Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص احتمال برقراری اینترنت رایگان در صورت مجازی شدن برخی آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: اگر قرار باشد هرگونه اینترنت رایگان در اختیار دانش آموزان، فرهنگیان و دانشجویان قرار گیرد، باید منابع و بودجه آن پیش بینی شده باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با آغاز همه‌گیری کرونا در کشور، دولت تصمیم گرفت برای حفظ سلامت دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید، آموزش کشور را به سمت مجازی شدن سوق دهد و در ادامه توسعه یک پلتفرم برای آموزش دانش آموزان از جمله نخستین اقداماتی بود که توسط اپراتورها انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کمک به آموزش مجازی و دسترسی عادلانه همگانی به این امکان، بسته‌های اینترنت برای دانش آموزان، معلمان، دانشجویان، اساتید دانشگاه و طلاب، در چند مرحله بسته‌های اینترنتی مختلف از ۳۰ تا ۶۰ گیگابایتی شش ماهه در نظر گرفت و در فواصل مختلف به جامعه هدف ارائه کرد.

در حال حاضر با توجه به اعلام برگزاری کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها و مدارس از سال تحصیلی جدید و اعلام این موضوع از سوی وزیر علوم که ممکن است به دلیل پاره‌ای از مشکلات مالی برخی کلاس‌ها غیرحضوری یا ترکیبی (مجازی- حضوری) شوند، این سوال پیش می‌آید که آیا باز هم هماهنگی لازم از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص بسته‌های اینترنت رایگان به دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید شکل خواهد گرفت؟

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال اظهار کرد: اینترنت رایگان براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در سال تحصیلی گذشته به دانشجویان و دانش آموزان تعلق گرفت و بودجه این بسته‌های رایگان نیز در دوره‌های قبل پیش بینی شده بود.

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چیزی به نام اینترنت رایگان ندارد اگر هم بخواهیم اینترنت رایگان به دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید بدهیم، باید پول آن را از بیت‌المال به اپراتور مربوطه پرداخت کنیم.

زارع پور اظهار کرد: اگر قرار باشد مجدداً هرگونه اینترنت رایگان در اختیار دانش آموزان، فرهنگیان و دانشجویان قرار دهیم، باید منابع و بودجه آن از قبل پیش بینی شده باشد که تاکنون چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

اینترنت رایگان مدارس در اختیار خانواده‌های کم‌درآمد همیلتون

همیلتون با ارائه خدمات اینترنت خانگی رایگان به خانواده‌های کم‌درآمد، تبعیض‌های موجود برای مشارکت والدین در امور آموزشی فرزندان خود را از بین برد و راه را برای برگزاری کنفرانس‌های مجازی میان والدین و معلمان هموار کرد.

اینترنت رایگان اربعین در مسیر نجف تا کربلا

زارع‌پور درباره تمهیدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات به زائران اربعین امام حسین (ع) گفت: انشاالله در فاصله بین نجف تا کربلا شبکه فیبر نوری راه‌اندازی می‌شود و در ایستگاه‌های مختلف از طریق وای‌فای اینترنت را به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: پروژه فیبر نوری نجف تا کربلا پروژه‌ای مشترک بین ایران و عراق است و امیدواریم تا پیش از اربعین به پایان برسد. آنتن‌دهی شبکه ارتباطات همراه در طول مسیرهای مورد تردد زائران و همچنین در نقاط مرزی با استفاده از تقویت کننده‌های سیار تقویت می‌شود. پیش‌بینی شده است در مرز پرتردد مهران نیز بالن سازمان فضایی مستقر شود و اینترنت رایگان سریعاً در اختیار مردم قرار گیرد. با این وجود همچنان توصیه می‌کنیم مردم از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند تا مجبور به پرداخت هزینه رومینگ نشوند.

کد خبر 598921

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اینترنت رایگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسته اینترنت رایگان دریافت اینترنت رایگان اینترنت رایگان همراه اول نحوه دریافت اینترنت رایگان اینترنت رایگان معلمان کد دریافت اینترنت رایگان اینترنت رایگان ایرانسل اینترنت رایگان دانش آموزان اینترنت رایگان دانشجویان دانشگاه آزاد سایت ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان اینترنت رایگان دانشجویی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت رایگان پیش بینی شده دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!

وزیر ارتباطات از فراهم شدن امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت خبر داد.

وزیر ارتباطات درباره ارتباطات تصویری از طریق شبکه LTE بدون نیاز به اینترنت گفت: ما در سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تنظیم مقررات، شرایط، ضوابط و تعرفه‌های VOLTE را تصویب کردیم. اما به دلیل تحریم‌ها، این قابلیت روی گوشی‌های خارجی در بازار کشور فعال نشده بود.

اما گوشی‌هایی که در داخل تولید می‌شوند، به این مجوز‌ها نیاز ندارند و می‌توانند این قابلیت را که روی شبکه فعال شده، به مردم ارایه کنند. تعرفه VOLTE در حد تعرفه صوت است. اما از آنجا که یک پهنای باند اختصاصی از طریق شبکه اپراتور بین دو طرف تخصیص داده می‌شود، کیفیت ارتباط تصویری بالا خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • دوران حفظ دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر ارتباطات برای گرفتن تماس تصویری بدون اینترنت
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!