Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:59:24 GMT

جلوه ملکوتی بلا برای انسان مؤمن رحمت و فضل خداوند است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۹۱۳۹

جلوه ملکوتی بلا برای انسان مؤمن رحمت و فضل خداوند است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی در سخنرانی یکشنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حادثه کربلا فقط جلوه دنیایی ندارد، اظهار کرد: در قرآن کریم در موارد مختلفی بیان شده است که این عالم علاوه بر جلوه ظاهری یک جلوه باطنی و روحانی دارد که محصور به زمان و مکان نیست و تمام زمام امور ملک و ملکوت به دست خداوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باور به ملکوت عالم و قدرت‌های ملکوتی خداوند انسان را از یأس و ناامیدی دور می‌کند، افزود: در روایات است که «بزرگترین بلا برای انسان این است که امیدش تبدیل به ناامیدی شود» در حالی که خداوند می‌فرماید «اگر تقوا پیشه کنید من شما را از بن بست‌ها خارج می کنم» زیرا بن بست‌ها مربوط به ظاهر دنیا است و در باطن دنیا بن بستی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تنها کسی که در این عالم روزی ده است خداوند است گفت: وقتی که من گمان کنم روزی من دست خودم یا دست موجود کوچکی مانند خودم است مشرک شده‌ام و به همین خاطر امام صادق علیه السلام فرمودند «من یقین دارم که رزقی که برای من مشخص شده است را احدی غیر از من نمی‌تواند بخورد» بنابراین انسان مؤمن در بلا و گرفتاری باید آرامش داشته باشد و نگران و مضطرب نباشد.

وی با بیان اینکه اسباب روزی خداوند فقط اسباب ظاهری نیست، افزود: یکی از جاهایی که شیطان انسان را به هم می‌ریزد و و ناامید می‌کند در دل مصائب این دنیا است در حالی که خداوند انسان را در رنج آفریده است و در دل سختی‌ها و مبارزه با سختی‌ها است که انسان رشد می‌کند و لایق بهشت می‌شود.

حسینی اراکی با اشاره به اینکه ما هرچه بلا ببینیم به بلایی که حضرت زینب سلام الله علیها کشیدند نمی‌رسد، افزود: اینکه حضرت زینب سلام الله علیها با روحیه لطیفی که داشتند در دل این همه بلا افسرده نشدند به خاطر این بود که صورت و جلوه باطنی و ملکوتی بلا را می‌دیدند در حالی که ما فقط جلوه ظاهری بلا را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه جلوه ملکوتی بلا برای انسان مؤمن رحمت و فضل خداوند است گفت: بلا ظرف نزول رحمت خدا بر بنده است و به همین خاطر وقتی رسول خدا صلوات الله علیه و آله مریض می‌شدند می‌فرمودند «خوش آمدی ای قاصد رحمت خدا» و خداوند در قرآن می‌فرماید «بشارت باد بر افرادی که در بلا صبر می‌کنند و می‌گویند ما از خداییم و به سوی خدا باز می‌گردیم».

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمودند وقتی خداوند می‌خواهد به بنده‌اش درجه‌ای از درجات معنوی بدهد و می بیند با عبادات و اعمالش به آن مقام نمی‌رسد خداوند در بدنش او را به مریضی گرفتار می‌کند و یا مالش را از او می‌گیرد و یا فرزندش را از او می‌گیرد و اگر بنده خدا صبر کرد و شکر کرد و از حدود بندگی خارج نشد خداوند آن مقام را به او می‌دهد.

وی افزود: گاهی برخی به قدری عظمت دارند و خداوند آنهارا دوست دارد که بلاهای سنگین به آنهامی دهد و میداندکه بنده‌اش در دل این بلا صبر می کندو به واسطه صبر و استقامت او مجموعه زیادی از بندگان خود را مورد رحمت قرار می‌دهد و انبیا و اولیا خدا اینگونه بودند.

کد خبر 5570509

منبع: مهر

کلیدواژه: قم حرم حضرت معصومه س مراسم عزاداری محرم 1401 بوشهر هفته دولت ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا شیوع کرونا بیرجند اردبیل مشهد روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان

با حکم محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، علی باقری به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان منصوب شد.

علی باقری از یکم بهمن ۱۴۰۲ به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری خدمت رسان حوزه کشاورزی استان بوده است.

در این حکم آمده است: "با توجه به سوابق و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری نیرو‌های متخصص و متعهد آن سازمان و اعمال نظارت مستمر بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت در استان، در نیل به اهداف بخش کشاورزی گام‌های موثر بردارید.

توفیق شمارا از درگاه خداوند منان خواستارم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود