Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت: اگر سه اثر بزرگ بوعلی سینا از بین نمیرفت امروز ما تصویر دیگری از او داشتیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، نجفقلی حبیبی امروز  در مراسم بزرگداشت حکیم هزاره ها بوعلی سینا درباره کتاب قانون بوعلی سینا اظهار داشت: کتاب سوم قانون درباره پزشکی بدن انسان است که از سر تا پا را تشریح می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه کتاب سوم قانون در 22 فن تدوین شده است گفت: کتاب سوم قانون با دلیل حجم بالا در دو جلد چاپ می‌شود، کتابی که بسیار جامع بوده و علاوه بر بیان بیماری، راه درمان آن را هم بیان کرده است.

مصحح کتاب القانون ابن سینا با اشاره به اینکه این کتاب در دو یا سه ماه آینده آماده چاپ می‌شود ادامه داد: از جمله نکات مطرح شده در این کتاب مسئله عشق و بیماری مربوط به آن است که بیماری عشق نامیده شده و آن را توضیح می‌دهد. 

وی بیان کرد: از نظر بوعلی نشانه‌های عشق گود رفتن چشم، پلک به هم زدن مداوم، بی دلیل خندیدن، از همه چیز بریدن و قطع ارتباط با دیگران، آه بسیار کشیدن، از کار افتادن اعضای بدن به جز چشم و... است. 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بوعلی راه درمان عشق به عنوان بیماری را، نشستن کنار فرد، گرفتن نبض او و بیان اسم های مختلف می‌داند تا مسئله فهم شود افزود: بوعلی سینا می‌گوید ما در این حوزه تجربه های بسیار کردیم و نتایج بسیاری به دست آوردیم.

وی با این توضیح که از نظر بوعلی اگر عاشق از عقلا بود می‌شود او را سرزنش و نصیحت کرد تا از این بیماری رهایی یابد مطرح کرد: از نظر بوعلی اگر زن جوانی به بیماری عشق مبتلا شد باید از تجربه پیرزنان و بدگویی آنها درباره معشوق بهره برد به گونه ای که در زن عاشق نفرت ایجاد کند.

در ادامه نیز  قاسم پورحسن در مراسم بزرگداشت حکیم هزاره ها بوعلی سینا درباره مسئله ابن سینا و خرد ایرانی اظهار داشت: ابن سینا در همدان ابن سینا شد، چرا که ابن سینا با وجود زندگی در بخارا، گرگانج، نیشابور و.. آثار مهمش را در همدان نوشته می‌نویسد.

وی با اشاره به اینکه مولوی از این سینا به عنوان طبیبی روحانی نام می برد، گفت: ابن سینا دو استاد دارد که یکی از آنها متکلم بوده و دیگری کسی است که اسمش را نشنیده ایم. 

این استاد دانشگاه با انتقاد از عدم مطالعه درست آثار بوعلی سینا افزود: متاسفانه ما نتوانستیم ابن سینا بخوانیم و میراث فکری او را دریابیم.

این استاد دانشگاه مطرح کرد: جامعه بی میراث جامعه بی آینده است  و این یعنی اگر ابن سینا نداشتیم آن وقت می‌فهمیدیم جامعه بدون ابن سینا یعنی چه‌.

وی با اشاره به اینکه اگرچه بوعلی بی نظیر است ولی خود بوعلی سینا می‌گوید هیچ فیلسوفی به پای فارابی نمی رسد اظهار داشت: ما هنوز به مرزهای شناخت ابن سینا نزدیک نشدیم. 

بزرگداشت شیخ‌الرئیس| مرجعیت 500 ساله حکیم هزاره‌ها در حوزه پزشکی/ جهانیان درس‌های فضلیت را از بوعلی سینا بیاموزند

پورحسن با این توضیح که منازعات همه کشورهای اسلامی به این دلیل است که از عقل تهی شده ایم مطرح کرد: ابن سینا و فارابی چراغ عقل در دنیای اسلام را روشن کرده و آن را روشن نگه داشتند.

وی با بیان اینکه ما ایران و خرد ایرانی را نمی شناسیم عنوان کرد: اگر غرب مدام به تمدن هلنی تاکید دارد برای این است که دارد ریشه درست می‌کند پس ما تا ریشه های ایرانی را نخوانیم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. 

انتهای پیام/742/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب سوم قانون بوعلی سینا ابن سینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان