Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه استان ها ایرنا، یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

در این گزارش به مهمترین اقدامات استان آذربایجان غربی برای تحقق وعده های دولت سیزدهم خواهیم پرداخت.

بررسی دستاوردها، اقدامات و فعالیت های مهم استانداری های سراسر کشور در سال نخست دولت سیزدهم نشان دهنده فعالیت گسترده در بخش تولید و خدمات اجتماعی در استان آذربایجان غربی است. این استان در کنار توجه به تکمیل طرح های ملی نیمه تمام بخصوص در حوزه راههای مواصلاتی و تکمیل کریدور غرب کشور در حوزه های اجتماعی نیز فعالیت خود را توسعه داده است.

احیای واحدهای راکد تولیدی

طرح احیای واحدهای راکد تولیدی از سال گذشته به اجرا گذاشته شده است که تاکنون ۱۳.۵ درصد پیشرفت داشته است.

بر اساس این طرح، ۱۵۱ واحد تولیدی و کشاورزی مجددا احیا و راه اندازی شده است.

احیای واحدهای راکد در راستای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر توسط استانداری اجرا و پیگیری شده است.

پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی

از بهمن سال گذشته، پرداخت تسهیلات مرتبط با بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه آغاز شد که بر اساس آن، چهار هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای بخش تولید پرداخت شده است.

همچنین اعطای تسهیلات به ارزش ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به واحدهای تولیدی نیز در مرحله پرداخت قرار دارد.

جذب سرمایه گذار خارجی

در طی سال ۱۴۰۰ و پنج ماه نخست امسال، تعداد چهار سرمایه گذار خارجی اقدام به سرمایه گذاری در آذربایجان غربی کردند. مجموع منابع خارجی جذب شده از طریق این سرمایه گذاران معادل ۶.۵ میلیون دلار بوده است.

ایجاد دو شهرستان جدید چهاربرج و باروق

طرح ایجاد دو شهرستان جدید چهاربرج و باروق با هدف افزایش خدمات رسانی به مردم اجرا شد که عملیات اجرایی آن در تیر ۱۴۰۰ آغاز شده و در مردادماه ۱۴۰۰ نیز به پایان رسید.

بر اساس این طرح، تعداد شهرستان‌های استان از ۱۷ به ۱۹ شهرستان افزایش یافت.

طرح ایجاد شهرستان جدید میرآباد

طرح ایجاد شهرستان جدید میرآباد و بخش جدید زاب نیز با هدف افزایش خدمات رسانی به مردم به مرحله اجرا رسید.

عملیات اجرایی این طرح نیز در شهریور ۱۴۰۰ آغاز شده و میزان پیشرفت آن اکنون به ۵۰ درصد رسیده است. با اجرای این طرح، تعداد شهرستان‌ها به ۲۰ شهرستان و تعداد بخش‌ها به ۴۶ بخش افزایش خواهد یافت.

تبدیل روستاهای ممدل میاندوآب و پسوه پیرانشهر به شهر

طرح تبدیل روستاهای ممدل میاندوآب و پسوه پیرانشهر به شهر در دی سال گذشته آغاز شد که هنوز به پایان نرسیده است.

هدف از اجرای این طرح نیز افزایش خدمات رسانی به مردم اعلام شده است.

در صورت نهایی شدن این طرح، تعداد شهرهای استان به ۵۰ شهر افزایش می یابد.

انسداد ۲۵ خلاء مرزی

طرح انسداد مرزی شامل۲۵  خلاء مرزی به طول۱۳۸  کیلومتر، احداث ۲۹  برج و ۱۳  پاسگاه اجرا شده که با اجرای آن ۱۰ درصدی از خلاءهای مرزی مسدود خواهد شد.

بررسی ها نشان می دهد که ۱۰۰ درصد این برنامه تاکنون ۱۴۰۰  محقق شده است.

از دستاوردهای این طرح می توان به ایجاد بازدارندگی در خصوص ورود و خروج غیرقانونی از مرز و جلوگیری از ورود و خروج غیرقانونی کالا اشاره کرد.

تشکیل پرونده صدور شناسنامه برای اتباع خارجی دارای مادر ایرانی

از سال گذشته تشکیل پرونده شناسنامه  برای اتباع خارجی دارای مادر ایرانی در استان آغاز شده که تاکنون ۲۱۰ پرونده در این خصوص تشکیل شده که هدف ۱۰۰ درصدی را محقق کرده است.

این طرح پیش از مصوبه مجلس و ابلاغ رییس جمهور، اجرا شده و همچنان در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی وزارت کشور آذربایجان غربی ایرنا ارومیه آیت‌الله رئیسی دولت ایران دولت مردمی دولت سیزدهم پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی وزارت کشور آذربایجان غربی سید ابراهیم رییسی وزارت کشور آذربایجان غربی ایرنا ارومیه آیت الله رئیسی دولت ایران دولت مردمی دولت سیزدهم آذربایجان غربی شهرستان جدید دولت سیزدهم سال گذشته آیت الله آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان غربی حاکم خواهد شد که در برخیب مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.

از فردا به تدریج از غلظت گرد و خاک در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی