Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:31:13 GMT

زائران اعتاب مقدسه فريب آزادبر‌ها را نخورند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۹۹۵۷

خبرگزاری آریا-مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: زائران حتما برای تشرف به اعتاب مقدسه از کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت بهره بگیرند و فریب آزادبر‌ها را در این خصوص نخورند.
به گزارش خبرگزاری آریا، وحید اسکندری با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان افزود: همه اقدامات و اعزام‌های سازمان حج و زیارت کشور در راستای اهداف تبیین شده کشور است و در همین زمینه تسهیل امور زائران و زیارت آسان را مدنظر داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: طبق اهداف تبیین شده مهمترین راهبرد‌ها عزت، کرامت، امنیت و سلامت زائران و حجاج است و این مهم را در تمام سفر‌های زیارتی به منصه ظهور رسانده ایم؛ اعزام‌های حج تمتع، سفر سوریه و عتبات عالیات در کمال عزتمندی و آرامش انجام گرفته است و سازمان خود راموظف به بهبود روند خدمت رسانی می‌داند و از رفع دغدغه‌ها و تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت استقبال می‌کند.
اسکندری به موضوع سفر عتبات عالیات و تلاش‌های سازمان حج و زیارت طی حدود یکسال اخیر بعد از تعطیلی موقت به دلیل کرونا، گفت: از زمان آغاز مجدد اعزام‌های عتبات عالیات عراق که مربوط به دوره آبان 1400 تاکنون است، قریب 170 هزار نفر توسط دفاتر زیارتی و با نظارت سازمان حج و زیارت در قالب کاروان‌های زیارتی و با رعایت استاندار‌های لازم در خصوص انتخاب خادمان فرهنگی و اجرایی مورد تأیید بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، هتل محل استقرار، تدارکات و موادغذایی و طبخ با رعایت اصول بهداشتی، تأمین امنیت، بیمه و ... ثبت نام و اعزام شده اند.
وی افزود: اگرچه در بسته‌های زیارتی مورد تأیید سازمان خدماتی از جمله بیمه، بهداشت و درمان، امنیت، خدمات فرهنگی و هزینه‌های نظارتی، بعنوان اجزای اصلی بسته زیارتی در نظر گرفته شده که همین امر موجب اختلاف هزینه با گروه‌های غیر مجاز و به اصطلاح آزادبر‌ها نیز است، لیکن همه گروه‌هایی که با نظارت این سازمان و توسط دفاتر زیارتی ایجاد شده است، الحمدالله مورد استقبال عموم مردم بوده و تکمیل شده اند.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت ادامه داد: مضافا اینکه برای پاسخگویی به سلایق مختلف، تاکنون برنامه‌های متنوعی از جمله ایجاد بسته‌هایی با مدت اقامت مختلف شامل 5 شب، 7، 8. 9، 10، 12 و 14 شب و همچنین بسته‌های 21 شب در ماه مبارک رمضان ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: همچنین برای پوشش درخواست قشر‌های کم درآمد جامعه اخیرا بسته‌های 6 شب ارزان قیمت و با هزینه کمتر از 30 میلیون ریال برای متقاضیان ایجاد شده که مورد استقبال مشتاقان زیارت قرار گرفته است.
اسکندری تاکیدکرد: در هفته منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی نیز دفاتر زیارتی مجری در حد امکان و با لحاظ ظرفیت شهر‌های نجف و کربلا بسته‌های زیارتی فوق العاده ایجاد و ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه اهتمام سازمان حج و زیارت بعنوان متولی امر زیارت خارج از کشور با استفاده از ظرفیت و توانمندی دفاتر زیارتی بر ظرفیت سازی متناسب با نیاز جامعه هدف است گفت: اعزام‌ها تاکنون مورد استقبال عموم مردم بوده است و همه گروه‌ها نیز تکمیل شده اند و همه این موارد حاکی از محبوبیت و تمایل مردم به ثبت نام و اعزام با گروه‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت است.
وی همچنین افزود: با توجه به تعطیلی دو ساله اعزام به عتبات عالیات عراق ناشی از شیوع ویروس کرونا و متعاقبا حذف روادید بین دو کشور ایران و عراق، سفر انفرادی اتباع ایرانی به کشور عراق بویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بسیار زیاد بوده است و بیتوته خیل عظیمی از زائران ایرانی در جوار حرمین و بین الحرمین کاملا مشهود بود که این امر در شأن زائران ایرانی نیست و هدف این سازمان تأمین بسته‌های زیارتی با در نظر گرفتن تمام خدمات مورد نیاز زائرین در عراق است تا با حفظ عزت و کرامت زائران از بروز مشکلات ثانویه جلوگیری شود.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سازمان حج و زیارت یک سازمان مردمی و با رویکردی جهادی برای خدمت رسانی به زائران می‌باشد تاکید کرد: متاسفانه برخی رسانه‌های زرد با تیتر‌های عجیب به دنبال تخریب و تحقیر سازمان حج و زیارت در میان افکارعمومی هستند در صورتی که این رویکرد آن‌ها شکست خورده و واهی است و مردم عنایت کامل به خدمات سازمان حج و زیارت را دارند.
وی توصیه کرد که زائران حتما برای تشرف به اعتاب مقدسه از کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت بهره بگیرند و فریب آزادبر‌ها را در این خصوص نخورند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زائران نظارت سازمان حج و زیارت عتبات عالیات دفاتر زیارتی آزادبر ها اعزام ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به روند مطلوب فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ اعلام کرد که رقم طلب برای ۷۴ هزار زائر حج پیش رو تاکنون اخذ شده است.

دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت عملیات ثبت نام در استان ها را نزدیک به اتمام دانست و افزود: دریافت رقم طلب بیش از ده هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و به دنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

در ادامه این نشست، نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی دراین خصوص انجام شده است و انتظار می رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیر ساخت‌های پیش بینی شده از بیست ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

در ادامه این جلسه، طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر درباره هماهنگی ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال داروها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارش داد و ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج اعلام کرد که با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می شود دریافت کنند.

وی افزود: این مبلغ در سهمیه ی سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می کنند، محاسبه نخواهد شد.

پایان بخش این جلسه گزارش مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج در خصوص سامانه جامع حج، عمره و عتبات بود و نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت بر لزوم اخذ و توجه به نظرات تمامی دست اندرکاران مرتبط با این حوزه ها در تدوین نهایی سامانه مذکور تاکید کرد.

کد خبر 6092450

دیگر خبرها

  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد