Web Analytics Made Easy - Statcounter

جیلان با اشاره به اینکه اقامتگاه بوم‌گردی جزء جذاب‌ترین اقامتگاه‌ها است، گفت: اگر ما به دنبال اشتغال پایدار، کم‌هزینه، بدون آسیب و هماهنگ با منطقه هستیم، باید گردشگری را تقویت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا جیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت بسیار خوبی در زمینه گردشگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه قبلا این موضوع مطرح بود که این استان در یکی از حوزه‌های کشاورزی، دامداری و یا گردشگری فعال باشد تصریح کرد: درحال حاضر به سمتی پیش رفته‌ایم که همه مسئولین تراز اول کشوری و استانی به این باور رسیده‌اند که  تقویت گردشگری در این استان باید در اولویت قرار گیرد.

جیلان یادآور شد: باید تلاشمان به این سمت برود که وقتی گردشگری مطلوبیت‌ها و جذابیت‌های چهارمحال و بختیاری را می‌بیند و این استان را به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کند وارد استان شد، زیرساخت‌های موردنیازش تامین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: در این زمینه مهم‌ترین شیوه این است که در زیرساخت‌ها اقامتگاه داشته باشیم و اقامتگاه بوم‌گردی بهترین گزینه برای این منظور است.

وی با اشاره به اینکه اقامتگاه بوم‌گردی جزء جذاب‌ترین اقامتگاه‌ها است، ادامه داد: ما در استانی هستیم که شرایط زیرساخت اقامتی هتل در آن با یک شرایط ویژه است و همچنین تعداد هتل‌ها در این استان کم است، از طرفی اقامت در هتل هزینه بالایی دارد.

جیلان بر لزوم توجه به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در استان ۴۵ اقامتگاه فعال داریم اما این تعداد می‌تواند بیشتر شود، بنابراین باید در دوردست‌ترین نقاط استان اقامتگاه داشته باشیم تا گردشگری که می‌خواد همه قسمت‌های چهارمحال و بختیاری را ببیند جایی برای اقامت داشته باشد.

وی با اشاره به روش‌های کمپ‌های گردشگری افزود: کمپ‌های گردشگری شیوه‌ای راحت‌تر از اقامتگاه‌های گردشگری برای اقامت هستند، چراکه کمپ‌های گردشگری یک اقامتگاه چادری درقالب سیاه‌چادر در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

جیلان گفت: کمپ‌ها برای یک مدت خاص و در مکان خاصی بدون اینکه به بوم منطقه آسیب برسد مستقر می‌شوند و در آن همان فضا خدمات سرویس‌دهی گردشگری را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ما به دنبال داشتن استانی زیبا برای گردشگران هستیم، حضور گردشگران در استان در جهت ایجاد اشتغال می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و اگر ما به دنبال اشتغال پایدار، کم‌هزینه، بدون آسیب و هماهنگ با منطقه هستیم، باید گردشگری را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: برای حمایت سازمانی و اداری از افراد فعال در این زمینه تسهیلاتی تحت عنوان بوم‌گردی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

جیلان با تاکید بر اینکه برای بوم‌گردی حتما باید سازه استحکام داشته باشد و سرویس‌هایی که ارائه می‌کنند باید کاملا بهداشتی باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری اقامتگاه ها بوم گردی کمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مولوی ظهر پنج شنبه در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی استان با نماینده معزز ولی فقیه در استان چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: لازم است نظارت‌ها در استان بیشتر می‌شود تا از پول پول، پاشی جلوگیری شود، تسهیلات در جای واقعی خود هزینه شود و اگر انحرافاتی بود حتماً برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی سال گذشته بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به ۱۸۰۸ نفر در سطح استان پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد و به همین خاطر امسال حتماً به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم تا افراد که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات دارند، مشکلشان مرتفع شود.

مولوی افزود: به افرادی که در بازارچه شرکت می‌کنند، تسهیلات تعلق می‌گیرد تا بخش اعظم از تأمین منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کار و کارفرمایی در سطح استان، یادآور شد: حتماً در حوزه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند این گام اثر گذار باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی شورای عالی بخش تعاون در سطح استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان داشت: از طریق شورای عالی بخش تعاون می‌توان بخش تعاون در سطح کل استان ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تعاون دومین بخش اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: با ایجاد تعاون می‌توان مشارکت مردم را فضای اقتصادی فراهم کنیم و درآمد در سطح استان از طریق بخش تعاون به سمت طرح‌های اشتغال زا هدایت شود.

مولوی اذعان داشت: راه اندازی شرکت تعاونی دانش بنیان‌های جدید و شرکت‌های تعاونی که اقشار ضعیف جامعه از طریق آن بتواند به درآمد برسند، در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

کد خبر 6088574

دیگر خبرها

  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود