Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@13:10:33 GMT

حل مشکل و دردسر همیشگی خانم ها، چه غذایی درست کنم؟

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۰۱۷۸

حل مشکل و دردسر همیشگی خانم ها، چه غذایی درست کنم؟

شاید شما نیز از جمله کدبانوهایی باشید که صبح ها با این سوال بیدار می شوند که امروز برای نهار و یا شام چی درست کنم؟ - اخبار بازار -

این دردسر همیشگی خانم ها، جمله چه غذایی درست کنم، هیچ ربطی ندارد که شما شاغل هستید و یا خانه دار. این چالش برای همه وجود دارد، حتی برای آقایان دوست دار آشپزی نیز صادق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب غذا

مسلما در انتخاب نوع غذای مصرفی و به عبارتی نوع تغذیه باید دقت شود؛ زیرا سلامت جسمی و حتی سلامت روحی در گرو تغذیه سالم، مناسب و مقوی است. بر اساس تحقیقات انجام شده اصلی ترین وعده غذایی صبحانه است که به هیچ وجه نباید حذف گردد. بعد از صبحانه به ترتیب نهار و شام در درجه بعدی اهمیت قرار دارند.

نهار و شام

در طی روز نهار را نباید نادیده گرفت زیرا برای تامین انرژی روزانه لازم است. غالبا پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و دیگر مواد موردنیاز بدن در این وعده غذایی تامین می گردد. البته در عین حال انتخاب شما باید به گونه ای باشد که نه تنها باعث اضافه وزن نگردد بلکه سوء هاضمه نیز ایجاد نکند.

غذاهای کم حجم و سبک می توانند بهترین گزینه برای شام باشند. توصیه می کنیم از غذاهای برنجی برای وعده شام خود استفاده نکنید. آش، سوپ، سالاد و خوراک ها می توانند برای شام گزینه مناسبی باشند.

برنامه غذایی

تهیه برنامه غذایی مسلما به حل مشکل و دردسر همیشگی خانم ها اینکه شام چی درست کنم  و یا ناهار چی بپزم، کمک خواهد نمود. در صورتی که برای خود لیستی از غذاها تهیه کنید و آن را به صورت هفتگی و یا ماهانه بنویسید، دیگر برای انتخاب غذا مشکلی نخواهید داشت. به عبارت دیگر صبح ها می توانید با توجه به برنامه خود بدون معطلی و دغدغه به پخت غذا بپردازید.

نکات لازم برای انتخاب غذا

گوشت های سفید و قرمز و سبزیجات را حتما در برنامه خود لحاظ کنید.صبحانه اصلی ترین وعده غذایی است که نباید نادیده گرفته شود.از برنج روزانه تنها در یک وعده غذایی و ترجیحا در وعده نهار استفاده کنید.وعده شام هر قدر سبک و ساده تر باشد، بهتر است.سعی کنید از گوشت قرمز و سفید به صورت متعادل در غذاها استفاده کنید.استفاده از غذاهای گوشتی و بدون گوشت و غذاهای گیاهی باید بر اساس ذائقه و متعادل صورت بگیرد.استفاده از مواد پروتئینی جایگزین گوشت از قبیل سویا، می تواند با توجه به بودجه خانواده در تهیه غذاهای مختلف صورت بگیرد.حداقل یک تا دو بار از انواع آش ها و سوپ ها در طی هفته استفاده کنید.

در ادامه لیستی از غذاهای مختلف در اختیارتان قرار می دهیم تا با توجه به ذائقه خود و خانواده تان بتوانید برنامه غذایی خود را تهیه نماید.

انواع غذاهای نانی شامل :

کوکوها : کوکوی بادمجان، کوکو لوبیا سبز، کوکو سبزی، کوکوی هفت طبقه، کوکوی کدو سبز، کوکوی ماکارونی، کوکوی مرغ، کوکوی قارچ، کوکو سبزیجات، کوکو اسفناج، کوکوی میگو و ...انواع شامی و کتلت : کتلت عدس، کتلت سبزیجات، شامی برنج، کتلت مرغ، شامی سویا، کتلت گوشت و ...انواع دلمه : دلمه برگ مو، دلمه فلفل، دلمه کدو حلوایی، دلمه کلم برگ، دلمه پیاز، دلمه بادمجان، دلمه مرغ، دلمه قارچ و ...انواع رولت ها : رولت گوشت، رولت مرغ، رولت ژامبون، رولت مرغ چرخ کرده، رولت اسفناج، رولت کالباس، رولت بادمجان، رولت بوقلمون، رولت تن ماهی و ...انواع آبگوشت و خوراک ها : خوراک لوبیا چیتی، خوراک مرغ، خوراک بلدرچین، خوراک زبان، خوراک لوبیا قرمز، خوراک قارچ، خوراک دال عدس، خوراک جگر، آبگوشت ساده، آبگوشت بزباش، تاس کباب و ...انواع کوفته : کوفته تبریزی، کوفته سبزی شیرازی، کوفته آجیلی، کوفته تن ماهی، کوفته قارچ، کوفته مرغ، کوفته لپه و ...

انواع کباب ها : کباب برگ،  کباب کوبیده، کباب ترش، جوجه کباب، کباب تابه ای، کوبیده مرغ، کباب بختیاری و ...

انواع غذاهای برنجی :

زرشک پلو با مرغ، شیرین پلو، لوبیا پلو، رشته پلو، شوید پلو با مرغ، آلبالو پلو، ماش پلو، استانبولی پلو، سبزی پلو، دمپخت گوجه، مرصع پلو، عدس پلو، ته چین مرغ، ته چین بادمجان، انواع چلوکباب، انواع چلو خورش و ...

انواع سوپ و آش :

آش و سوپ جو، آش رشته، آش شله قلمکار، حلیم گندم، حلیم بوقلمون، حلیم بادمجان، عدسی، سوپ شیر، سوپ قارچ، سوپ خامه، سوپ گشنیز و ...

انواع سالادها :

سالاد ماکارونی، سالاد شوید و سیب زمینی، سالاد الویه، سالاد کلم سفید، سالاد ژامبون با مرغ، سالاد گل کلم، سالاد سزار، سالاد مرغ و قارچ، سالاد شیرازی و ...

کلام آخر

در این مطلب از  گهر، حل مشکل و دردسر همیشگی خانم ها، شام چی درست کنم؟ با تهیه لیستی از غذاهای مورد علاقه با توجه به ارزش غذایی آنها و ذائقه شخصی، می تواند مرتفع گردد. در این مقاله لیستی از غذاهای مختلف ارائه شد که هر کدام می تواند برای تهیه لیست غذایی پیشنهاد مناسبی محسوب گردد. با تهیه برنامه ای متعادل از غذاهای مفید که ارزش غذایی متناسب با سن و وزن تان داشته باشند، سلامت خود را تضمین نمایید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وعده غذایی درست کنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اراک» دردسر بزرگ سرمربی پرسپولیس

اوسمار ویرا برای دومین‌بار در اراک ناکام بود و باید برای اثبات مجدد خود، بدون خطا تا پایان لیگ ادامه بدهد.

به گزارش فوتبال 360، هنوز زمان زیادی از روزهای ابتدایی انتخاب اوسمار ویرا به عنوان سرمربی پرسپولیس نگذشته است. کارنامه نه‌چندان قابل اعتنای او در قامت یک سرمربی و انتظار بخشی از هواداران تیم سرخ‌پوش تهرانی برای حضور یک نام سرشناس روی نیمکت، باعث شده بود تا ویرا به شدت تحت فشار باشد.

نتایج ضعیف در اردوی امارات و دیدارهای دوستانه پیش از آغاز رسمی نیم‌فصل دوم مزید برعلت شد و باخت به آلومینیوم در هفته شانزدهم خیلی‌ها را به این نتیجه رساند که مرد برزیلی روی نیمکت پرسپولیس دوام نخواهد داشت و به زودی برکنار می‌شود اما ماجرا به گونه دیگری پیش رفت.

اوج‌گیری پس از شکست در اراک

مدافع عنوان قهرمانی لیگ و جام حذفی، با جانشین یحیی گل‌محمدی اوج گرفت. آن‌ها 4 پیروزی متوالی در لیگ و جام حذفی به‌دست آوردند. توام شدن بازی هجومی و کسب نتیجه مورد نظر، دقیقا همان چیزی بود که پرسپولیسی‌ها می‌خواستند. تساوی بدون گل در داربی و مجددا 4 برد سریالی دیگر، اوضاع را در شکلی رویایی قرار داد و شباهت جالبی بین پرسپولیس در ابتدای سال 1402 و 1403 به‌وجود آورده بود. سرخ‌ها با یحیی با بردن تمامی رقبای خود، قهرمانی لیگ و جام حذفی را به‌دست آوردند و 2 مرتبه در داربی بزرگ تهران به عنوان فاتح از زمین خارج شدند. ویرا و شاگردانش هم با همین فرمول پیش می‌رفتند و نمایش تماشاگرپسندانه آن‌ها حکم خامه روی کیک را داشت. تیم تا صدر یک قدم فاصله داشت و در جام حذفی هم حضور داشت تا اینکه بازهم اراک، رُل یک دست‌انداز را ایفا کرد.

بازهم اراک، بازهم دست‌انداز برای اوسمار

شکست در ضربات پنالتی و تعویض‌هایی که جواب نداد، اوسمار را زیر ذره‌بین گذاشته است. پیش از این مسابقه، او گزینه اصلی و نخست پرسپولیس برای فصل بعد به‌حساب می‌آمد اما حذف زودهنگام از جام شگفتی‌ها، نظرات را درباره این سرمربی برزیلی با شک و تردید همراه کرده است. حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس، در پاسخ به این سوال که آیا این باخت در روند تمدید قرارداد اوسمار ویرا تاثیرگذار خواهد بود یا خیر، گفت: «بالاخره فوتبال است و ما هم یک روزی می‌بازیم. قرار نبود همه بازی‌ها را ببریم. این اتفاق امروز و در ضربات پنالتی افتاد. فکر می‌کنم آقای اوسمار تا به اینجا عملکرد خوبی داشتند و تصمیم‌گیرنده مدیر و مدیرعامل باشگاه است.»

بار دیگر خودت را ثابت کن سرمربی!

شواهد و قرائن، نشان می‌دهد که همه‌چیز در رابطه با آینده ویرا در پرسپولیس و تمدید قراردادش بستگی به نتایج تیمش طی 6 هفته پایانی لیگ برتر خواهد داشت و پس از آن مشخص می‌شود که همکاری طرفین ادامه‌دار خواهد بود یا او باید پس از نیم‌فصل به فعالیتش در پرسپولیس در نقش سرمربی، پایان دهد. پرسپولیس باید مقابل تیم‌های سپاهان اصفهان، نساجی مازندران، هوادار تهران، استقلال خوزستان، شمس‌آذر و مس رفسنجان پیکار داشته باشد. ویرا باید یک مرتبه دیگر توانایی و پتانسیلش را به منصه ظهور بگذارد و برای دومین مرتبه، پس از بازی با آلومینیوم، خود را اثبات کند. او به خوبی می‌داند که برای قهرمانی دیگر نباید اتفاقات اراک تکرار شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شکست جانشین یحیی در اولین ایستگاه سرمربی پرسپولیس در نشست خبری حاضر نشد و به رستوران رفت!

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • «اراک» دردسر بزرگ سرمربی پرسپولیس
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • بازی همیشگی‌مان را مقابل آلومینیوم انجام ندادیم