Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دادگستری در رابطه با وضعیت کودکان کار گفت: در این رابطه به خودم و دستگاه‌های متولی نمره منفی می‌دهم.

به گزارش مهر، امین حسین رحیمی در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: وزارت دادگستری مطابق اصل ۱۶۰ قانون اساسی، وظیفه ارتباط قوه قضائیه با مجلس و قوه قضائیه با دولت را بر عهده دارد و کار اجرایی زیادی بر عهده این وزارتخانه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دادگستری ادامه داد: قانون اساسی در اصل ۱۶۰ به خوبی وظایف این وزارتخانه را تشریح کرده است. لوایح قوه قضائیه از طریق دولت با وزارت دادگستری پیگیری می‌شود. طرح‌های مرتبط با قوه قضائیه هم از سوی وزارت دادگستری مطرح می‌شود.

وی پیگیری بودجه قوه قضائیه را یکی دیگر از وظایف وزارت دادگستری دانست و گفت: در واقع وزارت دادگستری، نماینده قوه قضائیه در دولت است. در خصوص سوالات نمایندگان از امور قضائی، این مهم از سوی وزیر دادگستری پیگیری می‌شود.

رحیمی اظهار داشت: زمانی که از مجلس رأی اعتماد می‌خواستم، پیشنهادی در رابطه با تفاهم نامه بین قوه قضائیه و مجلس ارائه دادم. بر این اساس یکی از معاونین دادگستری استان به عنوان نماینده دادگستری در کارگروه مرکزی حضور دارد. تعدادی از معاونین قوه قضائیه و مجلس هم در این کارگروه حضور خواهند داشت.

وی افزود: تلاش کردیم تعاملات بین قوه قضائیه و مجلس بهتر شود. در خصوص دولت هم همین پیشنهاد مطرح شده تا کارگروه مشترکی با رده‌های مختلف بین دو قوه تشکیل شود.

رحیمی به دیگر وظایف وزارت دادگستری اشاره و تصریح کرد: پیگیری موافقت نامه‌های معاضدت قضائی، از دیگر وظایف ما محسوب می‌شود. در خصوص انتقال محکومان هم موافقت نامه‌های زیادی با سایر کشور‌ها داریم. مبادله زندانی هم با سایر کشور‌ها داریم که این موضوع هم در بسیاری از موارد اجرا می‌شود. علاوه بر این پرداخت خسارت از بیت المال نیز از دیگر مواردی است که مسئولیت آن بر عهده وزارت دادگستری است. در سال گذشته تلاش کردیم اعتبار بیشتری وصول شود و ۱۲۰۰ نفر افرادی که پرونده داشتند، ۴۲۱ میلیارد به ان‌ها پرداختی داشتیم.

وی افزود: زمانی که طرح مربوط به ارز ترجیحی اجرا می‌شد، تولید کنندگان موظف به اجرای مصوبه ۱۸ خرداد و درج قیمت شدند. آنجور که گزارش دادند تا کنون قیمت کالا‌های زیادی در سامانه حمایت درج شده است و مردم می‌توانند قیمت‌ها را رصد کنند.

رحیمی ادامه داد: تعزیرات ۲۴۰۰ میلیارد جریمه را اخذ و ۷۵۰۰ پرونده را رسیدگی کرده است.

وی در خصوص اقدامات وزارت دادگستری در رابطه با حقوق کودکان و واگذاری و رها کردن کودکان در ماه‌ها و روز‌های اخیر در خیابان‌ها گفت: وزارت دادگستری وطیفه هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در رابطه با حقوق کودک را دارد. باید در راستای حمایت و ساماندهی کودکان کار تلاش کنیم و نمره منفی به خودم و دستگاه‌های متولی در حوزه حقوق کودکان کار می‌دهم چرا که وضعیت کودکان کار به هیچ وجه مناسب نیست.

وزیر دادگستری در خصوص قیم کودکان رها شده هم گفت: بهزیستی در این رابطه وظایفی بر عهده دارد.

رحیمی در خصوص مجازات‌ها و جریمه‌ها گفت: همه آن ۲،۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به گرانفروشی نیست و بحث قاچاق هم در آن مطرح است. وزارت صمت به دنبال طراحی اپلیکیشنی برای ارائه گزارش تخلفات است تا با اسکن کد شناسایی مغازه‌ها این ممکن فراهم شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کودکان کار وزارت دادگستری وزیر دادگستری کودکان کار قوه قضائیه بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم

وزیر علوم گفت: وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم.

به گزارش تسنیم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتشار پست‌هایی در خصوص خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در صفحه مجازی خود اعلام کرد: وجدان بیدار دانشگاهیان دانشگاه‌های جهان در مقابل درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان در غزه خروشید.

وی همچنین در پست‌های دیگری عنوان کرد: «وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. یورش پلیس آمریکا به تجمع دانشجویان این بار در دانشگاه تگزاس، تظاهرکنندگان تنها خواستار توقف نسل کشی در غزه هستند.

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

این اعتراضات حکایت از وجدان بیدار دارد، مسئولین آمریکا، به ندای وجدانتان گوش دهید، درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان دور ازشان بشر و بشریت است، یادتان باشد، خیلی زود دیر می‌شود.

امان از وقتی که خدا بخواهد و امان از وقتی که خدا نخواهد، عزت و ذلت دست خداست، خداوند قدرت مطلق است، با خدا در نیفتید، خدا را باور کنید، خداوند با مظلومان است، خون مظلوم تاوان سختی دارد.»

وی همچنین صبح امروز در میان جامعه دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: وقتی جامعه دانشگاهی دنیا در مقابل جنایت‌های اسرائیل بایستند حتما معادله عوض می‌شود و دنیا در مقابل این نسل‌کشی موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیمات جدی‌تری خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: از همه دانشگاه‌های کشور و دنیا می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی در غزه، درندگی و کشتن غیرنظامیان زنان و کودکان از خود حساسیت نشان دهند.

دیگر خبرها

  • واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان