Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:52:13 GMT

ساختار آموزشی در هرمزگان نیازمند تحول اساسی است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۹۳۰۹

ساختار آموزشی در هرمزگان نیازمند تحول اساسی است

عباس مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آغاز بکار آموزش عالی در هرمزگان با برنامه‌های توسعه‌ای که در این استان اجرایی شده همخوانی ندارد و هر کدام مسیر خود را بدون توجه به دیگری رفته‌اند.

وی ادامه داد: چنانچه تاریخچه صنعت و آموزش عالی را با هم مقایسه کنیم به مسیرهای متفاوت این ۲ پی می‌بریم و اگر بخواهیم از مواهب توسعه برای اشتغال بهره‌مند شویم راهی به جز تحول در آموزش عالی پیش رو نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وزارت علوم شورایی به عنوان مدیریت آموزش عالی در این استان تشکیل داده است که می‌توان از ظرفیت آن برای این منظور استفاده کرد و توسعه آموزش عالی را به صورت هدفمند و متناسب با توسعه هرمزگان پیش برد و همزمان هم سند توسعه علم و فناوری این استان را اجرایی کرد.

رییس مجتمع آموزش عالی میناب با اشاره به اینکه از اعضای تهیه کننده سند آمایش هرمزگان بوده است، تأکید کرد: اگر قرار است سند آمایش هرمزگان محقق و مشکل‌های استان حل شود و ماموریت‌های ملی هم تحقق یابد بایستی اسنادی همچون سند آمایش هرمزگان و سند علم و فناوری استان به درستی و منطبق بر یکدیگر اجرایی شود، آنگاه در کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال قدم‌های جدی برداشته‌ایم و افزایش سرمایه‌گذاری در هرمزگان منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.

وی گفت: این واقعیت وجود دارد که افزایش سرمایه‌گذاری در هرمزگان منجر به افزایش بیکاری شده است و اکنون تناسبی بین حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در هرمزگان با میزان اشتغال وجود ندارد.

وی اضافه کرد:‌ چنانچه این میزان سرمایه‌گذاری در هر استان دیگری انجام می‌شد شاید میزان بیکاری آن به شدت کاهش می‌یافت اما نرخ پایین اشتغال، مشکلی است که باید نسبت به حل آن اقدام کرد.

 رییس مجتمع آموزش عالی میناب یادآور شد:‌ هرمزگان به دلیل موقعیت خاص خود عرصه اجرای برنامه‌های کلان ملی بوده و بسیاری از اهداف ملی توسعه در این استان پیگیری می‌شود که دلیل نبود تناسب بین حجم سرمایه‌گذاری انجام شده و میزان اشتغال ایجاد شده در این استان به ‌بی‌توجهی به نیروی انسانی باز می‌گردد.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان هرمزگان دانشگاه بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان هرمزگان دانشگاه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان هرمزگان دانشگاه بندرعباس سرمایه گذاری آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد