Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، غلامعباس ترکی با اشاره به دستور رسیدگی معاون اول رئیس جمهور به پرونده برج سازی در حریم باغ ملی گیاه شناسی تهران و ارسال نامه به رئیس دستگاه قضا برای رسیدگی به این پرونده، گفت: دادستانی کل کشور به موضوع احداث مجتمع مسکونی بلند مرتبه ۵ هزار و ۲۰۰ واحدی در حریم باغ ملی گیاه شناسی ورود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هشدار چندباره درباره ادامه ساخت و ساز در حریم باغ گیاه شناسی | آب چاه‌های باغ کاهش یافت | پیگیری معاون رئیس جمهور مانع پروژه نشد بی‌آبی در باغ گیاهشناسی | 4‌هزار گونه در خطر انقراض هشدار درباره نابودی منحصر به فردترین باغ ملی ایران | ساخت ۲۲ برج ۳۸ طبقه در جوار باغ فاجعه بار است

او با اشاره به بازدید خود از این طرح ساختمانی و فعالیت‌های عمرانی و گودبرداری آن افزود: وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان باغ ملی مدعی هستند احداث این شهرک مسکونی در حریم باغ ملی بوده و برخلاف قانون و استانداردهای ملی و بین المللی صورت می‌گیرد و مشکلات متعددی را از نظر ترافیکی، آلودگی هوا، تامین آب مناسب و مسائل زیست محیطی به وجود می‌آورد و در نتیجه حفظ گونه‌های نادر ژنتیکی این باغ ملی منحصر به فرد به مخاطره می‌افتد.

ترکی توضیح داد: به منظور بررسی دقیق موضوع از مسئولان تعاونی و پروژه مسکونی در حال احداث، در دادستانی تحقیق شد که مستنداتی مبنی بر صدور مجوزها و پروانه ساختمانی از شهرداری تهران ارائه کردند، بنابراین از شهرداری تهران و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استعلاماتی صورت گرفت.

او با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید در خصوص چگونگی و فرایند صدور مجوزهای ساخت وساز و پروانه ساختمان برای این مجتمع بزرگ در ضلع شمالی باغ ملی پاسخگو باشد و مستندات مربوط را جهت بررسی ارائه کند، گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید به‌طور مستند در مورد حریم باغ ملی اظهار نظر کند تا مشخص شود بر اساس استانداردهای قانونی، ساختمان در حال احداث در حریم باغ ملی قرار دارد یا خیر؟

ترکی با اشاره به اینکه استعلامات و کارشناسی لازم در حال پیگیری است، گفت: باید هر دو مرجع هرچه سریع‌تر پاسخ لازم را به همراه مستندات به دادستانی کل کشور ارائه کنند.

کد خبر 699958 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منطقه ۲۲ برج باغ و باغبانی گیاهان و درختان ترافیک - مقررات مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۲۲ برج باغ و باغبانی گیاهان و درختان ترافیک مقررات مسکن حریم باغ ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن زمینه اختصاص یافت و احداث ۵۳ شهرک جدید استانی نیز مصوب شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ارسلان مالکی روز دوشنبه اظهار کرد:وزارت نفت در ۹ استان از جمله بوشهر اقدام به معرفی اراضی مستعد ساخت مسکن در قالب تفاهم نامه فیمابین به وزارت راه و شهرسازی کرده است.

وی افزود: اراضی واگذار شده به نهضت ملی مسکن توسط وزارت نفت در قالب اراضی مازاد این وزارتخانه بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: انتظار می‌رود که در قالب تفاهم وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت، زمینه تولید ۸۰ هزار واحد مسکونی در کشور فراهم شود.

مالکی ادامه داد: بخش عمده‌ای از پتروشیمی‌ها و شهرک‌های نفتی از این طرح استقبال کرده و مطابق با مفاد تفاهم‌نامه با وزارت نفت به دنبال تامین شرایطی مناسب برای اجرایی کردن درخواست آن‌ها هستیم.

وی بیان کرد: اکنون در سطح کشور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: تامین زمین برای احداث مسکن در برخی استان‌ها مانند بوشهر طی ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده به گونه‌ای که در دولت سیزدهم، ۲ هزار هکتار برای احداث مسکن در استان بوشهر پس از سیر مراحل قانونی تامین و در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

مالکی گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که آماده سازی خیلی از سایت‌های مسکن استان بوشهر به اتمام رسیده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث واحد‌های مسکونی در این استان در قالب نهضت ملی مسکن هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از نقاط عطف و خوب این استان در موضوع نهضت ملی مسکن، مشارکت مردم در احداث واحد‌های مسکونی به شکل ویلایی و گروهی است که با نظارت دولت، ولی با سلیقه خودشان انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: بعد از ظهر امروز و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در اراضی ۴۵۰ هکتاری شهر بوشهر، ۷۱۵ پلاک ۲۰۰ متری به یک هزار و ۴۳۰ نفر واگذار می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟