Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت:‌ نرخ رشد جمعیت در استان اردبیل در مقایسه با اوایل انقلاب به زیر یک درصد رسیده است.

رضوان باقلاچی روز دوشنبه 31 مردادماه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان در اردبیل اظهار کرد: دین ما تاکید مؤثری بر تکریم و بزرگداشت سالمندان و انسان‌های با تجربه داشته و ما بهتر می‌توانیم از این تاکیدات مکتب اسلام در احترام به سالمندان بهره بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: سند ملی سالمندان باید به شکل بومی در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شود چرا که در این استان به تناسب شرایط مذهبی و اعتقادات دینی ما با کمترین مراکز نگهداری سالمندان روبه‌رو هستیم و بیشتر خانواده‌ها علاقه‌مند هستند تا پیران و سالمندان خود را مورد تکریم و احترام قرار دهند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با بیان اینکه سه کارگروه تخصصی در این حوزه فعالیت خود را به صورت مؤثر انجام می‌دهند، گفت: به نسبت اوایل انقلاب که نرخ رشد جمعیت تا 2.5 درصد بود در حال حاضر این نرخ به کمتر از یک درصد در استان اردبیل رسیده است.
باقلاچی جمعیت رو به رشد سالخورده در سطح کشور و استان را نگران‌کننده توصیف کرد و افزود: استان اردبیل از لحاظ نرخ رشد جمعیت جایگاه بیستم کشور را دارد که به هیچ وجه مطلوب به نظر نمی‌رسد.
وی جایگاه استان اردبیل را در سطح کشور در نرخ ولادت 19، وفات هفتم، نرخ ازدواج سوم و طلاق دوازدهم اعلام کرد و ادامه داد: کاهش جمعیت مولد و افزایش جمعیت سالمند مشکلات و معضلاتی را به همراه دارد ولی با درک این واقعیت بهتر است دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و مراکز رفاهی و خدمات‌رسانی بیشتر در خدمت سالمندان باشند.
باقلاچی ضرورت راه‌اندازی پارک‌های متعدد برای حضور سالمندان و بازنشستگان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: همه نهادهای دولتی و غیردولتی باید در خدمات‌رسانی به جامعه سالمندان پای کار بیایند تا شأن و منزلت سالمندان را بتوانیم حراست کنیم.
وی ضرورت برگزاری جشنواره «خدمت‌رسانی به سالمندان» را از نهم شهریور تا نهم مهرماه به مدت یک ماه یادآور شد و اضافه کرد: در قالب این جشنواره خدمات مختلف فرهنگی، آموزشی،‌ رفاهی، هنری و... به سالمندان ارائه می‌شود و در کنار آن گروه‌های مختلف جامعه با برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و ورزشی می‌توانند به ارتقای نشاط جامعه کمک کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه بهزیستی و کمیته امداد خواست تا با بررسی و جمع‌بندی نیازمندی‌های جامعه سالمندی برنامه‌ریزی‌هایی را برای چهار سال پیش رو انجام دهند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مراقبت از سالمندان نرخ رشد جمعیت نرخ باروری سازمان بهزیستی امور اجتماعی استانداری نرخ رشد جمعیت استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد

حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور آیت الله عبدالحسین معزی با اشاره به اقدامات این استان گفت: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

به گفته او در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری ۲ پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمد‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه‌های استان ۱۱/۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های استان اردبیل یکی از داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌رود.

او همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و گفت: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل همچنین از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته همچنین در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد