Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@06:07:35 GMT

تولید ۷۰ درصد کتب درسی با کاغذ ایرانی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۰۹۱۳

تولید ۷۰ درصد کتب درسی با کاغذ ایرانی

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه "ایران نوشت"  که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو معلم آموزش و پرورشی بودند که به قله‌های رفیع رسیدند. اینها پایه گذار امور تربیتی بودند. 

وی افزود: امروز نیز امور کشور با مدیریتی کارآمد در حال انجام و به سامان شده است و در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با تلاش جوانان گام دوم انقلابی و کوشا، امروز نمادهای ملی و مذهبی، سهم ۵۰ درصدی در تولید نوشت افزار ایرانی و سهم ۱۵ درصدی در محتوای ایرانی، در بازار نوشت افزار ایرانی داریم. 

نوری ادامه داد: تا سال قبل برای چاپ کتاب‌های درسی، ۵۰۰۰ تن کاغذ تولید داخل و ۴۰ تا ۴۲ هزار تن کاغذ خارجی داشتیم اما در سال جدید و 
تا کنون ۳۰ هزار تن یعنی ۷۰ درصد کاغذ مورد نیاز را از داخل خریداری کرده‌ایم و امروز هم برای قرارداد ۵۰۰۰ تن دیگر رفته‌اند.

 وی با اشاره به اینکه کاغذ تولید داخل، هویت ملی است و توسط بچه‌های خودمان ساخته شده است و دانش آموزان نیز از آن احساس غرور می کنند گفت: ظرفیت‌ها وجود دارد و امید است سال آینده تکمیل شود و کتب درسی را ۱۰۰ درصد با کاغذ ایرانی چاپ کنیم. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان