ‌ها و اراضی زراعی نیز تأکید کرد و افزود: این تبصره از قانون حفظ کاربری باغ‌ها و اراضی زراعی این امکان را به نهادهای مسئول می‌دهد که پیش از تشکیل پرونده قضایی در راستای اجرای قانون نسبت به رفع تصرفات و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز ‌اقدام کنند.

وی به اهمیت موضوع نظارت بر حفظ باغات دارای مجوز ساخت پس از تکمیل و‌همچنین رعایت حدود ساخت‌و‌‌سازها مطابق پروانه‌های صادر نیز اشاره کرد ‌ بیان کرد: کارگروه پیگیری مصوبات با جدیت اجرای تصمیمات اتخاذ شده را بررسی می‌کند.

دادستان شیراز در پایان بر راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های مناسب جهت تبدیل روان آب‌ها برای آبیاری این باغ‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/424/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری کاربری باغ ها باغ های شیراز تغییر کاربری تشکیل پرونده باغ ها حفظ باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی