Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

نماینده مردم قشم، بندرعباس، خمیر و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و برنامه جمعیت بر توجه به دریا و سواحل تاکید شده و توجه به ظرفیت های اقتصادی دریا از موضوعات جدی در فراکسیون اقتصاد دریامحور است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، منصور آرامی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های زیرساختی و گردشگری جزایر قشم اظهار داشت: موضوع توسعه اقتصاد دریامحور، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد غیرنفتی همواره مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نیروی راهبردی دریای ارتش جمهوری اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی از نخستین نهادها و سازمان هایی هستند که موضوع اقتصاد دریا را با جدیت دنبال کردند و در سال های اخیر مساله سواحل و گردشگری دریایی و موضوعات پیرامونی آن از سوی سازمان بنادر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور با اشاره به وجود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع پهنه آبی کشور اظهارداشت: دریا برای کشور یک نعمت است و اقتصاد آن حتی برای استان های مرکزی تاثیرگذار است.

آرامی گفت: در راستای توسعه و پویایی اقتصاد دریامحور و بهره گیری بهتر از سایر ظرفیت های دریایی، مجلس این آمادگی را دارد از تمامی ظرفیت های قانون گذاری و نظارتی خود استفاده کند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقتصاد در دولت سیزدهم، اقتصاد مردمی است و در هر منطقه از سواحل کشور که دولت بخواهد ورود پیدا کند، خود مردم به شکل جدی تر برای کمک به اقتصاد جامعه محلی و برطرف شدن مشکلات پیش قدم هستند.

مشارکت جامعه محلی؛ زمینه ساز توسعه عمرانی و زیرساخت های بندری

آرامی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبه مردم روستای تنبان جزیره قشم مبنی بر احداث اسکله گردشگری اشاره کرد و گفت: تمامی مسئولان در سازمان بنادر، دولت و مدیران محلی تاکید دارند براساس مطالبات مردمی یک اسکله گردشگری و مکانی برای پهلوگیری شناورهای کوچک در این منطقه احداث شود.

وی با بیان اینکه مشارکت بین مردم و ارگان های دریایی می تواند زمینه ساز توسعه عمرانی و زیرساخت های بندری در این منطقه را فراهم کند، ایجاد اشتغال برای مردم منطقه و جوانان محلی، توسعه ایمنی دریا و آبادانی منطقه را از مزیت های اصلی احداث این اسکله برشمرد و خاطرنشان کرد: برای احداث این ظرفیت دریایی خود مردم از ابتدا پای کارهستند .  

احداث اسکله گردشگری در روستای تنبان جامعه محلی را توانمند می کند

فرماندار قشم نیز با اشاره به وجود تبادلات تجاری و بازرگانی بین جزایر هرمزگان و کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: امنیت پایدار مقدمه ای برای ایجاد اقتصاد دریاپایه و تبادلات تجاری است و اگر امنیت نباشد قطعا اقتصاد پایداری نیز ایجاد نخواهد شد.

محمد محمدحسینی در خصوص کمک فرمانداری قشم برای توسعه معیشت ساحل نشینان و صیادان جزیره قشم، یکی از مزیت های مهم حوزه اقتصاد دریامحور در جزیره قشم را مردم محور بودن آن عنوان کرد.

وی نیز احداث اسکله گردشگری در روستای تنبان را در توانمندسازی اقتصاد جامعه محلی موثر دانست و خاطرنشان کرد: با احداث این طرح گردشگری با استفاده از ظرفیت خود جامعه محلی امنیت پایداری به دست خود مردم ایجاد خواهد شد.

لزوم هم افزایی ارگان های اجرایی با طرح های سرمایه گذاری حوزه دریایی بنادر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک بخشی از نظام حاکمیتی همگام با سیاست های دولت سیزدهم که مورد حمایت رهبر معظم انقلاب است، بر توسعه اقتصاد دریاپایه و کمک به اقتصاد مردم این جزیره با بهره گیری از توانمندی بومیان منطقه و امکاناتی که وجود دارد، تاکید دارد.

حسین عباس نژاد افزود: مشارکت و همراهی بسیاری از مردم این جزیره که از راه دریا ارتزاق می کنند، نشانگر اهمیت توسعه اقتصاد دریامحور با تکیه بر توان جامعه محلی و صیادان است.

 وی ادامه داد: در راستای تقویت رونق اقتصادی و معیشتی صیادان جزیره قشم و همچنین توانمندسازی آنها، سازمان منطقه آزاد و محیط زیست از جمله سازمان هایی هستند که می توانند در این فرآیند بسیار اثرگذار باشند و انتظار ما با طرح های سرمایه گذاری حوزه دریایی بنادر همراهی و هم افزایی این ارگان ها است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تین گردشگری قشم رهبر معظم انقلاب سازمان بنادر و دریانوردی گردشگری دریایی اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسکله گردشگری کشورهای حوزه خلیج فارس سازمان بنادر و دریانوردی رهبر معظم محیط زیست گردشگری گردشگری دریایی اقتصاد دریا محور سواحل و بنادر اسکله گردشگری فراکسیون اقتصاد اقتصاد دریامحور اسکله گردشگری سازمان بنادر توسعه اقتصاد اقتصاد دریا جامعه محلی جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقش شورا پیوند میان مردم و حاکمیت است، گفت: باید از ظرفیت شوراها برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کنیم.

غلامعلی حیدری ۱۳ اردیبهشت‌ماه در همایش شوراهای استان اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی شوراها شکل گرفتند، می‌توان گفت شوراهای شهر و روستا یکی از مردمی‌ترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: تقویت شوراها منجر به تقویت نظام جمهوری اسلامی می‌شود و بها دادن به شوراها در ساحت‌های مختلف بها دادن به مردم است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سفر اول و دوم رییس جمهور به استان نشان از این است که چهارمحال و بختیاری روی ریل توسعه قرار گرفته و مصوبات خوب و کاربردی در راستای توسعه و پیشرفت استان به تصویب رسیده است، از طرفی سفر اول ۲۵۰ مصوبه داشت که درصد بالایی از آنها اجرایی شد، همچنین سفر دوم به تخصیص اعتبارات و تکمیل پروژه‌ها بسیار کمک کرد به طوری که در سال گذشته ۱۱۳ درصد از اعتبارات سفر اول ابلاغ شد.

حیدری تصویب ۲۰ بهمن ماه به نام روز چهارمحال و بختیاری و برگزاری انتخابات پرشور، سالم، امن مجلس را از دیگر اتفاقات خوب سال گذشته بیان کرد و گفت: یکی از اقدامات امسال اقدام شجاعانه فرزندان قهرمان این مرز و بوم بود که رژیم صهیونیستی را تنبیه کردند، این موضوع بازتاب بالای بین‌المللی داشت و موجب انسجام و وحدت و چندین برابر شدن ضریب امنیت ملی کشور شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبار سفر در دولت سیزدهم به حوزه آب استان اختصاص یافت، بیان کرد: می‌توان گفت یکی از مباحث در زیرساخت‌های پیشرفت و توسعه آب است که با وحدت، همدلی، انسجام و با تصمیم انقلابی دولت این امر محقق شد، البته مردم از خدمتگزاران و مسئولانی که انتخاب می‌کنند انتظار دارند که با وحدت و همدلی دغدغه‌های استان را برطرف کنند، در حقیقت با ید واحده اتفاقات خوبی در استان در حال انجام است.

حیدری افزود: بعد از اختصاص بیشترین اعتبار در بحث آب بحث جاده بود که بیشتر پروژه‌های جاده شهری و روستایی فعال شده است، مثلا جاده شهرکرد_ شلمزار که به جاده مرگ معروف بود سال گذشته ۲۰ کیلومتر و امسال ۵ کیلومتر مابقی آن چهار بانده خواهد شد، برای محورهای دیگری همچون شهرکرد بروجن لردگان، سورشجان سودجان، شهرکرد_بن_لاران، شلمزار ناغان کارون چهار و بسیاری از محورهای مهم استان ماده ۲۳ گرفته شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کمک شوراها برای مشارکت مردم و دعوت از سرمایه‌گذاران برای توسعه زیرساخت‌ها بسیار مهم است، برای خدمت به مردم با وحدت و همدلی لحظه‌ای غافل نخواهیم شد، قطعا با کمک شما شاهد تحول بزرگ، توسعه و پیشرفت در استان خواهیم بود، گرچه اقدامات بسیاری آغاز شده و باز هم مسائل دنبال می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد