Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@09:33:06 GMT

چه فولاد مبارکی !

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۰۸۸۱

چه فولاد مبارکی !

اگر چه گزارش تحقیق وتفحص مجلس شورای اسلامی از مجتمع فولاد مبارکه ارزش قضائی ندارد وتخلفات وسیع ذکر شده در این گزارش باید توسط مراجع ذیصلاح قضایی رسیدگی گردد،اما همین گزارش شکی باقی نمی گذارد که حتما تخلفات قابل توجه مالی در این بنگاه اقتصادی دولتی رخ داده است . 

ذکر سه نکته را در این رابطه لازم میدانم :

    1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چطور است که انبوه سازمان های نظارتی و حسابرسی از قبیل سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات و نیز وزارت صنعت و بازرسان قانونی مجتمع  فولاد مبارکه ، متوجه این تخلفات بزرگ طی این مدت نشدند و گزارش تحقیق و تفحص مجلس بایدپرده ها را کناربزند ؟ پس وظیفه قانونی این نهادها چه شده است و چه نهادی باید از آنان باز خواست نماید ؟
    2. قصه بنگاه داری اقتصاد توسط دولت و در یک کلام اقتصاددولتی ، دردی است کهنه و دراز مدت که این گزارشات ، تنها بخشی از آن است و معلوم نیست که در دیگر بنگاه های اقتصادی عظیم دولتی دیگر چه خبر است . مسیر کوچک کردن دولت و خصوصی سازی نیز که کاملابسته است و اقتصاد روز به روز  دولتی تر میشود و این تخلفات نیز جزیی از آن است . موضوع نا کار آمدی مدیریت دولتی و پایین بودن بهره وری بنگاه های دولتی و زیان ده بودن آنها نیز غصه پر دردی است که مقالی  برای بحث نیست و اساساً تخلفات نیز جز در سایه مدیریت نا کار آمد دولتی رشد نمی کند .
    3. در گزارش تحقیق و تفحص مجلس محترم به پرداخت ارقامی از سوی فولاد مبارکه اشاره شده بود که بسیار قابل دقت است وباید با حساسیت زیاد پیگیری شود و آن پرداخت مبالغ کلانی به حوزه های علمیه و  ائمه جمعه است . اگر این پرداخت ها صحت داشته باشد ، باید زنگ خطر را برای روحانیت شیعه و استقلال تاریخی آن به صدا در آورد .
اینجا فقط تخلف فولاد مبارکه نیست . تخلف نهادهای روحانیت که مبالغ را دریافت کرده اند، بسیار بزرگتر است .

منبع: الف

کلیدواژه: فولاد مبارکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی موسوی ظهر دوشنبه در ویژه برنامه رادیویی با موضوع انتخابات در شبکه طبرستان با تقدیر از مشارکت خوب مردم استان در دور اول انتخابات اظهار کرد: حدود ۱۰۰ فقره پرونده در دوره مرحله اول انتخابات در استان تشکیل شد و بیشتر مربوط به تبلیغات زودهنگام بوده است.

وی با اظهار اینکه همچنین گزارش‌هایی را مبنی بر دخالت برخی افراد اعلام شده بود، گفت: با این حال سعی کردیم با بهره گیری از ظرفیت دستگاه قضائی، تخلفات را به حداقل برسانیم.

وی شرکت پرشور در انتخابات را مساله مهمی برشمرد وگفت: برای در دور دوم انتخابات شعبات و قاضی کشیک به طور شبانه روزی فعالیت می‌کنند تا از آرای مردم صیانت شود و آنچه توقع است که امانت دار مردم باشیم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در انتخابات پیروز واقعی مردم هستند و در مرحله اول در حوزه انتخابیه قائمشهر، مشارکت مردم بیش از ۴۱ درصد بوده است،

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید فضا را برای برپایی و مشارکت در انتخابات فراهم کنند، گفت: حفظ نظام از همه موضوعات برای ما اهمیت بیشتری دارد.

کد خبر 6098141

دیگر خبرها

  • بازداشت عضو شورای ‌بندر ماهشهر به دلیل تخلفات مالی و اداری
  • برای کاهش تخلفات شهری باید تغییر نگاه جدی صورت گیرد
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲