Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – پرهام کریمی؛ امید قالیباف، مشاور وزیر و سخنگوی وزارت صمت در نشست خبری در خصوص عملکرد یک ساله دولت و وزارت صمت گفت: در بخش تجارت خارجی به خصوص در بخش صادرات حدود ۲۷.۳ درصد رشد داشته‌ایم و از ابتدای مرداد ماه تاکنون میزان صادرات ما به ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. 

قالیباف با بیان اینکه افزایش صادرات موجب اتفاقاتی همچون رشد اقتصادی و بهبود فرآیند می شود، افزود: در بهار امسال صادرات خدمات فنی و مهندسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ برابر شده که نشان از قدرت گرفتن مبحث دانش بنیان در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت صمت با تاکید بر اینکه رشد بخش صنعت در سال ۱۴۰۰ و طبق آمار بانک مرکزی، ۶ درصد بوده ادامه داد: این در حالی است که در چهار ماهه ۱۴۰۱ رشد بخش معدن ۵ درصد بوده است.

وی افزود: در حوزه شهرک‌های صنعتی ۶ هزار و ۶۳۵ قرارداد حق بهره برداری منعقد شده و هدف گذاری سال ۱۴۰۱ حدود ۸ هزار قرارداد است و در ۴ ماهه حدود ۶۰۰ قرارداد سرمایه گذاری نیز منعقد شده است.

قالیباف با بیان اینکه ۲۰۴۷ واحد صنعتی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده که بیانگر حدود ۱۳ درصد رشد در این بخش است، عنوان کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، ۵۶۹ واحد به بهره‌برداری رسیده و تاکنون ۸ هزار میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های واحدهای صنعتی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در حوزه خودرو تولید ۱میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو هدف قرار داده شده که ۷۵۰ هزار خودرو برای ایران خودرو، ۶۵۰ هزار دستگاه سایپا و مابقی هم از شرکت‌های خصوصی است که این شرکت‌ها با این عدد فاصله دارند و از همین ابتدا یک عقب ماندگی در رسیدن به این هدف وجود دارد.

سخنگوی وزارت صمت تصریح کرد: شاخص‌های کیفیت در خودروسازان با اصلاح خطوط تولید و به صفر رسیدن خودروهای ناقص می‌تواند این عقب ماندگی را جبران کند.

وی افزود: با افزایش تولید، ۵۰ درصد از فروش خودرویی ما از شمول قرعه کشی خارج شده و همین موضوع موجب کاهش قیمت‌ها در بازار شده است.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر خودرو اخبار خودرو امید قالیباف اخبار مرتبط پژو پارس و پژو ۲۰۶ به بورس کالا می آید؟ ۱۴۰۱/۵/۲۶ زمان مرحله سوم قرعه کشی مشخص شد / کدام خودروها از قرعه کشی خارج شدند؟ ۱۴۰۱/۵/۲۵ توضیحات سخنگوی صمت در مورد کیفیت خودروهای داخلی ۱۴۰۱/۵/۲۱ افزایش تولید خودرو؛ خوشحال باشیم یا ناراحت؟! ۱۴۰۱/۵/۱ ترفندهایی که خودرو شما را از دردسرها نجات می دهد ۱۴۰۱/۴/۲۹ زمان قرعه کشی مرحله دوم فروش خودرو اعلام شد ۱۴۰۱/۴/۲۹ آخرین ویدیو ها موتور سواری سام درخشانی به همراه خانواده + فیلم ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۰:۰۶ سوگواری خاص یک کشاورز + فیلم ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۰۹:۴۲ فرار دیدنی گوزن از حمله گله شیر + فیلم ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۰۹:۲۹ تحریف تاریخ به سبک جواد خیابانی! + فیلم ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۰۸:۵۹ خفت گیری یک زن و شوهر برای سرقت ساعت مچی گرانبها + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۲۳:۲۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۰:۵۳ افزایش تولید و خروج از شمول قرعه کشی موجب کاهش قیمت خودرو شده است ۱۰:۵۱ با آدم های سمی چگونه برخورد کنیم؟ ۱۰:۴۱ تهران بارانی می شود ۱۰:۳۳ سقوط هواپیما با شوت فوتبالیست! + عکس ۱۰:۱۹ دسترسی آنلاین قضات به سامانه بررسی اعتبار چک ۱۰:۱۳ نرخ رسمی ۲۷ ارز کاهش یافت ۱۰:۱۰ زمان اقدام برای رفع سوءاثر چک‌ کاهش یافت ۱۰:۰۱ قیمت بیت کوین همچنان در کانال ۲۱ هزار دلاری ۰۹:۵۵ چرا قیمت جهانی مواد غذایی بر خلاف انتظارات کاهش یافت؟ ۰۹:۴۶ صادرات ایران به چین ۲۳ درصد رشد کرد ۰۹:۴۲ سوگواری خاص یک کشاورز + فیلم ۰۹:۴۰ خیز بلند سایپا برای تصاحب سهم بازار در روسیه ۰۹:۳۲ برای اینترنت رایگان دانش آموزان و دانشجویان پیش بینی بودجه نشده است ۰۹:۲۹ فرار دیدنی گوزن از حمله گله شیر + فیلم ۰۹:۲۱ منوچهر اسماعیلی درگذشت ۰۹:۱۶ آمریکا زمان پاسخگویی به ایران را اعلام کرد ۰۹:۱۰ رییس جمهور: خدمت به مردم به انسان انگیزه و برکت می‌دهد ۰۹:۰۶ امیر آشتیانی: پرتاب چندین ماهواره‌ دیگر تا پایان سال در دستور کار است ۰۹:۰۴ در آیین نامه واردات چه خودروهایی وارد می‌شود؟ /خودروی اقتصادی ایران خودرو و سایپا شهریور سال آینده به تولید انبوه می‌رسد ۰۸:۵۹ تحریف تاریخ به سبک جواد خیابانی! + فیلم ۰۸:۴۴ قیمت طلا افزایش یافت ۰۸:۳۸ استفاده طولانی از هدفون چه خطری برای گوش ها دارد؟ + عکس ۰۸:۲۴ افزایش قیمت نفت با چاشنی هشدار ۰۸:۱۷ گزارش شمخانی و باقری به مجمع تشخیص مصلحت درباره روند مذاکرات ۰۸:۰۳ مجتمع فولاد سبا روی خط تولید محصولات کیفی و ویژه ۰۷:۲۶ چند نمره منفی باعث باطل شدن گواهینامه می شود؟ + جدول تخلفات ۰۷:۰۰ ۳ شب سفر به چابهار چقدر هزینه دارد؟ + جدول ۰۳:۰۳ راه های ساده برای داشتن زندگی زناشویی موفق ۰۲:۳۶ چطور پف صبحگاهی صورت را از بین ببریم؟ ۰۲:۱۴ چرا کودکم خجالتی است؟ + یک دلیل مهم که نمی دانید ۰۱:۵۱ این رفتارها مصداق بیشعوری است + چند نشانه افراد بی شعور! ۰۱:۳۶ مواد غذایی چربی سوز برای خوش اندام شدن ۰۱:۱۱ ۱۷ اتفاقی که علتش را نمی دانیم! / از شنیدن دلیل این اتفاق ها شگفت زده می شوید ۰۱:۰۰ نکاتی مهم برای افرادی که تعریق و بی خوابی دارند ۰۰:۵۵ چرا زود عصبانی می شوم؟ + راه حل درمان ۰۰:۵۳ فال قهوه سریع روزانه؛ فال قهوه امروز ۱ شهریور ۱۴۰۱ ۰۰:۴۶ فال ابجد روزانه سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ ۰۰:۳۴ چطور تاثیر ماسک صورت را افزایش دهیم؟ + بهترین زمان استفاده از ماسک صورت ۰۰:۳۱ فال حافظ امروز سه شنبه ۱ شهریور + تفسیر دقیق ۰۰:۲۲ پیام تبریک و اس ام اس روز پزشک + عکس ۰۰:۱۷ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز سه شنبه ۱ شهریور ۰۰:۰۷ با رییس بازی خانوم ها در زندگی مشترک چه کنیم؟ ۰۰:۰۴ فال امروز؛ فال روزانه شخصی ۱ شهریور ۲۳:۵۹ ژن شما می‌گوید چه غذایی بخورید ۲۳:۵۶ ازدواج با متولدین این ماه، شما را خوشبخت می کند ۲۳:۴۴ درمان فوری سرماخوردگی در عرض یک روز ۲۳:۲۷ چطور به کسی بگوییم دوستش داریم؟ + نحوه صحیح ابراز علاقه ۲۳:۰۷ راه حل ژاپنی ها برای برخورد با بچه حرف گوش نکن ۲۳:۰۶ ادعای بلومبرگ: آمریکا راضی است؛ توافق نزدیک تر از همیشه! ۲۲:۵۴ تشخیص همسر ایده آل از روی رنگ مورد علاقه + تست ساده اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو اخبار خودرو امید قالیباف افزایش تولید وزارت صمت قرعه کشی ۱ شهریور ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم

به گزارش همشهری آنلاین، صابر جباری مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهار داشت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است.

فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟ سقوط آزاد کاهش رشد جمعیت متوقف شد | واکسیناسیون سرطان دهانه رحم انجام می‌شود | برنامه کنترل سقط جنین در کشور

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۳.۶۷ درصد بود و نشان‌دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان اینکه در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

کد خبر 848597 منبع: مهر برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم فرزندآوری طرح جوانی جمعیت

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد