Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@03:34:32 GMT

مربیان ایرانی از کی‌روش فقط دفاع‌کردن را یاد گرفتند!

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۰۸۸۰

مربیان ایرانی از کی‌روش فقط دفاع‌کردن را یاد گرفتند!

به گزارش "ورزش سه" فرهاد کاظمی سرمربی باسابقه فوتبال ایران که سابقه قهرمانی در لیگ برتر با تیم سپاهان را دارد، در خصوص اوضاع فوتبال ایران با خبرنگار ورزش سه گفتگوی جذاب و نسبتا طولانی‌ای داشته که در ادامه آن را می‌خوانید؛

پرسپولیس و استقلال راضی کننده نبودند

من تا به اینجا کار بازی های دلچسبی در لیگ برتر ندیدم و به این اعتقاد ندارم که چون  بازی ها تازه شروع شده به این شکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوتبال ما را با فوتبال اروپا مقایسه کنید. فوتبال ایران در  نتیجه گیری خلاصه شده. بحث ما الان این است کیفیت بازی های ما پایین است. این همه هزینه شده، کلی بازیکن آورده‌اند ولی فایده ای نداشته. به خاطر عدم مدیریت صحیح استرس به جان مربیان افتاده است و اکثر تیم ها تدافعی بازی می کنند و از جذابیت فوتبال ما کم شده برای همین کیفیت بازی های ما پایین است. تیم ها هنوز نتوانسته اند به چیزی که مدنظر جامعه فوتبال است یعنی چیزی که هواداران می خواهند برسند. تیم ها همه محتاط بازی می کنند. کمتر تیمی را دیده ایم که با دو فوروارد بازی کند، حالا سه فوروارد که هیچی! به همین خاطر بازی ها جذاب نیست. پرسپولیس پنج سال متوالی قهرمان شده و سال گذشته نایب قهرمان شده ولی در دو بازی اخیر ۴ موقعیت بیشتر نداشته و گل هم نزده یا مثلاً اگر تیم ملوان از لحاظ بدنی کم نمی آورد استقلال بهتر از ملوان نبود. بار فنی هم در نتایجی که به دست آمده نبود.

بازی بدون تماشاگر دلچسب نیست

عدم حضور هواداران  از شوق و اشتیاق بازیکن کم می کند و این از مشکلات عدیده فوتبال ما است که به چشم می آید ولی برنامه ریزی لیگ خوب است و بازی ها به موقع انجام می شود. من از نظر فنی می گویم بازی ها دلچسب نیست و باید تماشاگر در استادیوم باشد تا بازیکن با انگیزه بازی کند زیرا  مسئولیت بازیکن چند برابر می شود.

سپاهان کار تاکتیکی نداشت

نیمه دوم بازی با سپاهان را در برابر نساجی دیدم دلچسب نبود یعنی کار مشخص تاکتیکی نداشت. انشاالله در فرصت باقی مانده کار می کنند. اما اعتقادم این است شاید عدم شناخت مربی از بازیکنان باعث این مسائل شده اما توقع جامعه ما بیشتر از این ها است. تیم ها باید کار تاکتیکی انجام بدهند و هجومی بازی کنند.


فوتبال ایران فاقد تکنولوژی است

سه سال است که همه دارند در مورد VAR صحبت می کنند که باید بیاید. دنیا به این رسیده است که تکنولوژی باید باشد، متاسفانه فوتبال ایران فاقد تکنولوژی است و این هم ضعف بزرگ فوتبال ایران است. همه مربیان و بازیکنان شاکی هستند و اگر VAR باشد خود داوران هم خیلی راحت تر هستند. تمام داوران دنیا اشتباه می کنند اما توسط var کمک می شود و حق کسی خورده نمی‌شود و داوران هم زیر سوال نمی روند. به نظر من باید حاشیه امنیت خوبی برای داوران ایجاد کنند تا راحت تر قضاوت کنند. اشتباه داوران روی آفساید و پنالتی است که اگر تکنولوژی اش بود این اتفاق نمی افتاد.

از کی‌روش فقط دفاع‌کردن را یاد گرفتیم!

فوتبال ما آنقدر پیشرفت نداشته که ما بخواهیم از داوری انتظار پیشرفت داشته باشیم. خدا آقای کی‌روش را خیر بدهد به ایران آمد و سیستم دفاعی را یاد داد و تمام مربیان ما دارند محتاط عمل می کنند. چرا مربیان ما مدیریت و نظم فوتبال او را یاد نگرفتند؟ همه فوتبال ما در دفاع کردن و ضد حمله خلاصه شده است. سال گذشته هم ما همین مشکل را داشتیم و تیم ها ترسو بازی می کردند.

اسکوچیچ را تخریب کردید!

در خصوص تیم ملی و مسائلی که برای اسکوچیچ پیش آمد باید بگویم وقتی که قدرت یک سرمربی را از او می‌گیری چه توقعی می توانی داشته باشی؟ شما سرمربی تیم ملی فوتبال را تخریب کردید. البته سر همه مسائل فوتبال همین بلا آمد. شما تیم ملی امید را نگاه کنید، در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت نکرد فردا توقع دارید این ها بروند و در المپیک نتیجه بگیرند؟

اعضای مجمع خدا را در نظر بگیرند

در خصوص انتخابات فدراسیون هم باید  بگویم هر کس که در مسند کار می نشیند باید به این فوتبال خدمت کند‌. آنهایی هم که می‌خواهند رای بدهند خدا را در نظر بگیرند و به فکر فوتبال باشند.

نمایندگان مجلس سررشته فوتبالی ندارند

نامه برای فدراسیون فوتبال آمده و احتمال تعلیق وجود دارد. من قبلا هم گفتم آقایانی که می خواهند به واسطه حضور در فوتبال یا فدراسیون برای خودشان شخصیت بخرند اشتباه می کنند. نماینده مجلس ما باید به داد مردم برسد نه اینکه تازه بخواهد بگوید چه کسی انتخاب شود چه کسی نشود. هرکس باید کار خودش را بکند. نماینده های ما حق دخالت در فوتبال ندارند، سر رشته ای هم ندارند.

آن ها که  سیاسی و کار بلد هستند در ورزش نیستند و آنهایی که نابلد هستند آمدند و دارند برای فوتبال ما تصمیم می گیرند.

به رده‌های پایه بها بدهید

من خواسته ام این است که به نوجوانان، جوانان و امید فوتبال مملکت ما بها بدهند‌ الان که هیچ کس نیست و هرکسی دنبال کار خودش است و افرادی دارند آینده فوتبال ایران را می سوزانند.

پیشنهاد دارم ولی نمی‌توانم با مدیران سیاسی کار کنم

برگشتن ما خیلی مهم نیست. الان کار کردن در یک سری از شرایط برای برخی از افراد خیلی سخت شده. پیشنهاد داشتم اما تحت هر شرایطی آدم نمی تواند هر جایی کار کند. وقتی به دنبال شخصیت و موفقیت هستی نمی توانی با هر کسی کار کنی که در چارچوب فوتبال نیست. شما با یک مدیر صحبت کنید قبل از اینکه در مورد ورزش نظر بدهد راجع به سیاست حرف می زند. معلوم است نمی توان با او کار کرد.

رامین رضاییان و مهدی‌پور درخشان ظاهر شدند

من همه شاگردانم را دوست دارم. رامین در این دو هفته خوب کار کرده و مهدی مهدی پور همچنان می درخشد. اکثر بازیکنان دارند خوب کار می‌کنند و باید تاکتیک پذیری شان را بیشتر کنند.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ برتر فرهاد کاظمی سرمربی کارلوس کی روش سرمربی فوتبال ایران فوتبال ما بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوراللهی و رفقا جام را از العین گرفتند(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در بازی فینال جام بانک اسلامی ابوظبی (لیگ کاپ) فوتبال امارات، تیم الوحده در حالی که مثل همیشه احمد نوراللهی را در ترکیب و خط میانی داشت، از ساعت 20:15 جمعه شب در استادیوم محمد بن زاید مقابل العین، فینالیست لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

احمد نوراللهی که در فصل جاری لیگ کاپ امارات فوق‌العاده کار کرده و توانسته بود چهار گل بزند و یک پاس گل بدهد، نزدیک بود در شروع دیدار مقابل العین گلزنی کند و الوحده را پیش بیاندازد، اما ضربه او تبدیل به گل نشد.

ستاره ایرانی الوحده که در لیگ برتر امارات چهار گل به ثمر رسانده و هفت پاس گل داده بود، این انگیزه را داشت در مسابقه حساس فینال جام بانک اسلامی هم گلزنی کند، اما ضربه او از پشت محوطه جریمه در دقیقه 6 به تور کنار دروازه اصابت کرد.

العین که هفته قبل شگفتی‌ساز شده و با عبور از سد الهلال عربستان به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده بود، مقابل یاران نوراللهی نتوانست کاری از پیش ببرد و در دقیقه 15 روی توپ ارسالی از میانه زمین و ضربه سر پیمنتا پرس گل اول بازی را دریافت کرد.

در ادامه العین در باز کردن دروازه الوحده ناموفق بود تا یاران نوراللهی با کسب پیروزی یک بر صفر در این بازی به قهرمانی در جام بانک اسلامی ابوظبی دست پیدا کنند.

احمد نوراللهی که سال گذشته همراه با شباب الاهلی به قهرمانی در لیگ برتر امارات رسیده بود، حالا هم همراه با الوحده به یک جام دیگر در فوتبال این کشور دست پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان
  • دلایلی که مربیان به سمت جوانگرایی نمی‌روند/ همه نتیجه‌گرا شده‌اند
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند
  • نوراللهی و رفقا جام را از العین گرفتند(عکس)
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس