Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین با بیان اینکه موصوع فرهنگ در ورزش اولویت فدراسیون است، گفت: طبق راهبرد وزارت ورزش برنامه ویژه‌ای برای ترویج کارهای فرهنگی در ورزش داریم.

به گزارش ایران اکونومیست، نشست خبری سیدمحمدشروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در محل این فدراسیون و با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست عبدالحمید احمدی مشاور وزیر ورش و جوانان و  مسعود حمیدی دبیر فدراسیون حضور داشتند.

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان در ابتدای این نشست گفت: موفقیت کاروان ایران در پارالمپیک توکیو  بر کسی پوشیده نیست و در این بین نقش ورزشکاران جانباز و معلول کاملا محسوس بود. ۱۴ مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران زیر مجموعه این فدراسیون کسب شد و در پاراآسیایی بحرین نیز این درخشش ادامه یافت. در سال ۱۴۰۰ اردوهای آماده‌سازی زیادی انجام شد و مجموع آن بیش از یکصد مورد بود. چندین اعزام نیز انجام شد.

وی ادامه داد: ما با وجود شیوع و فراگیری کرونا مسابقات زیادی زیر نظر ipc برگزار کردیم و در بخش همگانی نیز فعالیت داشتیم و در این زمینه مقام دوم در بین تمام فدراسیون‌ها داریم. تمام این فعالیت‌ها در ۲ بخش زنان و مردان بوده و در اعزام نیز بانوان به تورنمنت‌های بزرگ اعزام شدند و مدال‌هایی نصیب کاروان ایران شد که مهمترین آن طلای ساره جوانمردی بود. اولین مدال طلای دوومیدانی زنان ایران در پارالمپیک توسط هاشمیه متقیان نیز با رکوردشکنی همراه بود.

اسبقیان در ادامه گزارش عملکرد فدراسیون گفت: فعالیت فدراسیون تنها در بخش ورزشی نبود بلکه در بخش‌های آموزش و پژوهش نیز اقدامات مهمی صورت گرفت و همچنان در جریان است. استعدادیابی در استان در دستور کار است و ستاد آن نیز در فدراسیون تشکیل شده است. بخش فرهنگی نیز اولویت این فدراسیون در کنار ورزش است. 

وی در زمینه اعزام تیم بسکتبال با ویلچر زنان به مسابقات جهانی گفت: این یک موصوع تخصصی است و برخی شایعه مسایل مالی را مطرح می‌کنند اما اینگونه نیست. اینکه تیم اعزام نمی‌شود به خاطر مسائل فنی است و تمام تمرکز ما برای آمادگی تیم برای بازی‌های پاراآسیایی است. ما هیچ مشکل مالی نداریم.

اسبقیان با اشاره به گلایه فدراسیون تنیس روی میز گفت: مهرداد قارداشی رییس این فدراسیون از دوستان من است و ما نیز برای انتقال وسایل پاراتنیس در حال طی کردن فرایند اداری هستیم و این کار با حضور نمایندگان وزارت و کمیته ملی پارالمپیک انجام می‌شود.

عبدالحمید احمدی نیز در ادامه این نشست گفت: رییس فدراسیون جانبازان از مدیران شناخته شده ورزش ایران است که توسعه متوازنی در همه ابعاد دارد. برنامه محوری اولویت کار اسبقیان است و این موجب موفقیت ورزش جانبازان و معلولین در بعد ملی و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: مدیران انقلابی کارهایی انجام دادند که موجب اعتراف مدیران جهانی شده است. آن‌ها اذعان دارند که ورزش پارالمپیکی ایران الهام بخش است. این نتیجه تفکر شخصیت‌های برجسته‌ای مانند محمود خسروی وفا و آقای اسبقیان است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پارالمپیک توکیو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پارالمپیک توکیو رییس فدراسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟