Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@08:10:53 GMT

سهم نوشت افزار ایرانی از بازار کشور ۵۰ درصد است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۰۲۱۹

سهم نوشت افزار ایرانی از بازار کشور ۵۰ درصد است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه نمایشگاه ایران نوشت، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر،  اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر پایه‌گذار امور تربیتی هستند و افرادی مثل آقای علامتی در این برنامه، در امور تربیتی فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به فعالیت ایران نوشت و استقبال از اقدامات این گروه، ادامه داد: از کسانی که دغدغه برای تحکیم هویت ملی دارند، استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر در بازار نوشت‌افزار، ۵۰ درصد نوشت افزار ایرانی - اسلامی و ۱۵ درصد محتوای ایرانی را داریم که باید گسترش یابد.

وزیر آموزش و پرورش به تهیه کاغذ برای کتاب درسی اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته ۵ هزار تُن کاغذ را از داخل و ۴۰ تا ۴۲ هزار تُن را از خارج تهیه می کردیم که امسال تاکنون ۳۰ هزار تُن را از داخل خریدیم و امروز هم برای قرارداد ۵ هزار تُن دیگر اقدام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کاغذ داخلی هویت ملی است و دانش‌آموز احساس غرور می‌کند و در سال آینده در تهیه کاغذ ۱۰۰ درصد تولید داخلی استفاده می‌شود. 

نوری با بیان اینکه درهای آموزش و پرورش به روی ایران نوشت باز است، گفت: شیوه نامه و بخشنامه‌ای را ابلاغ می‌کنیم تا زمینه رونق این بازار فرهنگی ناب فراهم شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش ایران نوشت آموزش و پرورش هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با اشاره به هنرستان‌های جوار صنعت افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است و اکنون نیازمند توسعه آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش هستیم و تحقق این مهم نیز، نیازمند توسعه زیرساختی و تقاضا محور است.

فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه، ۸ اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در رابطه با برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان اظهار کرد: امسال یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور برگزار می‌شود که نیازمند توجه ویژه است. 

مخلص‌الائمه ضمن تقدیر از مدیران صنایعی که به تاسیس هنرستان‌های جوار صنعت کمک کرده‌اند، گفت: به لحاظ کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، استان مرکزی برترین استان در کشور است. وقتی وارد هنرستان‌های جوار صنعت می‌شویم موجی از انرژی را از دانش آموزان و معلمان دریافت می‌کنیم. 

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم از این دست نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود. 

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم بدون کمترین مشکلی، امتحانات نهایی دبیرستان‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان مرکز مشاوره افزود: از معلمان ماندگار و برتر استان مرکزی در هفته معلم تجلیل خواهیم کرد. همچنین برگزاری زنگ سپاس معلم را با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف را در نظر داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم